بسم الله الرحمن الرحيم
" نحنُ مِن لحمٍ و دم ولكِن علينا أن نعيشَ و كأنَّنا مصنوعونَ من حديد.."
- سيغموند فرويدنبدأ ❤️
==================================================================================================
كانت بسنت متواجده في غرفتها طوال اليوم ، جالسه على السرير و تحدق في الفراغ بشرود و قد قطع شرودها دقات خفيفه على باب غرفتها فاعتدلت بالجلوس، ارجعت خصلات شعرها للوراء و سمحت للطارق بالدخول و قد فتح الباب بخفه و ظهرت منه السيده خيريه بوجهها البشوش و بابتسامه رقيقه ترتسم على ثغرها........
كانت السيده خيريه حامله بيديها كوبا زجاجي به عصير برتقال بارد قد حليته لتلك الفتاه التي لم تغادر غرفتها منذ الصباح و كنوع من الأساليب القديمه التي استخدمت كثيرا و هذا لكي تعرف من صغيرتها ما يعتلي روحها الساكنه و يشغل بالها الشارد.......
فاغلقت الباب خلفها بخفه و تقدمت للأمام حتى أصبحت امام الفراش ، فابتسمت بسنت لها ابتسامه خفيفه و قد أخذت كوب العصير من يديها بعد أن شكرتها عليه و ارتشفت منه البعض باستمتاع بينما اتجهت السيده خيريه بخطوات هادئه و جلست على تلك الاريكه الموجوده بالغرفه بارتياح و حدقت بنظرات حنونه لصغيرتها و حصل كلاتي :السيدة خيريه بابتسامة خفيفه : لقيتك قاعده في الاوضه من بعد ما البنات راحوا الجامعة الصبح و مطلعتيش منها خالص و ديه طبعا مش عويدك يا بوسي ، فقولت أعملك عصير برتقال حلو زيك كده و اجي ارغي معاكي شويه.....
بسنت بابتسامه خفيفه و ترتشف العصير : خير ما عملتي و بجد تسلم ايدك على العصير
السيدة خيريه بتعجب : الف هنا يا قلبي ، مالك بقي؟؟؟؟
بسنت بابتسامه خفيفه : مليش..
السيدة خيريه بتعجب : متأكده ؟؟؟
بسنت بابتسامه خفيفه : آه
السيدة خيريه بشك : أصل انا حاسه ان فيكي حاجه غريبه اليومين دول بس مش قادره اوصل لها ؟؟؟؟
بسنت بابتسامه خفيفه : اطمني عليا يا داده ، انا زي الفل و مفنيش اي حاجه
السيدة خيريه بشك : قلبي بيقولي عكس كده؟؟؟
بسنت بابتسامه خفيفه : طمني قلبك ،انا زي الفل بس يمكن مش في المود اليومين دول علشان خلاص الامتحانات قربت و كمان العملي....
السيدة خيريه بابتسامة رضا : ربنا يوفقك يا بنتي.....
بسنت بابتسامه رقيقه : يا رب
أنت تقرأ
الحب الدائم ❤️ / بقلم بسنت طه
Romanceالحقوق محفوظة للكاتبة ⛔✋ البداية : 26/3/2019 النهاية : 11/10/2020 "الحب ليس وهما بل هو عين الحقيقة التي يخاف و يهرب منها معشر نصف الكرة الأرضيه ، فهو الاكتر عذوبة و الاكتر مرارة علي الإطلاق ، تكن أوقاته مجهوله و عجيبة حيث تجده يعزف ألحانه علي قلوبا...