Cantik tak cover baru? Ehe
--
JJK
"Dah sampai ni,hyung." aku memberhentikan kereta di hadapan rumaha miliknya.
Yoongi sedap diulit mimpi,Yerin pula sedang termenung ke luar tingkap. Sejak balik dari hospital tadi,itu saja yang dia lakukan. Soalan yang aku ajukan pula,sepatah dua saja dijawabnya.
Kau ada sorokkan sesuatu ke,Yerin?
"Kau fikir apa,Rin?Sejak dari tadi kau termenung." aku mematikan lamunannya,dia terus memandang aku.
"A-aku,fikir assignment. Mesti banyak kan? Nota lagi." jawabnya.
"Aku ada,nanti aku tolong lah." balas aku semula.
Yoongi ni,kalau bom jatuh pun aku rasa dia tak bangun. Payah nau. Lantas,aku goyangkan sedikit badannya. Enjin kereta aku matikan.
Pintu belakang telah terbuka,bermakna Yerin telah keluar dari perut kereta.
--
MY
Aku keluar dari kereta,pintu rumah aku tuju. Kunci aku buka,terus aku melangkah masuk.
Nasib baik kunci aku dah minta ada Yoongi awal-awal,sebab aku dah agak,dia mesti akan tidur punya.
Dia jaga aku sepanjang malam,tak tidur. Mesti mengantuk teroks.
Jungkook membawa barang-barang aku masuk,Yoongi pula masih lena diulit mimpi dalam kereta milik Jungkook.
"Kau pergi rest tau,Rin" Jungkook mengusap lembut rambut aku.
Aku tersenyum melihat gelagatnya yang tidak ubah seperti suami yang menjaga isteri sakit,penyayang pulak tu.
Haih,untung siapa jadi bini Jungkook ni nanti.
"Okay." pendek aku balas. Aku mula menapak ke ruang tangga.
Kaki aku mendaki satu persatu anak tangga dengan perlahan,diikuti Jungkook bersama barang-barang aku.
Sumpah,Jungkook ni husband material.
Pintu bilik aku buka,menjemput Jungkook masuk sekali untuk meletakkan barang-barang aku tadi.
"Terima kasih,Jungkook. Aku banyak susahkan kau. " aku menunduk memandang lantai. Rasa serba salah pula bila asyik minta tolong Jungkook.
Jungkook mengeluh kecil,tapi masih dapat ditangkap oleh telinga comelku.
Dagu aku dicuit lantas dia mendongakkan sedikit muka aku untuk memandangnya yang tinggi itu .
Dahi aku kerutkan,Jungkook tertawa kecil.
"Tak ada apalah,kau kawan aku.Selamanya. Ingat tu." Jungkook mengusap ubun-ubun aku dengan lembut. Rasa tenang sungguh hati ini.
Jungkook memimpin aku ke arah katil,kemudian aku didudukkan ke atas katil dengan perlahan olehnya.
"Kau baring,then kau rest. Jangan buat kerja berat,biar Yoongi buat semua. Aku risau kan kau. Ingat pesan aku." panjang pesanan Jungkook terhadap aku.
Aku mengangguk kecil dan senyuman sebaris pada bibir pucat aku berikan padanya.
Jungkook seperti ingin beredar dari situ,lantas aku menarik tangannya dan secara tidak langsung dia membatukan diri memandang aku dengan riak pelik.
Aku bangun dari katil dan berdiri di hadapannya. Jungkook mula berkerut seribu dahinya,kening belah kiri dijungkitkan sedikit.
Tanpa aku ketahui perasaan sebenar aku,dan apa yang aku fikirkan,tubuh sasa Jungkook aku peluk erat. Dia terdiam seribu bahasa.
"Thanks for everything,Jungkook. Kau kawan aku selamanya. Terima kasih sebab jadi kawan aku dari kita tadika,sampailah sekarang.Aku harapa kau tak tinggalkan aku." aku mengeratkan lagi pelukan.
Tanpa aku sedar,air mata aku mengalir deras.
Kepala aku seperti diusap lembut,pelukan aku perlahan-lahan dibalas Jungkook.
"Aku sayang kau. Dah jangan nangis. Basah baju aku." Jungkook tertawa kecil. Tahu saja aku sedang menangis.
Ey,menchi ah.
Pelukan aku leraikan,air mata aku yang bersisa disapu lembut oleh tangan Jungkook.
"Dah kau rest,aku nak tengok Yoongi kat bawah,dah masuk ke belum pun tak tahu lah." Jungkook mula melangkah pergi dari bilik aku.
Aku mengambil posisi duduk dalam keadaan bersila di atas katil,bantal peluk kesayangan aku dipeluk erat.
"Misi aku dengan Jimin,belum selesai selagi Jimin belum betul² berubah." tiba-tiba saja aku teringat tentang misi mengarut Yoongi itu.
--
tbc
Sweet tak Jungkook dengan Yerin?
Nak ship siapa?
JungRin @ Yemin?
Vomment!❤
YOU ARE READING
[su]ᴍɪsɪ ᴍᴇᴍɪᴋᴀᴛ sɪ ᴘᴇᴍʙᴜʟɪ [ᴘᴊᴍ]
FanfictionTerjerat dengan permainan abang sendiri. Dan pengakhirannya menjadi begitu sedih. Dia, sememangnya kejam. Tak layak diberi perhatian oleh aku. Tapi.. aku cintakan dia.. [START:28 December 2018] [END:???] [STATUS: Slow update] 🔝Highest rank - 1 in...