SADO- 21

606 41 30
                                    

JAM sudah menunjukkan tepat pukul sembilan pagi

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

JAM sudah menunjukkan tepat pukul sembilan pagi. Hakimi dan Zarul Hazreel masih menjamu selera bersarapan bersama-sama dengan Mak Ton dan Pak Syam.

"Zarul, cepat sikit makan tu, lepas ni temankan Mak Ton pergi ke pasar basah." Mak Ton bangun dari kerusi sebaik sahaja selesai sarapan pagi bersama dua anak kembar arwah majikannya itu. "Tadi katanya nak sangat makan sotong goreng, kan?"

"Baiklah Mak Ton," sahut Zarul Hazreel sambil menghirup milo panas dan dia sempat mengerling ke arah Hakimi yang sedang menundukkan kepalanya. "Kimi... kenapa tu? Ada apa-apa masalah ke?"

"Tak... tak ada apa-apalah. Kimi okey."

"Kalau macam tu baguslah. Baiklah, Mak Ton... jom kita pergi ke pasar basah!"

Hakimi mengerling ke arah abang kembarnya itu. Abang Zarul nampak happy aje... kalaulah Abang Zarul tahu arwah papa meninggal disebabkan kebodohanku... abang... maafkan Kimi! Hatinya menjerit namun tak berani untuk meluahkan apa yang terbuku di hatinya ketika ini. "Kimi pun nak ikut sekali!"

Langkah Zarul Hazreel dan Mak Ton terhenti di hadapan pintu sebaik sahaja Hakimi bersuara. Kedua-duanya menoleh serentak ke arah Hakimi yang masih duduk di atas kerusi.

"Betul ni?" Zarul Hazreel bertanya.

"Yelah... abang ingat Kimi main-main? Naik kereta Kimi, biar Kimi drive!" Hakimi bingkas bangun dari kerusi dan merampas kunci keretanya yang diletakkan di atas meja kecil di sudut dinding dan segera mengatur langkah menapak ke arah Zarul Hazreel dan Mak Ton.

"Bahu Kimi tu macam mana? Kan cedera tu..."

"Takpe... cedera sikit aje pun. Tak jadi masalah."

"Okeylah kalau macam tu, jom." Zarul Hazreel memaut bahu Hakimi dan terus berjalan menuju ke garage.

"Aduh! Apa abang ni... Sakitlah!" Berkerut dahi Hakimi menahan sakit di bahu kirinya itu.

"Hah! Tadi katanya tak ada masalah. Kan masih sakit lagi tu, "ujar Zarul Hazreel. Dia sengaja menduga adik kembarnya itu.

"Alah... sikit aje ni, Kimi kuatlah... abang jangan risau!"

"Zafrul Hakimi bin Dato' Ahmad Zafreel, Zarul Hazreel bin Dato' Ahmad Zafreel... aku takkan lepaskan korang berdua. Setelah apa yang korang berdua buat pada aku! Tunggulah korang berdua!"

Pipinya yang masih jelas kesan dari tamparan tapak tangan yang dilayangkan oleh Zarul Hazreel masih jelas kelihatan. Begitu juga dengan bibirnya yang masih membengkak dan kesan luka juga masih jelas kelihatan. Hidungnya juga cedera teruk.

Akmal Reyza melabuhkan punggungnya di kerusi. Telefon bimbitnya yang diletak di atas meja ruang tamu itu diambil seraya mendail nombor seseorang. "Helo, Raffy... You dekat mana?"

Love You Mister SADOWhere stories live. Discover now