39♥

2.1K 299 66
                                    

MYG

"Elok elok,Rin. Dah balik nanti tunggu. Aku datang." aku berpesan pada Yerin. Semalam tidur lambat,ha pagi liat nak bangun.

Nasib baik aku tak ada kelas hari ini. Jadi aku mengambil keputusan untuk membeli barang dapur. Barang dapur dekat rumah dah habis. Yerin kuat makan. Aku pun,ehe.

"Olay,Gi. Beli snack banyak banyak tau.Bye!" Yerin keluar dari kereta sebelum aku sempat berkata apa apa.

Aku menggeleng ,senyuman kecil terukir dan tawa halus meletus dari mulut aku.

Aku dah kata kan,Yerin kuat makan. Nampak tak dia pesan apa tadi?

Aku bergerak meninggalkan perkarangan kampus. Pusat membeli belah aku tuju.

--

"Kobis,kobis,kobis. Mana kau kobis?" aku yang dari tadi menolak troli mencari kobis seperti yang ditulis dalam senarai. Tapi,tak jumpa.

Hallu pulis,kobis hilang. Dia taknak munculkan diri.

"Aku harap orang tu tak nampak aku

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Aku harap orang tu tak nampak aku."

-Si Kobis Handsome-

Aku masih lagi berjalan menolak troli,mata melilau mencari kobis.

Seketul kobis pun tak nampak.

Aku menepuk dahi,patutlah tak jumpa kobis. Aku dekat tempat ayam.

Buduhnya kamu,Yoongi.

Aku berjalan ke tempat sayur sayuran. Kelihatan sawi,serai,kunyit,bayam dan eh! Kobis pun ada ehe.

Aku bergerak ke arah kobis tersebut. Aku memilihnya dengan teliti,pilih yang cantik Yerin pesan. Sebab yang cantik tu boleh tahan lama. Katanya lah.

Aku mengambil dua ketul kobis yang comel, cantik lagikan meletup dan meletakkannya di dalam troli.

Aku kembali meneliti senarai barang yang diberi Yerin tadi.

"Downy dah ada,minyak masak,ramen dengan roti pun dah ada. Hm chipsmore,cococrunch,mister potato,nutella,papermint,toblerone,snickers,cadbury,nugget,kentang,wedges,sosej and keropok lekor. Apa benda sia budak ni makan?!" makin lama aku meneliti senarai itu,makin pelik aku rasa.

Tah apa apa. Mana ada keropok lekor dekat sini. Bengong.

Aku menolak troli lagi,menuju ke tempat beradanya pelbagai jenis snacks atau ia dipanggil syurga untuk wanita.

"Auch!" aku terhenti setelah mendengar seseorang seperti mengaduh sakit.

"Maaf cik,saya tak perasan tadi. Mian mian." aku menjadi gelabah, terus saja aku menunduk-nunduk meminta maaf kepada orang yang aku terlanggar tadi melihat mukanya.

"Ah,takpe. Salah saya juga." balasnya. Suaranya seperti pernah aku dengar,tapi di mana ya?

Aku memandang wajah milik gadis yang aku langgar secara tidak sengaja tadi. Aku merasakan yang aku pernah terjumpa dengan dia ni.

Mata gadis tadi membulat setelah matanya bertaut dengan mata aku. Lalu dia mengukirkan senyuman manis di bibir kecilnya yang comel nan merah itu.

Aku tersenyum kekok memandangnya,leher bahagian belakang aku usap perlahan. Malu lah bosskur.

"Encik..encik ni yang haritu tolong saya ambil cococrunch tu kan?" katanya dengan nada yang sedikit teruja.

Aku cuba mengingati kembali. Lama aku merenung siling pasaraya itu.

"Encik?" gadis tadi mematikan lamunan aku. Terus aku memandang wajah polos miliknya itu. Senyuman aku ukirkan.

"Haa saya baru ingat,ya saya lah tu. Patutlah muka awak ni macam pernah ku lihat,tapi lupa di mana. Oh rupanya jodoh cococrunch. Hahaa" aku tertawa kekok untuk mengelakkan rasa janggal menguasai.

"Apa tadi encik?Jodoh cococrunch?" gadis tadi memandang aku dengan keningnya dijungkitkan sebelah.

Aku pula menutup mulut. Diam terkunci tanpa suara.

Aku cuba memberi senyuman.

"Ehe,tak ada apa apa." aku cuba menyembunyikan rasa malu. Muka aku terasa panas secara tiba tiba.

--

tbc

Yoongi dah jumpa jodoh ke tu?

vomment!❤




Jemput baca jusseyo;

Best Friend - Jjk
Memories - Myg

Saranghae 😢❤

[su]ᴍɪsɪ ᴍᴇᴍɪᴋᴀᴛ sɪ ᴘᴇᴍʙᴜʟɪ [ᴘᴊᴍ]Where stories live. Discover now