19♥

2.2K 290 35
                                    

Double update hari ni.
esok tak janji ada update so,


enjoy~♥

---

MY

Kelas dah tamat.Well misi aku harini harus diteruskan dong.Mana bisa gue ngalah gitu aja.

Sticky note berwarna kuning cair aku keluarkan.Sehelai aku tarik.

Hey Jimin!

U looks so awesome today.Wish u a good day dear!

-Ur secret admire-

Aku lekatkan sticky note yang bertulis itu dipintu lockernya.

"Heh,baca lah ye ni Pak Jemeng." aku tersenyum riang.

Langkah aku terus diatur ke tempat letak kereta dimana Yoongi parking keretanya tadi.

--

Aku nampak Yoongi bersandar di tepi kereta.Kunci kereta dilambung-lambung dengan tangan kanan,tangan kiri diseluk dalam poket.

p/s: boleh bayangkan tak?Handsome tho dafakksbsjbsjzvx

maaf author berfangirling.Let's continue.

Aku segera berjalan pantas ke arahnya.

"Yoongi-ah!" aku separuh menjerit memanggil namanya sambil berlari anak.Dengan baju besarnya,cermin mata dah melurut ke bawah,tali kasut terbuka.

Selekeh,tapi comel.Heh,gue tahu itu.

"Bak sini beg dengan buku kau." tangannya yang didalam poket tadi dikeluarkan.Dirampasnya buku di tangan aku,beg yang digalas ditarik perlahan.

Punat unlock pada kunci kereta ditekan,pintu belakang dibuka Yoongi,segala buku dan beg aku dicampak ke dalam perut kereta.

Amboi,sedapnya campak barang aku.Nanti kau,Gi.

"Kau ikat tali kasut kau tu." dia menunjukkan kasut aku yang talinya terbuka.Fuh nasib masa lari tadi tak terjatuh,kalau tak,malu gueee!

Segera aku melutut sebelah kaki untuk mengikat tali kasut belah kanan .

"Masuk kereta cepat dong."arah Yoongi.Bahasa Indonesia dia keluar dah.

Aku terus masuk ke dalam kereta untuk mengelakkan daripada Yoongi mula membebel yang kalah mak nenek tu.

Yoongi memulakan pemanduan nya dengan cermat.Ceh cermat sangat.

Diam seribu bahasa buat aku rasa pelik, awkward pun ada.Yelah tak pernah-pernah sesenyap ini.

Lorong untuk menuju ke rumah terlepas.Aku terpinga-pinga.

Aku ternganga,lotong yang terlepas tadi,eh bukan lotong,lorong yang menghala ke rumah aku pandang sehingga hilang dari pandangan,baru lah kepala aku ditolehkan ke arah Yoongi.

"Kita nak pergi mall lah.Tak payah ternganga bagai." katanya sebelum sempat aku bertanyakan soalan.

"Owww." jawab aku perlahan dan ringkas namun padat.

Ingat berita ke ringkas padat?Choi.

Yoongi tergelak kecil,heh tahu aku comel,Gi. I know that yeah yeah. Flip hair.

"Yang kau flip hair tetibe kenapa?Sewel?" tegur Yoongi.Waduh,dia perasan pulak.

"Hehee takde apa,Gi.Kau drive jela." aku tersipu-sipu malu malu ewah ewah.

Amende sia.

--

Seoul Megamall

Aku dan Yoongi melangkah masuk ke mall.Supermarketnya menjadi tumpuan utama aku dan Yoongi.

"Pergi ambil troli,Rin." Yoongi menyuruh ku sambil menunding jari ke arah tempat dimana troli troli itu berada.

Aku merengus perlahan.Asal aku ikut pergi market,muka aku mesti muka troli.

Aku berjalan perlahan ke tempat troli.

"Ish,ketatnyaaa.."aku menarik troli tapi sayangnya troli itu seakan tersangkut.

Waduh bagaimana ini?

Aku cuba menarik troli itu supaya keluar dari tempatnya sekuat yang mungkin.

"Hiyaaaa!" aku menarik sekuat hati.

BUKK!

Aku jatuh terduduk setelah berusaha dan berjaya menarik troli nya.

"Auch,sakitnyaa.."aku mengaduh.

"Let me help you,Rin." seseorang menghulurkan tangan untuk membantuku bangun .

Perlahan aku memandang siapakah gerangan insan yang begitu mulia ini yang sanggup menolong aku insan yang hina tak hina ni untuk bangun.

Ceh,drama gila.

"Eh eh,Jungkook biskut?" Jungshook jadinya gue.

--

Jungkook datang menyelamat uwu.

tbc.

vomment!

p/s: esok nak saya update jugak ke?

[su]ᴍɪsɪ ᴍᴇᴍɪᴋᴀᴛ sɪ ᴘᴇᴍʙᴜʟɪ [ᴘᴊᴍ]Where stories live. Discover now