نبدأ بسم الله الرحمن الرحيم ❤️
هناك أملٌ بعد اليأس والكثيرُ من الشموس بعد الظلمة..
- جلال الدين الرومينبدأ ❤️
=======================================================================================================
في جهه اخري قد وقف أدهم امام باب فيلا رؤوف الرئيسي بتوتر ، اخذ نفس عميق ثم زقره بضجر و مد يديه و ضغط علي الجرس بخفه و ما هي إلا ثوان قليله حتى فتحت داليا الباب و ابتسمت ابتسامه رقيقه مرحبه به.....
فابتسم أدهم لها ابتسامه خفيفه و سلم عليها بطلف و دخل بخطوات هادئه و جلس باحدي الارئك الكلاسيكيه بغرفه الاستقبال و قد نادت داليا علي رؤوف بنبره لطيفه الذي ما أن رأي صديقه تذكر ذلك اليوم المشؤوم حينما أشد الحديث بينهم ، فتنهد بيأس و علامات الحزن استقرت على ملامح وجهه........
فنزل على السلم الداخلي بخطوات هادئه و اتجه بخطوات مضطربه لغرفه الاستقبال حتى وقف بثبات ، وضع كلتا يديه ورا ظهره و حدق بالنظر لصديقه أدهم الذي يجلس أمامه نظرات حزينه....
هب واقفا أدهم من مكانه و اتجه بخطوات هادئه و علي ثغره ابتسامه خفيفه و قد احتضنه صديقه حضن قوي و ربت على ظهره بلطف بعد أن رأي علامات الحزن تكسو وجه بوضوح.......
بادله رؤوف الحضن مربتا على ظهره بحنان و ابتسم ابتسامه خفيفه ثم ابتعدوا عن بعض حيث كلاهما في الصالون و ما أن جاءت داليا برحيل لتتركهم يتحدثون علي انفراد......
أمرها أدهم بالجلوس معهم لتسمع ما سيقول و تكن شاهده على ما سيتحدث فيه مع صاحبه فاومت براسها بتفهم و اتجهت تجلس بجانب رؤوف زوجها الجالس أمام أدهم مشدودا و يعتلي على وجهه علامات الضيق و بدا أدهم بالتحدث بنبره جاده و نقل نظراته الثاقبه بينهم و قد حصل كالآتي :أدهم بنبرة جاده : انا عارف اني انصرفت معاك بشكل وحش يا رؤوف آخر مره و اني اتكلمت معاك بأكثر أسلوب أنتا مش بتحبه ، حتى ديه تقريبا اول مره نتكلم مع بعض كده ، فحقك عليا يا صاحبي......
رؤوف بسخريه : كويس إنك عارف ان اول مره نتكلم مع بعض بشكل ده يا أدهم باشا
أدهم بنبره جاده : متزعلش ، انا مكنتش عايز الحوار يوصل بنا للطريق المسدود ده يا رؤوف....
رؤوف بضيق : أنتا إللي وصلتنا للطريق المسدود ده يا ادهم ، أنتا إللي بسبب دماغك الغريبه ديه هتجيب النهاية لعلاقتنا و مش هيبقي فيه سماح و رجوع بعد كده.....
ادهم بنبره جاده : اتا مكنتش اتوقع أبدا انك تكون واخد على خطرك اووي كده يت رؤوف ....
رؤوف بسخريه : كنت متوقع مني إيه يا ادهم باشا ، فاكرني بعد إللي حصل هقولك ولا يهمك و هحضنك و ارجع اتعامل معاك عادي زي كل مره ، أنتا فاكرني إيييييه.....
أنت تقرأ
الحب الدائم ❤️ / بقلم بسنت طه
Romanceالحقوق محفوظة للكاتبة ⛔✋ البداية : 26/3/2019 النهاية : 11/10/2020 "الحب ليس وهما بل هو عين الحقيقة التي يخاف و يهرب منها معشر نصف الكرة الأرضيه ، فهو الاكتر عذوبة و الاكتر مرارة علي الإطلاق ، تكن أوقاته مجهوله و عجيبة حيث تجده يعزف ألحانه علي قلوبا...