24♥

2.1K 293 33
                                    

MY

"Haah,nampak." balas aku ringkas.

Dah memang sah kau angau,dari balik market tadi Yoongi ni senyum tak habis habis.

Dia kemas barang tadi pun aku perati je.Terengih sengih macam kerang busuk.

"Kau dah angau teroks ni,Gi." kata aku lagi.

Yoongi menggelengkan kepala nya ke kiri dan ke kanan dengan laju tanda dia menafikan.

"Aniya,aniya.Mana ada.Tak baik tuduh tuduh." Yoongi menidakkan nya setidak-tidaknya. Apa apa jela ayatnya.

Dah terang lagi bersuluh,memang sah kau angau.

Tadi masa balik,naik kereta pun senyum,masuk rumah pun senyum.Semua senyum.Teruks angau dia ni.

"Muka kau yang putih macam mayat hidup tu dah merah macam tomato. Kau nak tipu aku pun agak agak lah,Gi.Aku ni adik kau,dah lama hidup dengan kau.Pakai makan kau semua aku jaga.Aku dah ma--" bebelan aku terhenti ketika Yoongi mengetuk kepala aku perlahan.

Kepala lagi. Haih. Appa memang tak bayar zakat lah aku rasa.

"Sejak bila makan pakai aku kau yang jaga?Selama ni semua aku yang buat lah.Kejut kau bangun pun aku,siapkan sarapan pun aku,basuh baju aku,beli barang dapur pun aku.Senang senang je kau kata kau yang buat.Dahla,aku rimas." katanya dengan nada yang sedikit tinggi.

"Ala,Gi.Aku gurau je." kataku.

Namun,tiada respon darinya.Mukanya yang tersenyum tadi,berubah menjadi dingin.

Tadi dia kata apa?Dia rimas? Rimas ke ada adik macam aku?

Oh.

"Gi." panggilku namun masih tiada apa apa tanda yang dia ingin melayan aku.

"Yelah,kau rimas kan ada adik macam aku.Busybody,pemalas,manja.Kan? Sokey." aku berkata sebelum langkah kaki aku menapak untuk ke bilik.

Pintu bilik aku hempas kuat,dan aku kunci.Aku tak nak diganggu.

Aku tak pernah rasa terkilan macam ni.Yoongi tak pernah kata macam ni selama aku hidup dengan dia.

Pertama kali beb dia cakap macam ni,and yes! Aku sentap,terkilan,sedih,kecewa,broken.

Aku terus melompat ke atas katil.Muka aku tekup dengan bantal.

"Arrghhhhh!" aku menjerit di sebalik bantal.

Bantal aku turunkan,aku bangun dari katil dan duduk di lantai menghadap dinding.

Lutut aku peluk.

"Sampai hati kau,Gi.Aku tak pernah sekali pun menyesal ada abang yang hanat macam kau.Aku tak pernah rimas kau main rambut aku,kau manja dengan aku.Sekali pun tak.Misi yang kau suruh aku jatuhkan ego Jimin pun aku buat sebab aku sayang kau.Wey aku tak pernah rasa macam ni!" aku mengadu pada dinding bilik dalam keadaan menangis.

--

MYG

TAPP!

Yerin menutup kuat pintu biliknya.Asal tu?

Eh,jap.

Tadi aku cakap apa?

"Dahla,aku rimas."

Aku menepuk dahi aku perlahan.Apahal aku cakap macam tu?

Yerin tu walaupun dia garang,dengan aku dia manja,hati dia lembut.

Weyyyy mesti dia merajuk teroks ni.Seumur hidup aku,ni first time aku cakap macam tu kat dia.Apa aku dah buat ni?Aku tak ada niat pun nak cakap macam tu.Langsung tak ada!

Aku berlari menaiki tangga menuju ke biliknya.

Tombol pintunya aku pulas.

Malangnya,berkunci.

Sah!Dia merajuk.

"Yerin-ah.." aku mengetuk pintu biliknya perlahan.

Tiada respon.

"Yerin-ah,aku minta maaf,aku tak sengaja." pujuk aku dari luar biliknya.

"JANGAN KACAU AKU!" jeritannya membuatkan aku terkejut.

Suaranya seperti sedang menangis.

Yoongi..kau buat adik kau nangis.

--

hm ayok yoongi.

last update sebelum hiatus for a while.

tbc

vomment!

[su]ᴍɪsɪ ᴍᴇᴍɪᴋᴀᴛ sɪ ᴘᴇᴍʙᴜʟɪ [ᴘᴊᴍ]Where stories live. Discover now