SADO-6

1.1K 83 154
                                    

Dua tahun berikutnya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Dua tahun berikutnya...

"ASSALAMMUALAIKUM... Ini Mak Ton pembantu rumah Dato' Ahmad Zafreel, kan?" Wan Hazreel menyapa wanita pertengahan usia dalam lingkungan lima puluh tahun itu.

"Waalaikumsalam... Ye saya, encik..."

"Wan. Saya Wan Hazreel... Mak Ton dah lupa ke? Saudara angkat Hakimi," pintas Wan Hazreel sebaik sahaja mendapati wanita itu seperti meragui siapa dirinya.

"Oh! Wan... baru Mak Ton teringat. Apa khabar?" Mak Ton bertanya.

Wan Hazreel segera bersalaman dan mencium pergelangan tangan Mak Ton.

"Alhamdulillah... sihat aje ni... Mak Ton beli apa aje tu? Meh, Wan tolong bawakan." 

"Ni ha Mak Ton belikan barang basah... hari ni Dato' balik dari UK. Dah satu minggu dia outstation," ujar Mak Ton. "Wan buat apa dekat sini?" 

"Ayah Wan berniaga di sini. Oh ya! Kimi apa khabar dia? Wan lama tak dengar khabar dia," jawab Wan Hazreel seraya bertanya mengenai adik angkatnya, Hakimi.

Mak Ton diam membungkam.

"Mak Ton, kenapa diam aje? Kimi apa khabar?"

"Wan... Eloklah Mak Ton jumpa Wan ni. Hakimi betul-betul dah berubah sekarang. Dah satu minggu ni dia bawak kawan dia tidur satu bilik dia... Mak Ton tak selesa dengan kawan dia tu..." luah Mak Ton sambil mengesat matanya.

"Hah?!" Wan Hazreel terkejut. "Siapa kawan dia tu Mak Ton?" 

Mak Ton tidak menjawab sebaliknya dia mengeluarkan telefon bimbitnya dan menghibungi seseorang.

Wan Hazreel mengerling ke arah ayahnya, Encik Wan Rahman yang sedang sibuk melayan pelanggan. Dia kembali mengerling semula ke arah Mak Ton di hadapannya yang sedang menarik nafas panjang.

"Mak Ton bercakap dengan siapa tadi?"

"Pak Sham. Dia terpaksa bergegas ke Airport, Dato' akan sampai dalam masa setengah jam lagi," balas Mak Ton.

"Jadi... Mak Ton nak balik naik apa lepas ni?" duga Wan Hazreel.

"Terpaksalah Mak Ton naik Teksi," balas Mak Ton perlahan.

"Eh! Takpe Mak Ton, Wan boleh hantar Mak Ton, teringin jugak nak jumpa adik angkat Wan tu, dan Wan nak tengok siapa kawan Kimi tu? Perempuan ke?"

"Boleh jugak tu Wan." Mak Ton tidak menjawab pertanyaan Wan Hazreel, dia risau jika Wan Hazreel mengetahui aktiviti Hakimi. Sudah pasti Wan Hazreel akan membenci Hakimi. Pagi tadi semasa dia hendak mengejutkan Hakimi untuk bersarapan pagi, semasa hendak mengetuk pintu bilik Hakimi, gegendang telinganya diketuk oleh suara desahan Hakimi dan disertai dengan jeritan dan erangan rakannya. Mak Ton mengucap panjang selepas mendengar  suara berahi dari dalam bilik Hakimi dan segera beredar turun ke tingkat bawah semula. Dia risau jika perbuatan Hakimi sampai ke pengetahuan Dato' Ahmad Zafreel.

Love You Mister SADOWhere stories live. Discover now