بسم الله الرحمن الرحيم ❤️"ليس المهم أن يكون للمرء عقل ، بل أن يحسن استعماله......."
- ديكارتنبدا ❤️
========================================================================================================في أحد الفنادق ذات النجوم الخمس بالقاهره الكبري ، بطابق السادس المخصص للغرف الكبيره ، كانت والده بسنت تجلس بارتياح على الاريكه، مرتديه فنان طويل ازرق و بجانبها زوجها يرتدي ملابس رياضيه و أمامهم حاسوب يظهر عليه ذلك المراد الذي يبتسم ابتسامه خفيفه و يتحدثون معه في شتى المواضيع.......
كان ذلك المراد جالسا على كرسي مكتبه الجلدي بضجر ، يضع أمامه حاسوبه الذكي ، يرتدي قميص ازرق ضيق و بنطال ابيض ، يرتشف القهوه باستمتاع و بأحد ارجاء الغرفه يجلس صديقه و يديه اليمني ايمن على الاريكه بارتياح ، يقرا الجريده بضجر و قد حصل كلاتي :مراد بابتسامه خفيفه : البلد هنا منغيركم وحشه يا عمي والله
الاب بابتسامة خفيفه : كلها ايام و راجعين يا أبني
الام بنبره جاده : طمني يا مراد اتكلمت مع بسنت؟؟؟
مراد بنبره هادئه : ببعت ليها كل يومين رساله على الواتس بس مش بتردي.....
الام بضيق : عجبك إللي بنتك بتعمله ده ؟؟؟؟
الاب بنبره هادئه : يمكن مش عارفه رقمك يا إبني
مراد بنبره هادئه : رقمي متغيرش من يجي ١٠ سنين يا عمي....
الام بضيق : يبقي هي تقصدها.....
الاب بنبره هادئه : متسخنيش الدنيا يا ست، أكيد ماخدتش بالها ، انتي ناسيه ان عندها امتحانات
الام بضيق : إمتحانات برضوا و لا كهن بنات.......
الاب بضجر : لا انتي بقيتي غريبه بجد و مش طبيعيه ، لا حول ولا قوة إلا بالله.....
الام بضيق : خلاص بقيت مش طبيعيه علشان عايزه مصلحه بنتك ، بقي ده آخرته يا حج.....
مراد بتفهم : اهدوا يا جماعه ، انا هتصرف...
الام بتعجب : هتتصرف إزاي ؟؟؟
مراد بتفهم : هنزل مصر و احضر معاكم الفرح
الام بابتسامة خفيفه : أخيرا سمعت كلامي يا مراد
مراد بتفهم : ما شكل حضرتك عندك حق......
الام بابتسامه خفيفه : ايوه كده ،خليك شاطر و اسمع كلامي و ان شاء الله مش هتخسر أبدا....
أنت تقرأ
الحب الدائم ❤️ / بقلم بسنت طه
Romanceالحقوق محفوظة للكاتبة ⛔✋ البداية : 26/3/2019 النهاية : 11/10/2020 "الحب ليس وهما بل هو عين الحقيقة التي يخاف و يهرب منها معشر نصف الكرة الأرضيه ، فهو الاكتر عذوبة و الاكتر مرارة علي الإطلاق ، تكن أوقاته مجهوله و عجيبة حيث تجده يعزف ألحانه علي قلوبا...