الفصل الثالثه عشر

1.9K 72 21
                                    

بسم الله الرحمن الرحيم 💓

الوصول إلى الغايات يتطلّب تحمّل الصعاب....
‏- بيفرلي سيلز

نبدأ ❤️
====================================================

في جهه أخري بعد أن اوصل أدهم الفتيات الي المنزل ، ظل جالسا مشدودا بجوار سما بالسياره ، عاقد حاجبيه ، يختلس بعض النظرات منها بطرف عيناه و يحاول استجماع نفسه المتردده امام حسنها و تحديد الكلمات التي عليه قولها لها......
بينما كانت سم تجلس ا بارتياح على المقعد و تضم يديها ببعض و تضغط عليهم بقوه و تبتسم ابتسامه رقيقه لا تستطيع اخفائها و تختلس بعض النظرات منه أيضا ، تتنهد بتوتر ، فقلبها منذ أن التقي به بالجامعه، فلم يتوقف عن النبض بقوه ابداا......
بعد مرور ١٠ دقائق قد قطع ادهم ذلك الصمت الطويل بعد أن حدد ماذا سيقول ، جلس بارتياح على مقعد القياده ، حيث استدار  بجزعه العلوي لها و حمحم بنبره ذات مغزي و قد نظر لها نظرات مطوله ثاقبه و حصل كالاتي :

أدهم بنبره جاده : سما

سما بابتسامه رقيقه : ايوه....

ادهم بنبره جاده : محتاجك تعرفي كام حاجه عني.....

سما بابتسامه خفيفه : اتفضل

ادهم بنبره جاده : انا شخص دغري ، بحب الصراحه دايما و مش بعرف أجمل الكلام ولا اجامل حد ، عصبي شويتين ، مليش في الكلام جو العواطف و الحنيه ده......

سما بتفهم : تمام

ادهم بنبره جاده : انا بقولك كده علشان متستغربيش بعد كده من طريقه كلامي.....

سما بعدم فهم : مفيش مشكله ، بس هو في حاجه؟؟؟

ادهم بنبره جاده : آه فيه ، أنا محتاج أتكلم معاكي في حاجه مهمه كده ، في أقرب فرصه ممكنه.....

سما بتعجب : حاجه زي ايه....

ادهم بنبره جاده : لما نتقابل مره تانيه ، هتعرفي.....

سما بتعجب : أنتا كده هتقلقني ، في إيه بظبط ....

أدهم بابتسامه خفيفه :  مفيش أي حاجه تستدعي القلق ، كلام عادي

سما بتعجب : و لما هو عادي ، ليه مينفعش دلوقتي ؟؟؟

ادهم بابتسامه خفيفه : الكلام و الموضوع اللي عايزك فيه محتاج قاعده طويله و كوبيتين شاي ، لكن دلوقتي صعب خصوصا اني عندي شغل و آنتي لزم تطلعي ترتاحي من اليوم الطويل ده......

سما بتعجب : خلاص زي ما تحب ، شوف عايزانا نتقابل أمتي و قولي....

أدهم بنبره جاده : إستني مني رساله إنهارده بليل علشان بنات ميقولوش حاجه لو كلمتك call....

 الحب الدائم ❤️ / بقلم بسنت طه حيث تعيش القصص. اكتشف الآن