16♥

2.2K 305 55
                                    

MYG

"Yerinnn!" aku mendengar nama adik aku dijerit kuat.

Tumpuan semua orang tertumpu kepada satu arah.

"Okay aku dah rasa tak sedap hati nih.." aku memegang dada aku.Berdebar teroks.

Langkah aku terus laju menuju ke arah tempat yang dikerumuni oleh pelajar-pelajar lain.

Aku berhenti melangkah ketika aku ternampak tubuh lemah adikku,Yerin di atas ribaan Jungkook.

"Yerin-ah..Ireona." Jungkook menggoncang perlahan badan adikku.Aku terus menuju ke arah mereka.

"Apahal ni Kook?Macam mana boleh jadi macam ni?" aku mula bertanya kepada Jungkook.Melihat adik aku sebegitu rupanya,aku lemah.

Dia saja adik yang aku ada,walaupun kadang perangainya hanat juga.

"Aku tak tahu,tadi dia masuk kelas,bibir dia berdarah,dahi dia ada kesan luka berdarah juga.Aku tanya dia kata dia okay. " Jungkook menerangkan sebabnya kepada aku.

Tubuh Yerin aku angkat dan membawanya ke kereta.Jungkook juga aku minta untuk pergi bersama.

--

PJM

Berita tentang Yerin pengsan dengan mukanya yang lebam,bibirnya berdarah dan dahinya berbekas luka menusuk ke telinga aku.

"Kaira ke yang buat dia macam tu?" aku berasa serba salah secara tiba-tiba.

Seteruk-teruk aku,aku belum pernah buat orang sampai teruk macam tu.

Gelak tawa Kaira dan kawan-kawannya menarik perhatian aku.

Leher aku dirangkul oleh Kaira secara tiba-tiba.

"Hai sayang." Kaira memberi aku satu senyuman.

Tangannya aku tepis kuat."What do you want,Kaira?" soalku dengan dingin.Sungguhnya aku marah dia memperlakukan Yerin sampai macamtu.

Teringat lirik lagu War Of Hormones.
"Tell me what you want right now"

omo omo aigo.

"I want you,Jimin."tangannya lembut mengusap pipiku. Aku tepis laju tangannya yang semakin menggatal.Jijik.

"Just go away.I don't need you!" suara aku tinggikan sehingga menarik perhatian orang disekeliling aku.Badannya aku tolak kasar.

"Kau melampau Kaira.Seteruk tu kau buat dekat nerd tu?" aku kekal dengan suara dan riak dingin.

"Dia cium U,takkan I nak diam kan je? U tu I punya." Kaira dengan lenggok gediknya menjawab.

"Huh,aku kau punya?Hell no way.I'm not yours,bitch." aku memberi senyuman sinis.

Langkah aku atur untuk pergi dari situ.Perhatian dari orang ramai membuatkan aku semakin rimas.

--

MY

Kepala aku masih terasa sakit.Perlahan mata aku buka.Kepala aku yang sakit aku pegang.Hanya siling putih,dinding bilik yang berwarna biru laut menjamah mataku.

Katil yang berada di tengah-tengah bilik menjadi tempat pembaringan aku,serta selimut putih susu membaluti tubuh aku.

"Hmm,hospital lagi.." keluh aku sendirian.Sungguhnya aku makin bosan dengan suasana hospital.

Yeah,dulu aku selalu dimasukkan ke hospital.Hanya kerana banyak terlibat dalam kes pergaduhan.

Memang dulu aku satu sekolah dengan Yoongi,tapi aku ditukarkan ke Busan Highschool dan dari situlah kisah silam aku bermula.

Banyak pergaduhan yang melibatkan diri aku.

Cop!Tapi aku still budak baik okay.

"Yerin-ah..Dah bangun?" suara Yoongi menyapa telinga aku.

"Oh Yoongi..Hee dah bangun dah ni,tak nampak ke? " aku tersenyum lemah memandangnya.

Langkahnya diatur menuju ke arah aku.Kerusi disebelah katilku ditarik perlahan.

"Apa jadi sebenarnya?" Yoongi menanyakan soalan yang sememangnya sudah dijangka olehku.

"Eh Yerin dah sedar." Jungkook menyapa aku.

"Hey Kook!" balas aku dengan nada teruja.

"Okaylah macam ni ceritanya..." aku memulakan cerita bagaimana semua ini berlaku.

Yoongi dan Jungkook dengan tekunnya mendengar setiap perkataan yang diucap olehku.

"Jinjja?!" mereka Jungshook.

--

Omo omo.

Jungshook teroxs Yoongi dengan Kookie.

Last update maybe untuk minggu ni.

Nak update lagi ke?Taknak kan?

tbc

vomment!💜

[su]ᴍɪsɪ ᴍᴇᴍɪᴋᴀᴛ sɪ ᴘᴇᴍʙᴜʟɪ [ᴘᴊᴍ]Where stories live. Discover now