34♥

1.9K 257 22
                                    

Done update minggu ni❤

--

MY

Seminggu sudah pun berlalu. Aku sudah semakin pulih. Hari ini aku akan pergi ke kelas,dan kemudian menyambung semula misi mengarut Yoongi itu.

Aku menuruni anak tangga satu persatu dengan berhati-hati.Kemudian,kaki aku membawa diri ke dapur.

Haruman nasi goreng kimchi menusuk ke dalam rongga hidungku.

Jangan tanya kenapa asyik asyik nasi goreng kimchi,itu makanan kegemaran aku dengan Yoongi. Hari² makan itu pun aku tak kisah,janji Yoongi yang masak,sebab dia punya masakan je kena dengan selera aku. Hiks.

Beg aku letak di bawah sebelum punggung aku labuhkan ada kerusi di meja makan.

"Good morning,princess!" Yoongi ceria menyapa aku. Alahai,sayangnya dia pada adik dia seorang ini. Rasa semakin bangga pula ada abang persis 'Suami Mithali'.

Rugi siapa yang pernah reject cinta Yoongi dulu. Puih! Dasar loo!

"Morning too,prince charming. Lol hahahaha" aku menyapa nya semula seraya aku tergelak besar tatkala aku memanggilnya prince charming.

Yoongi tersenyum besar sehingga menampakkan gummy smile miliknya.

"Dah,cepat makan. Nanti lambat nak pergi kelas." Yoongi menyuakan pinggan yang berisi nasi goreng kimchi kepada aku.

Aku dan Yoongi bersarapan dengan tenang,walaupun kelas akan mula dalam masa 30 minit lagi.

--

"Macam biasa,balik nanti tunggu sini okay?" Yoongi mengusap kepala aku,aku tersenyum dan angguk saja,lalu aku keluar dari kereta miliknya.

Aku berjalan menuju ke kelas dengan semangat yang berkobar-kobar,haa gittuw. Semangat ya anak-anak!

"Yerin!" seseorang memanggil nama aku dari arah belakang. Tidak aku tahu siapa,lantas leher aku dipaut olehnya.

"Oh,Lay." aku melihat gerangan orang yang memaut leher aku sebentar tadi.

"Kau dah okay ke?" soalnya.

Aku melepaskan pautannya di leher aku tadi perlahan-lahan. Aku senyum sehingga ke telinga,menunjukkan yang aku masih dalam keadaan baik baik sahaja.

"Aku okay je. Dah jom. Kelas." aku menarik tangannya dan menuju ke kelas.

--

"Kau dah betul betul okay kan?" aku bertanya kepada Yerin. Dia hanya tersenyum memandang aku.

Mata sayunya memandang dalam anak mata aku.

Macam mana aku tak jatuh cinta dengan kau,Yerin?

"Aku okay je,Kook." dia mengangguk sedikit sebelum kepalanya berpaling memandang ke depan semula.

Aku juga memalingkan muka ke hadaan semula,meneruskan sesi pembelajaran.

--

"Terima kasih,Jungkook. Aku balik dulu tau." aku menepuk bahu Jungkook perlahan sebelum aku beredar dari situ.

Jungkook tersenyum dan menganggukkan saja kepalanya.

Dia banyak sangat tolong aku sejak kebelakangan ni. Jujur,aku bersyukur ada kawan sebaik Jungkook.

Kereta Yoongi sudah menunggu aku. Langkah aku lajukan ke arah keretanya. Terkedek-kedek aku berlari anak membawa segala buku dan fail juga beg yang aku sandang.

Namun,aku tidak sedar. Dalam pada aku berlari anak,aku terlanggar seseorang sehingga segala buku aku jatuh.

Malah,kertas kerja aku juga terbang melayang-layang,bertaburan di atas jalan.

Ada juga yang jatuh atas lopak air.

Ya tuhan,kertas kerja aku..~~

Weyh,aku langgar orang ke orang ni yang langgar aku?

Aku melihat susuk tubuh orang itu,sepertinya dia sedang bermain dengan telefonnya. Sedikit pun dia tidak menoleh.

Okay,ini semua salah dia sebab dia berjalan sambil main telefon. Dasar goblok!

--

Tbc

ayok,langgar siapa tu Yerin?

vomment!❤

p/s: Nak update lagi ke?

[su]ᴍɪsɪ ᴍᴇᴍɪᴋᴀᴛ sɪ ᴘᴇᴍʙᴜʟɪ [ᴘᴊᴍ]Where stories live. Discover now