SADO- 19

588 44 22
                                    

DAUN pintu utama banglo mewah itu dikuak

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

DAUN pintu utama banglo mewah itu dikuak. Terpacul figura Zarul Hazreel di hadapan pintu itu.  Matanya sembam. Mak Ton yang berdiri membuka pintu itu dipandang dengan renungan yang sayu.

"Mak Ton... papa... katakan berita yang Zarul dengar tu adalah berita palsu!  Mak Ton... tolonglah Mak Ton." Zarul Hazreel tidak dapat menahan perasaan hibanya.  Dia juga masih tidak dapat menerima hakikat bahawa papanya,  Dato' Ahmad Zafreel sudah pergi menyahut panggilan Ilahi.

Mak Ton tidak mampu untuk menjawab pertanyaan Zarul Hazreel itu. Dia meraih tubuh Zarul Hazreel yang hampir jatuh ke lantai.

"Zarul..." Mak Ton memanggil nama anak arwah majikannya itu. 

"Tolong!  Kimi!  Aryan!  Tolong Mak Ton!" laung Mak Ton meminta pertolongan dari Hakimi dan Aryan Syah yang berada di tingkat atas.

Zarul Hazreel terduduk.  Kakinya seperti tiada tenaga untuk menampung berat badannya untuknya berdiri. Semangatnya seolah-olah dibawa pergi. "Papa... papa dah janji takkan pergi tinggalkan Zarul lagi...  kenapa papa pergi jugak?" Hanya itulah ungkapan yang berulang diucapkan oleh Zarul Hazreel.

Hakimi dan Aryan Syah yang bergegas turun dari tingkat atas segera mendapatkan Mak Ton.

"Mak Ton,  ada apa ni terjerit-jerit?" Hakimi bertanya.  Dia perasan abangnya,  Zarul Hazreel sudah pun terduduk di hadapan Mak Ton. "Ni dah kenapa Abang Zarul duduk dekat sini?"

"Kimi... papa mana,  Kimi?!" Zarul Hazreel cepat-cepat menarik lengan kekar adiknya sambil bertanya.

Hakimi tidak menjawab. Dalam masa yang sama juga dia masih marahkan Zarul Hazreel. "Papa dah takde..."

"Kimi... boleh ceritakan pada abang,  apa yang berlaku sebenarnya?  Kenapa papa boleh..."

"Untuk apa kau nak tahu? Kau bukannya ahli keluarga ini!" cantas Hakimi. Dia masih belum mengetahui siapa sebenarnya Zarul Hazreel.

Zarul Hazreel terpempan dengan kata-kata Hakimi.  Dia mengerling ke arah adik kembarnya itu yang sedang membuang pandang ke arah luar pintu. "Kim... Kimi, kenapa cakap abang macam tu, dik? Apa salah abang?  Kenapa Kimi bencikan abang?"

"Kau bukan abang aku lagi,  aku tak nak tengok muka kau lagi! Mulai hari ini, kau dan aku tak ada apa-apa hubungan lagi!"

Semua manusia yang berada di situ tergamam dengan apa yang dituturkan oleh Hakimi.

"Kimi,  kenapa kau cakap macam tu?  Zarul tak ada buat salah apa-apa pun, kan?" Aryan Syah mencelah.  Dia geram dengan tindakan Hakimi.

"Takpe Aryan,  aku sedar siapa diri aku,  aku memang tak layak jadi abang dia. Walaupun hakikatnya aku adalah saudara dia..." Zarul Hazreel berkata.  Dia bingkas bangun seraya mencapai beg bagasinya dan perlahan mengatur langkahnya menuju ke arah kereta Toyota Vios berwarna putih miliknya.

Love You Mister SADOWhere stories live. Discover now