Terasa nak update pulak. Ehe.♥
--
JJK
"Tulah kau,cari pasal dengan adik Yoongi hyung, kenapa? Kan dah kecut. Hahahaha." aku mentertawakan Jimin yang dari tadi diam saja sepanjang sesi lepaking bersama Yoongi.
"Huh,yela. Nanti aku sendiri pergi minta maaf dekat Yerin." Jimin mengeluh kasar.
Aku hanya tersenyum kecil sambil fokus kepada pemanduan aku.
"Tapi,Kook." Jimin bersuara.
"Apa?" aku menjadi tertanya-tanya.
"Aku rasa,Yerin tu something tho. Bila aku dekat dengan dia,kadang kadang jantung ni laju je berdegup." Jimin meluahkan isi hatinya. Ceh
Aku mengukirkan senyuman kecil pada bibir merahku.
Aku menepuk bahu Jimin,lantas aku memandangnya. Maklumlah,berhenti dekat lampu isyarat ni,kalau tak memang aku takdanya nak pegang bahu dia bagai.
"Kau dah jatuh hati kut." jawab aku ringkas. Serta merta mata Jimin membulat.
Dia terdiam seketika.
"Tak mungkin lah,Kook." Jimin mula bersuara,serta menafikan jawapan aku tadi.
Jimin kembali mendiam kan diri,matanya tertumpu kepada luar tingkap. Menikmati pemandangan di malam hari barangkali.
--
PJM
"Kau dah jatuh hati kut." kata kata Jungkook sentiasa bermain di dalam fikiran aku.
Aku meraup kasar muka aku sebelum aku membilas dengan air. Sinki aku pegang erat dengan kedua dua belah tangan, mata aku alihkan tekun memandang muka sendiri pada pantulan cermin.
Betul ke apa yang Jungkook cakap?
"Tak mungkin." aku raup kasar sekali lagi mukaku,tuala kecil aku capai. Aku mengelap muka aku yang dibasahi air.
Langkah aku bawa keluar dari bilik air. Almari baju aku tuju.
Baju-T berwarna hitam menjadi pilihan aku,terus aku sarungkan pada badan. Seluar yang dipilih pula berwarna putih.
Aku menghenyak katil,siling bilik aku tenung lama sehinggakan aku terlayang dan lena.
--
MY
Walau apapun jadi,aku kena selesaikan misi aku. Aku tak boleh melawan Jimin lagi,aku kena mula berlembut.
Nak tak nak,aku terpaksa sebab aku sudah pun memulakan misi ni.
"Yerin,esok kelas pukul berapa?" lamunan aku terhenti setelah Yoongi memberi aku soalan cepumas.
Aih,tak hafal lagi jadual aku?
"Gi,macam biasalah. 8:30 pagi. Kau ni,dah hari hari hantar ambil aku,pun tak hafal hafal." bebelan menjadi jawapan aku .
Yoongi menangguk,lalu tersenyum sinis. Dia memandang jam dinding yang tergantung rapi , kemudian dia berpaling semula ke arah aku.
"So,tak reti nak tidur? Tengok sekarang pukul berapa? Dah nak dekat pukul 1. Pergi tidur,sekarang. Kau lambat,aku tinggal. Membebel je kerja. " giliran Yoongi pula membebel kepada aku.
Aku tersengih seperti kerang busuk,leher pada bahagian belakang aku usap,pandangan mata yang sengaja aku kecilkan dihantar kepada Yoongi.
"Ehe,okay okay. Aku naik dulu. Bye,Gi. Good night." aku segera bangun dari sofa,tangga mula aku daki satu persatu.
Sempat aku memandang Yoongi di bawah,tersenyum kecil dirinya sambil menggelengkan kepala.
Aku tahu aku comel,kan Yoongi?
--
JJK
Bila difikirkan semula apa yang aku bagitahu Jimin tadi,macam tak masuk akal.
Jimin,jatuh cinta? Dengan Yerin pula tu. Macam mimpi.
Aku meraup kasar wajah kacak aku,selepas itu aku tenung wajahku pada pantulan cermin sebelum aku mencuci muka.
Kemudian aku memberus gigi arnabku yang comel ini. Biar putih bersinar gittuw~
Aku melangkah keluar dari bilik air,katil menjadi sasaran aku. Terus punggung aku labuhkan di atas tilam empuk itu.
Telefon yang berada di atas meja di sisi katil aku capai,ada satu mesej dari Jimin melalui aplikasi berwarna hijau.
Mesej whatsapp dari Jimin aku buka.
Jeman😒
Esok aku ada benda nak bincang dengan kau.Aku mengangkat kening sebelah,tanda aku mula berasa pelik. Dah kenapa tiba-tiba Jimin ni?
Tangan aku lincah membalas mesejnya. Daripada aku tinggalkan bluetick kang kena bebel,baik aku balas.
JeonHandsome😛
Ha okay.--
tbc
vomment!❤
Jemput baca;
Best Friend - Jjk
Memories - MygSaranghae😢❤
YOU ARE READING
[su]ᴍɪsɪ ᴍᴇᴍɪᴋᴀᴛ sɪ ᴘᴇᴍʙᴜʟɪ [ᴘᴊᴍ]
FanficTerjerat dengan permainan abang sendiri. Dan pengakhirannya menjadi begitu sedih. Dia, sememangnya kejam. Tak layak diberi perhatian oleh aku. Tapi.. aku cintakan dia.. [START:28 December 2018] [END:???] [STATUS: Slow update] 🔝Highest rank - 1 in...