5♥

2.5K 387 37
                                    

MY

15 minit dalam perjalanan,sampailah aku dan Yoongi di Universiti Yeontaneul.

First day aku di universiti ini sebagai pelajar tahun pertama. Macam manalah agaknya ?

"Yerin-ah,ingat..Misi kau harini start. sebulan je masa aku bagi." Yoongi berbisik kepada aku. Belum sempat aku ketuk kepala dia,dah cabut dulu.

Kurang gula punya Yoongi. eh,kurang asam. Erk.

Aku berjalan menuju ke kaunter untuk berdaftar sebagai pelajar baru.

Dan mulai harini aku kena acah jadi budak nerd. Dengan pakai speck bagai,baju longgar,aih. Jatuh imej swag aku.

"Selamat datang ke Universiti Yeontaneul. Awak pilih course apa ya?" tanya seorang yeoja kepada aku.Mukanya manis dengan senyuman yang diberikan kepada aku.

Sambil membetulkan speck , aku senyum dan membalas, "hai,nama saya Min Yerin. Saya pilih course business management."

Aku dihulurkan beberapa helai kertas oleh yeoja itu sambil dia memperkenalkan diri, "Ini jadual kelas,dan beberapa hal lain,awak baca dan fahamkan okay? Nama saya Kim Deemin. Pelajar tahun 2. We have a same course. Harap kita boleh berkawan." sambil dia menghulur tangan untuk memulakan satu ikatan persahabatan.Ewah

Aku menyambut mesra tangannya, "Naee,selamat berkenalan Deemin-ah."

--

Aku sedang mencari tempat duduk,semuanya penuh. Cafe masa hari pertama ni memang penuh ya? aish.

Tangan kiri ku memegang secawan kopi.

Sedang ralit mata aku melilau mencari tempat untuk aku melabuhkan punggung,aku terlanggar seseorang dan secara tidak sengaja air kopi aku tumpah terkena baju dia.

WHAT THE HELL?! FIRST DAY DAH BUAT HAL EYY!

"Kau buta ke?! Tak nampak orang?! Jalan tu pandang lah depan! Vuduh!" belum sempat aku cakap sorry aku dah disemburnya dulu.

Aku masih menunduk,cermin mata aku betulkan.

"Maaf,aku tak sengaja."aku memandang mukanya.

PARK JIMIN?!

Oh God,save me.

Agak² selamat ke si Yerin?

tbc

vomment♥

[su]ᴍɪsɪ ᴍᴇᴍɪᴋᴀᴛ sɪ ᴘᴇᴍʙᴜʟɪ [ᴘᴊᴍ]Where stories live. Discover now