SADO-3

1.1K 89 95
                                    

"EREEN, awak dah siapkan ke belum assignment awak? Hari ni kena hantar

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"EREEN, awak dah siapkan ke belum assignment awak? Hari ni kena hantar..." Hakimi bertanya sebaik sahaja gadis itu melabuhkan duduknya bersebelahan dengan Wan Hazreel.

Ereen tidak menjawab pertanyaan Hakimi. Dia hanya menggaru kepalanya yang tak gatal seraya mengerling ke arah Wan Hazreel yang sedang menelaah nota yang dipinjamkan oleh Hakimi kepadanya.

"Awak... awak dah siap ke belum assignment awak tu?" soal Ereen Natasya pada Wan Hazreel. Bahu Wan Hazreel ditolaknya lembut.

Wan Hazreel buat-buat tidak dengar apa yang disoal oleh Ereen Natasya. Hai assignment awak,  buatlah sendiri!  Ni mesti nak minta aku atau Kimi siapkan! Jangan mimpilah!

"Awak, saya tanya ni, Awak dengar tak?!"

"Dah siap minggu lepas," jawab Wan Hazreel ringkas.

"What?! Bila masa awak siapkan? Setahu saya, awak belum buat satu pun assignment awak tu. Awak tipu ye?" soal Ereen Natasya terkejut.

Wan Hazreel tidak menjawab soalan Ereen Natasya. Hakimi perasan, dua tiga hari ni Wan Hazreel asyik mengelak bila diajak bersembang pasal gadis itu. Wan dan Ereen ni ada masalah ke apa?

Ereen Natasya mendengus seraya mengalihkan pandangannya ke arah Hakimi yang duduk berhadapan dengan Wan Hazreel. Dia bingkas bangun berdiri dan memeluk tubuhnya. "Oh! Patutlah... baru saya teringat. Sekarang kan awak duduk sama satu bilik dengan si gemuk debab bodoh ni... mesti awak suruh si debab gajah gemuk ni yang buatkan, betul tak?!"

Hakimi tertunduk mendengar ejekan Ereen Natasya itu. Dia tak sangka gadis pujaan hatinya sanggup mengejeknya hanya kerana dia berbadan besar dan gemuk. Si debab gajah gemuk dia gelar aku? Ereen... Sampainya hati kau! Ada genang di tubir mata Hakimi ketika ini.

Wan Hazreel terkejut dengan soalan Ereen Natasya itu segera bingkas bangun. Matanya mencerlung ke arah gadis yang berdiri di sebelahnya. Dia mengerling pula ke arah Hakimi yang sedang menundukkan kepalanya.

Pang!!

Satu tamparan kuat dari Wan Hazreel hinggap di pipi putih mulus Ereen Natasya. Hakimi tergamam. Begitu juga dengan Alia yang duduk di sebelah Hakimi turut tergamam.

"Ereen! Apa kau merepek ni hah?! Assignment tu aku sendiri yang buatkan dan Kimi juga bantu aku siapkan! Kimi tolong aku siapkan dan pada masa yang sama dia tolong aku part mana yang aku kurang faham! Sekarang ni apa masalah kau? Dan lagi satu, kau jangan ejek Kimi, kau ingat dia nak ke jadi macam tu?! Lain kali jaga sikit mulut tu! Kalau sekali lagi aku dengar kau gelar dia macam tu lagi, nahas kau aku kerjakan!" tegur Wan Hazreel panjang lebar sambil matanya mengerling tajam Ereen Natasya yang berdiri disebelahnya itu.

Hakimi terpempan, dia terkejut Wan Hazreel tiba-tiba menyebelahi dirinya. Dan juga tiada lagi panggilan awak saya seperti biasa mereka berdua gunakan.

Hakimi menarik nafas panjang seraya berkata. "Wan, takpe... aku tak kecil hati pun... aku okey." Walaupun yang sebenarnya dalam hatinya kini umpama tsunami yang membadai seluruh jiwanya. Dia kecewa dengan sikap Ereen Natasya. "Ereen, kau masih belum siapkan? Takpe, aku boleh tolong siapkan untuk kau, lagipun masih ada masa setengah jam lagi, kan?" sambung Hakimi lagi, kali ini dia memberanikan dirinya merenung ke arah wajah gadis yang menjadi idaman hatinya selama ini.

Love You Mister SADOWhere stories live. Discover now