9♥

2.3K 331 23
                                    

MYG

5 minit sudah berlalu. Mana budak Yerin ni? Dia tahu kan aku malas nak tunggu dia lama-lama.Haish!

Aku membuka tingkap,mata aku melilau kot-kotlah ternampak kelibat Yerin kan.

Malangnya,idok pung.

"Aku geraklu lah Rin.." aku berbisik perlahan.

Baru saja nak masuk gear D,pintu lereta di sebelah bahagian pemandu terbuka.

Yerin.

"Lambat lah kau!Nasib baik kau sempat masuk,aku dah nak gerak dah ni." aku menaikkan suara aku sedikit kepada Yerin.

Namun Yerin diam seribu bahasa.Pandangan matanya dicampakkan ke luar tingkap.

Aku hanya meneruskan perjalanan pulang ke rumah seeri biasa walaupun aku merasakan ada yang tidak kena.

--

MY

Ligat kepala otak aku memikirkan kata-kata si Jimin tadi.

Flashback 3 jam yang lepas.

Aku punyalah berusaha nak mengelak dari si Jimin ni,tuptup terjumpa jugak.

Dia sedang membuli salah seorang pelajar nerd. Badan pelajar itu ditolak kasar mengena ke dinding.

"Aku suruh kau buatkan nota kan?! Mana?!" si Jimin menjerit kepada si nerda yang berada di hadapan matanya itu.

Terkebil-kebil nerda itu dibuatnya.

"Nota hyung saya dah buat,t-tapi t-tertinggal dekat bilik s-saya.." ketakutan si nerda itu.

Jimin mula mengepal penumbuk menahan marah. Tangannya diangkat tinggi dan..

BUMM!

Ditumbuk kasar perut budak nerd tadi.

Sekali lagi dia menaikkan tangannya,terus aku menahan tangannya daripada menumbuk budak itu tadi.

"Awak boleh pergi,Minho." suruh aku kepada budak nerd tadi. Ya aku kenal dia,classmate aku di highschool dulu. Baik budaknya.

Tangan Jimin yang aku tahan tadi direntap kuat.Aku ditolak kasar ke pintu locker yang berdekatan.

"Kau apahal masuk campur hal aku?!" Jimin menjerit kuat. Marah betul aku backup Minho tadi.

Aku hanya berdiam diri. Matanya aku pandang. Uwu garangnya Park Jimin.Muka bengis menghiasi wajahnya yang ganteng itu.

Eh sempat pulak puji crush.

"Kau tau kan tindakan kau tu melampau?" aku mula bersuara. Memang melampau pun,kesian Minho.

"Orang lain tak pernah sibuk pun dengan apa yang aku buat,yang kau sibuk semak-semak kenapa?!" jeritnya lagi.Woi bingit lah.

"Sebab diorang takut dengan kau. Aku tak. Sebab tu aku berani halang kau. Better stop all this shit lah Park Jimin." aku menolak kasar badannya yang semakin menghimpit rapat badan aku.

Hati wanita aku tak boleh tergoda sekarang.Aku kena buat dia tunduk,buang ego dia.

"Stop?Huh,mimpi.Sekarang,mangsa aku yang terbaru,Min Yerin." Jimin tersenyum sinis memandang aku.

"Terima kasih sebab serah diri,nerda.Aku akan buat hidup kau merana."sambungnya lagi sambil membetulkan cermin mata aku.

Somebody,save me save me.

Gila!

-End flashback-

Gila! Park Jimin gila!

Aku taknak tergoda dengan dia sekarang.Jangan jatuh cinta sekarang Yerin!Misi kau belum start.


Belum start misi Yerin dah jadi mangsa si Jimin.

Macam mana ni?

tbc

vomment ♥

[su]ᴍɪsɪ ᴍᴇᴍɪᴋᴀᴛ sɪ ᴘᴇᴍʙᴜʟɪ [ᴘᴊᴍ]Where stories live. Discover now