PJM
Aku sedang berjalan ke kereta aku dengan penuh bergaya.Ceh. Beg di bahu aku betulkan daripada terjatuh,rambut aku raup ke belakang.
Tangan kiri aku diseluk ke dalam poket hoodie kegemaran aku. Kunci kereta aku keluarkan.
TING!
Bunyi telefon aku menandakan ada notification baru. Terus aku seluk poket seluar aku,telefon berjenama IPhone X aku keluarkan.
Notification yang baru masuk tadi datangnya dari mesej si Jungkook biskut.
AnakWakJeon🐇
Malam ni lepak jom.Jimeng🍔
Ha on saja.AnakWakJeon🐇
Okay cun,9 malam! Jangan lambat!Terus aku tutup ruang chat aku dan Jungkook tadi. Mata aku masih lagi tekun,fokus kepada telefon pintar aku.
BUK!
Aku terlanggar seseorang. Again.
Habis segala bukunya terjatuh,dengan beg dia sekali. Kertas-kertas kerjanya pula bertaburan.
Ini mengingatkan aku ketika pertemuan aku dengan Tyraa tempoh hari.
"Jalan pakai mata lah,bang." kata gadis itu,yang aku langgar tadi. Dia sedang sibuk mengutip segala kertasnya yang bertaburan,bukunya yang terjatuh.
Aku pula terus menyimpan telefon ke dalam poket seluar semula.
Lalu,aku memberi senyuman sinis. Dengan perlahan aku berjalan,memijak kertas-kertas kerjanya.
Heh,kejam kan aku?
"Woi!Apani?!" gadis itu mula bersuara tegas. Seraya dia terus berdiri,memandang aku dengan muka yang amat merah,menahan marah mungkin.
Dan,dia..
Yerin.
--
MY
Dia pijak segala kertas kerja aku?! Aku punya lah bersengkang mata berjaga malam buat semua ni,yang bertangguh masa aku dalam wad.
Dan dia?
Senang senang saja musnah kan semuanya.
Aku sudah tidak mampu menahan api kemarahan yang semakin mebuak dalam diri. Aku bangun dari posisi menunduk untuk mengutip segalanya.
Aku memandang mukanya.
Dia,Park Jimin.
Ergh! Lantaklah dia.
Aku dah tak tahan!
"You too much, Jimin!" aku menolak kuat badannya, segala kertas aku yang dipijaknya tadi aku kutip walaupun aku tahu,tiada satu pun yang selamat.
Lagipun,ia dipijak dalam lopak air.
Sadlifeu~
Jimin yang tersentak dengan tindakan aku terus terdiam.Tiada sepatah kata pun yang keluar dari mulutnya.
Aku bangun dan memandang mukanya semula.
"Kau melampau,Jimin. Aku siapkan benda yang bertangguh waktu aku dekat hospital,dan kau? Musnahkannya semua usaha keras aku,struggle aku buat benda ni bersengkang mata dengan sekelip mata." air mata aku mula bergenang.
Jimin yang terdiam,kini berani membuka mulut.
"Eh,nak salahkan aku apahal? Kau yang jalan tak pandang depan." Jimin melawan,dan cuba untuk menang.
Memang mustahil lah kalau kau nak menang,Jimin. Dah sah-sah salah kau tadi.
Aku menggenggam penumbuk aku kemas. Tahap kesabaran aku nampaknya sudah mencapai limitnya.
"Kau yang tadi jalan main phone! Lepastu kau cakap salah aku?! Kau memang bodoh." aku bersuara lantang sedikit menunjukkan yang aku sudah kehilangan kesabaran,namun aku cuba memberi senyuman sinis.
"Salah aku? Tch,kau yang bodoh,perempuan." Jimin menjeling aku sambil terukir senyuman sumbing ada bibir merahnya.
Aku mula bertindak di luar kawalan,selama ini memang aku bersabar,demi menjaga maruah aku sebagai perempuan dan sebagai pelajar nerda.
But,this guy. His too much.
Aku mencengkam hoodie nya pada bahagian leher. Aku mendekatkan mukanya dengan muka aku.
"Jangan cabar tahap kesabaran aku,Park Jimin." aku berbisik perlahan pada telinga kirinya.
Jimin menarik tangan aku kasar suapaya cengkaman aku dilepaskan daripada hoodie miliknya.
Muka Jimin merona merah,menahan marah,atau menahan malu? Kalah dengan perempuan. Heh.
Kau belum kenal aku siapa,Jimin.
--
tbc
Yerin ni sakit² pun garang.
vomment!❤
Done update minggu ni. Jumpa minggu depan❤
YOU ARE READING
[su]ᴍɪsɪ ᴍᴇᴍɪᴋᴀᴛ sɪ ᴘᴇᴍʙᴜʟɪ [ᴘᴊᴍ]
FanfictionTerjerat dengan permainan abang sendiri. Dan pengakhirannya menjadi begitu sedih. Dia, sememangnya kejam. Tak layak diberi perhatian oleh aku. Tapi.. aku cintakan dia.. [START:28 December 2018] [END:???] [STATUS: Slow update] 🔝Highest rank - 1 in...