بسم الله الرحمن الرحيم ❤️
- إن في مخيلة كل إنسان، حياة أخرى جميلة قد صنعها لنفسه، ولكنه لا يعرف الطريق إليها أبدًا.
- دوستويفسكي
نبدأ ❤️
==========================================================================================
بعد مرور يومين......
في يوم جديد جميل، مبهج و علي صوت العصافير المليء بالأمل و السعادة قد استيقظت الفتيات الخمس و قاموا بروتين اليومي الخاص بهن و ارتدوا ملابسهن و أدوا صلاه الصبح و دعوا الله مثل كل يوم مما يتمنوا تحقيقه بأقرب وقت و نزلوا للطابق السفلي خاصه للمطبخ.....
و قد وقفوا في مكانهم و اتسعت حدقتات عيناهم عندما وجدوا السيد شفيق جالسا و يتراس مائدة الإفطار هذا الصباح و يبتسم ابتسامه ساحره و ينتظر قدومهم.......
فنزلوا سريعا من علي السلم و قفزت كل منهن في أحضانه مرحبين به ترحيبا حنونا وثم جلسن حوله على المائده و شرعوا في تناول وجبه الافطار و تبادل الأحاديث الخفيفه ، فتوقف السيد شفيق عن الطعام و ارتشق القليل من العصير ثم حمحم بنبره ذات مغزي فانتبهت له الفتيات و السيده خيريه و حصل كلاتي؛السيد شفيق بابتسامة خفيفه : عارفين يا بنات ، انا ببقي فرحان جدااا باللمه ديه و خصوصا و انا شايفكم مرتاحين البال و الابتسامه مش بتفارق وشكم كده.....
السيده خيريه بابتسامه خفيفه : ربنا يدمها......
البنات بأبتسامة رقيقه : اللهم ما امين......
يمني بتوتر : بابا
السيد شفيق بتعجب : ايوه يا يمني ؟؟؟
يمني بتوتر : انا كنت كلمت حضرتك يعني في موضوع مهم كده بخصوصنا من فتره صغيره خالص و معرفش حضرتك فاكر لسه ولا لا.....
السيد شفيق بخبث : لا مش فاكر ، فكريني كده يا حبيبتي ، موضوع إيه المهم ده.....
يمني بتوتر : كنت كلمت حضرتك علي موضوع العربيه و كده ، حضرتك عارف اني بعرف أسوق كويس اوووي و معايا رخصه و اننا يعني محتاجنها الفتره ديه
السيد شفيق بخبث : اه صح......
يمني بابتسامه خفيفه : الحمد لله
السيد شفيق بخبث : آنتي فعلا اتكلمتي معايا في الحوار ده من فتره يا يمني بس انتي محتاجها ليه ، كل اللي بتبقوا عايزنه بيبقى عندكم و الجامعه جنب البيت.........
هنا بتوتر : بصراحه احنا رجلنا اتفرمت من المشي للجامعة يا بابا
بسنت بضجر : بظبظ و كمان أوقات محاضرتنا مختلفه....
أنت تقرأ
الحب الدائم ❤️ / بقلم بسنت طه
Romanceالحقوق محفوظة للكاتبة ⛔✋ البداية : 26/3/2019 النهاية : 11/10/2020 "الحب ليس وهما بل هو عين الحقيقة التي يخاف و يهرب منها معشر نصف الكرة الأرضيه ، فهو الاكتر عذوبة و الاكتر مرارة علي الإطلاق ، تكن أوقاته مجهوله و عجيبة حيث تجده يعزف ألحانه علي قلوبا...