14♥

2.2K 302 90
                                    

MYG

"Apa kau buat ni Jimin?Kau nak perangkap adik aku?" serabut aku memikirkan apa yang dikatakan Yerin tadi.

Kaira.

Ex-girlfriend Jimin.Cantik,tapi takde otak. Coi.

Dulu,Kaira tu segala-galanya pada Jimin.Kaira itu lah,Kaira inilah.Ah menyampah.

Sampai lupa memberrr.

Sekarang baru cari balik. hmph merajuk takmo kawan.

k tipu. Jimin best friend aku kot.

"Aku harap semuanya baik-baik jela." aku cuba menyedapkan hati aku sendiri.

Sebaliknya,aku risau.Aku tak tahu apa yang mungkin terjadi.

Perlahan aku meletakkan kepala pada bantal yang empuk.Moga mimpi indah saja lah malam ni.

Mungkin mimpi Sajat?

Uih memang tak lah.Murung aku nanti.Kelas pun aku ponteng kang.

--

"Good morning world!" aku menggeliat di atas katilku.

Jarang tau aku bangun pukul 6 pagi ni.Selalunya pukul 7:15 baru lah terhegeh nak bangun pergi kelas.

Aku segera bangun dari katil.Langkah aku aturkan menuju ke bilik air.Tuala yang aku sidai di atas kerusi aku tarik.

"Opocot!" kerusi tu terjatuh.Kuat sangat tarik tuala.Melatah aku dibuatnya.

Pintu bilik air aku buka.Aku berdiri di hadapan sinki.Badan aku bongkokkan sedikit.Air aku sapu dimuka.

Kepala aku didongakkan memandang cermin."Handsome jugak aku ni.Tapi asal eh takde awek?" sempat memuji diri sendiri.Eh biarlah.

Okay aku nak mandi.Skip please.

--

"Nak makan apa pagi ni?" kabinet dapur satu persatu aku buka.Tengok²lah ada apa yang boleh dimasak,dimakan.

Huh.Ada kokocrunch je.

"Boleh lah ni." kotak kokocrunch aku ambil dan letakkan di atas meja makan.Susu aku bancuh,jus oren dalam peti sejuk aku keluarkan.

"Okay lah ni daripada takda benda nak makan." tersenyum aku memandang meja makan.

"Yerinnnnnnn!Sarapannn cepatt!"nama adik aku sorang tu aku jerit.Tah dah bangun ke belum lantok ler.Lambat tinggal lah, macam tak biasa.

--

MY

"Yerinnnnn!Sarapannn!" Pagi aku dikejutkan dengan alarm manual oleh Yoongi.

Nasib baik Yoongi menjerit,alarm telefon aku lupa nak set.

Aku bangun dari katil dan terus menuju ke bilik air,nak mandi ler.Jangan ikut.

"Bangun pagi,gosok gigi,cuci muka,tak mandi..Pakai baju,minum susu.." aku berhenti menyanyi seketika. "Lepastu apa eh?Lantak lah." aku meneruskan sesi mandi manda aku dalam bilik air.

--

Aku menilik rupa aku dan pakaian di hadapan cermin.

Baju longgar,cermin mata beso,rambut pony.

Cun lah tang rambut,tapi..

"Aku rindu gaya swag aku.."aku berbisik sendiri.Cermin mata aku betulkan.

Beg galas berisi buku-buku rujukan aku ambil dan terus melangkah turun ke bawah.

--

MYG

"Lama nya nak tunggu kau turun."

"Hak alah,aku dah turun ni kira baik amatlah,Gi."

"Makan tu kokocrunch.Ni ke yang ada.Balik kang teman aku beli barang dapur." aku menolak mangkuk berisi kokocrunch kepada Yerin.

"Boleh bosskur..anything for you." mulut Yerin penuh tapi masih ingin bercakap.Tersembur bhai.

"Dah cepat,cepat.Lambat ni kang." aku bergerak ke rak kasut.Aku mula menyarung kasut.

Yerin tergopoh-gapah meletakkan mangkuknya tadi di dalam sinki.Jus oren diminum pantas.

Terkedek-kedek Yerin berjalan mengambil kasut lalu disarungnya.Buku yang dipegang aku ambil.

"Sini aku pegang.Dah cepat." aku masuk ke dalam kereta,begitu juga Yerin.Bukunya tadi aku pulangkan semula.

Enjin kereta aku hidupkan,pemanduan aku dimulakan.

--

Nak abang macam Yoongi!

Chap ni lebih kepada cerita dua beradik ni.

tbc

vomment!💜

[su]ᴍɪsɪ ᴍᴇᴍɪᴋᴀᴛ sɪ ᴘᴇᴍʙᴜʟɪ [ᴘᴊᴍ]Where stories live. Discover now