"NO! Please don't call me abang! Kau tak ada hak untuk panggil aku dengan gelaran tu!" Hakimi bingkas bangun dari birai katil seraya mengatur langkah menuju ke arah pintu bilik.
Ereen Natasya yang baru sahaja melabuhkan punggungnya di sisi katil terpempan dengan reaksi suaminya itu. Salah ke aku panggil dia abang? Ada genang di tubir matanya ketika ini. Takpelah Ereen... sabar dan aku harus kuat untuk bawak suami aku balik ke pangkal jalan! Aku yakin dia akan berubah dan kembali ke jalan yang benar, aku yakin!
Tombol pintu dipulas seraya menapak keluar. Daun pintu ditarik kuat. Langkah kaki diatur menuruni anak tangga. Hakimi terus meluru ke luar tanpa mempedulikan Encik Abdul Wahab yang sedang duduk di ruang tamu rumahnya. Maaf uncle...
"Hakimi... nak pergi ke mana tu?" Encik Abdul Wahab bertanya namun tidak diendahkan oleh menantunya itu. Hai menantu aku ni... perangai kebudak-budakan dia sampai sekarang tak pernah nak berubah.
Telefon bimbit dikeluarkan dari poket seluar. Cepat-cepat jarinya mencari nama Zarul Hazreel di skrin.
"Nombor yang anda dail tidak dapat dihubungi buat masa ini, sila cuba sebentar lagi."
"Mana Abang Zarul ni?" Hakimi merengus geram. Sekali lagi nombor Zarul Hazreel dihubungi, namun tetap tidak berjaya disambungkan.
🔵🔵
PEDAL minyak ditekan kuat. Hatinya kini berbelah bahagi untuk menerima kenyataan bahawa adik kembarnya sudah bergelar suami orang. "Kimi... tahniah, dik."
Telefon bimbit yang dimatikan dari petang tadi yang diletakkan di atas tempat duduk penumpang hadapan dikerling sekilas. Mesti Kimi ada call aku... tunggu sampai rumah sekejap lagilah aku on balik!
Sebaik sahaja tiba di perkarangan rumah peninggalan arwah papanya, Zarul Hazreel terkejut sebaik sahaja pandangan matanya tertumpu ke arah kereta milik Hakimi turut diparkir di hadapan rumahnya. Cepat-cepat dia menapak keluar dari perut keretanya. "Kimi? Kimi buat apa dekat sini?"
Hakimi segera merapatkan dirinya ke arah Zarul Hazreel. Sepantas kilat dia memeluk tubuh kekar Zarul Hazreel. "Abang... Kimi tak boleh, abang! Kimi tak boleh! Kimi tak sanggup kecewakan Ereen!"
"Kimi... apa yang Kimi merepek ni?" Zarul Hazreel membalas pelukan adik kembarnya itu.
"Kimi tak boleh, abang!"
"Tak boleh apa?" Zarul Hazreel bertanya seraya mengusap belakang kepala Hakimi. Tangan kirinya diselukkan ke dalam poket seluar untuk mengambil alat kawalan jauh untuk membuka pintu pagar automatik. "Cuba cerita. Jom masuk rumah dulu."
Hakimi angguk kepala. "Emm..."
Sebaik sahaja menapak masuk ke ruang tamu, Mak Ton yang kebetulan masih bersembang dengan Pak Syam di ruang tamu itu terkejut sebaik sahaja mendapati Hakimi yang juga merupakan pengantin baru yang sepatutnya bersama dengan isteri ketika ini tiba-tiba sahaja muncul di hadapan mata mereka. Zarul Hazreel juga turut ada bersama.
YOU ARE READING
Love You Mister SADO
Ficción General🎉 PEMENANG TEMPAT KEDUA (Kategori General Fiction) MetaCOOL Award 2018 👑 Achievement :: - MetaCOOL Special Gift (UNIC Story Line) "Hoi budak gemuk! Budak comot! Euw... ada hati nak ayat awek aku! Tak sedar diri punya budak gemuk! Hahaha" _Wan Hazr...