Double update untuk hari ini muah❤
--
MYG
"Tolong!Nurse,doktor!Anyone?!" aku yang sedang mencempung tubuh lemah Yerin menjerit meminta pertolongan setibanya di hospital.
Orang yang berada di kawasan kecemasan memandang aku pelik,tidak aku hiraukan.Sekarang yang penting cuma Yerin.
Ada tiga orang jururawat segera mendekati aku bersama sebuah katil.
"Encik,letakkan dia di sini." kata salah seorang jururawat. Aku meletakkan badan Yerin dan terus katil itu ditolak masuk ke wad kecemasan.
Aku berhenti setelah katil Yerin tidak lagi kelihatan.
"Yerin..kau kenapa..? Jangan buat aku takut.." aku berbisik sendirian,air mata aku jatuh perlahan.
Telefon segera aku keluarkan dari poket hoodie belah kanan,nombor Jungkook aku cari.
--
JJK
Aku meletakkan kunci kereta di atas meja,sofa di ruang tamu aku tuju.
Beg aku letakkan di atas lantai bersandarkan meja,badan aku hempaskan ke atas sofa.
"Weyh,penatnyaaa.." aku mengeluh,mata aku semakin kuyu akibat mengantuk.
"You got the best of me.."
Tiba-tiba telefon aku berdering menandakan ada orang call.Telefon yang berada di dalam poket seluar segera aku ambil,nama si pemanggil aku lihat.
Incoming Call
Yoongigigi🐈
"Yoongi?Ada apa pulak ni?" aku menggosok belakang leher aku sebelum mengangkat call dari Yoongi.
OnCall
"Haa Gi,kenapa?"
"Kook!Yerin pengsan dalam bilik air tadi!Sekarang dekat hospital."
"Mwoo?!Haa okay okay Kook datang sekarang."
Panggilan diputuskan oleh aku.
Aku terus berdiri,telefon aku simpan ke dalam poket seluar semula.
Kunci kereta yang aku letak di atas meja tadi terus aku capai. Langkah aku dibawa ke luar rumah,kasut aku sarung pantas.
Aku membuka pintu kereta , enjin aku hidupkan,terus aku memulakan perjalanan menuju ke hospital.
"Kau kenapa,Yerin?" aku berbisik perlahan,mata aku masih fokus pada pemanduan.
--
MY
"Ergh.." aku mengerang sedikit.Kepala aku terasa sakit.Kepala aku berbalut,kenapa ya?
Aku cuba bangun tapi tidak berjaya,aku tak larat,tak mampu.
Perlahan aku cuba membuka mata seluas luasnya,sekeliling aku diperhatikan.
"Eh?Hospital?Apa jadi dekat aku tadi?Ergh.." aku memegang kepala aku yang sakit,aku tak ingat apa yang jadi tadi.
"Yerin?" tegur seseorang,kepala aku perlahan ditoleh ke arah suara tersebut.
Yoongi.
"Hey,kau okay tak ni?" Yoongi berjalan ke arah aku dengan mukanya yang gelisah.
Yoongi duduk di sebelah katilku,badan aku yang ingin aku tegakkan dibantu Yoongi.
"Aku minta maaf.." perlahan Yoongi bersuara. Sendu saja nadanya. Kepalanya pula menunduk ke bawah.
"Hey,Yoongi..Aku maafkan kau dah,cuma aku terkilan sikit semalam..Sorry juga sebab buat kau risau." balas aku sambil mengusap tangannya. Senyuman aku lemparkan padanya.
"Aku sayang kau,Rin." Yoongi memandang aku,matanya mula menggenang kan air mata.Badan aku yang masih lemah terus dipeluk.
"Aku pun sayang kau,Gi.Janji jangan cakap macamtu lagi.Aku terseksa tau?"kata aku, pelukkannya aku balas.
"Aku janji.Maaf." Yoongi tersenyum kelat,terus menunduk.
"Hey,dah lah.Aku okay je ni." aku memukul lengannya perlahan.Asyik nak tunduk je,tak sudi dah nak pandang adik kau yang comel ni?
Kepalanya terus diangkat,mukanya aku tenung .
"Eh,kau nak makan?Aku ada beli bubur Mcd tadi." Yoongi berkata pada aku.
Aku masih merenungnya,lama.
"Yerin,aku tanya ni.Aku tahu aku handsome,jangan lah tenung aku macam tu.Kau okay ke ni?" Yoongi memegang kedua-dua belah bahu aku.
Aku tersedar dari lamunan.
"Ah,ha boleh juga,aku lapar." aku tersenyum lagi sambil mengusap perut aku yang menjerit minta di isi.
"Kau okay kan?" giliran Yoongi merenung mata aku,bubur dihulurkan kepada aku.
"Aku okay." senyuman aku berikan,bubur yang dihulurkannya tadi aku sambut.
--
tbc
Kenapa dengan Yerin?
vomment!❤
Jemput baca
THE KILLER-JJK
by: Hanna4156cerita dia best!
YOU ARE READING
[su]ᴍɪsɪ ᴍᴇᴍɪᴋᴀᴛ sɪ ᴘᴇᴍʙᴜʟɪ [ᴘᴊᴍ]
FanfictionTerjerat dengan permainan abang sendiri. Dan pengakhirannya menjadi begitu sedih. Dia, sememangnya kejam. Tak layak diberi perhatian oleh aku. Tapi.. aku cintakan dia.. [START:28 December 2018] [END:???] [STATUS: Slow update] 🔝Highest rank - 1 in...