"Ouh bukan eh? Maaf saya silap", doktor itu tersengih malu."Takpe. Bukan salah doktor", ujar Jungkook.
Selesai membuat pemeriksaan, mereka terus ke kaunter untuk mengambil ubat.
Jungkook pergi mengambilnya.
"Encik. Ni ubat untuk sapu luka. Dan tu sahaja. Jaga isteri encik baik baik ye", ujar jururawat di kaunter itu sambil tersenyum.
" Miss. Dia bukan wife saya. Kenape? Nampak kitaorang ni cam married couple ke?", soal Jungkook.
Jururawat itu terkejut lantas meminta maaf. "Saya ingat married couple. Maaf ye", dia tunduk.
" tak mengapa. Terima kasih ye", Jungkook beredar dan menuju ke Lisa.
"Jom", Jungkook menghulurkan tangannya.
Lisa tidak menyambut huluran Jungkook kerana ingin cuba jalan sendiri.
Jungkook sekadar memerhati.
*Dalam kereta
"Thanks. Nanti saya bayar balik duit ubat ni", kata Lisa.
" Welcome. Tak payah bayar. Anggap lah saya langsaikan hutang awak", kata Jungkook.
"Hutang ape?", Lisa blur.
" Hutang sebab langgar awak. So saya dah bayar hutang awak",terang Jungkook.
"Ouh", Lisa menundukkan kepalanya.
"Lisa. Awak ok?", soal Jungkook apabila Lisa seperti kemurungan.
"OK je. Just... Saya terlepas interview", ujar Lisa.
"Terlepas? How?"
"Accident pagi tadi le yg wat saya terlepas interview", kata Lisa selamba.
Sekali lagi Jungkook berasa bersalah.
"Rumah awak kat mane?", Jungkook mengubah topik.
"Hantar je saya kat kafe tadi. Nanti saya balik dengan Chaeyoung", balas Lisa.
Jungkook memberhentikan keretanya di tepi jalan.
" Nak saya turunkan awak kat sini atau bagitau rumah kat mane?",ugut Jungkook.
"Aish... Yelah. Saya tunjuk jalan", Lisa menyerah kalah.
Kereta Jungkook berhenti di hadapan bangunan flat.
"Thanks sebab bawak saya pergi klinik and hantar balik rumah. Nanti saya ganti balik duit awak", ujar Lisa.
" Tak perlu. Lagipun salah saya", kata Jungkook.
"Hmm.. Bye ", Lisa ingin membuka pintu tetapi dihalang Jungkook.
Jungkook keluar dari kereta nya. Dia membuka pintu untuk Lisa.
"Thanks"
"Welcome. Rumah awak tingkat berapa?", tanya Jungkook lagi.
Ei banyak tanya tol.
" Tingkat 12. Sokay lif ade", jawab Lisa apabila melihat reaksi terkejut Jungkook.
"K ... Take care ", kata Jungkook.
Lisa mengangguk dan berlalu pergi.
Lisa mencari kunci rumahnya di dalam handbag. Tanpa dia sedari makcik sebelah memandangnya.
" Wui anak dara. Amboi kemain balik ade kereta mewah hantar. Dah jadi GRO ke? Ye lah. Skarang nak senang jual diri je kan? Orang cam kau ni mana le pandai nak keje tinggi tinggi", sedas makcik itu.
YOU ARE READING
She's The One [°liskook°] COMPLETED
Fanfiction"Saya tak bodoh la macam perempuan lain!"- Lisa "Saya serius"-Jungkook "Aku nak dia.."-🔪 Highest Ranks #3 liskook #2 jirose #2 jinsoo #11 blackpink