Hampir

851 72 12
                                    


    Jungkook bangun dari lenanya. Phonenya dicapai. Terdapat banyak missed call dari nombor yang tidak dia kenali. Dia mengabaikan lalu menuju ke bilik mandi.

*selesai mandi

    Jungkook mencapai phonenya. Jam menunjukkan 8 pagi. Dia perlu segera ke tempat kerja.

Phone milik Jungkook berdering.

'Omma'

  Butang berwarna hijau ditekannya.

   "Ye omma? Kook nak cepat ni", ujar Jungkook sambil mengambil beg bimbitnya.

   "Kamu nak pergi mane? Harini kamu cuti kan?", ujar ommanya di dalam talian.

  " Cuti? Jap.. Haah cuti. Haha", Jungkook ketawa kerana malu. Terlupa akan hari itu ialah hari ahad.

  "Hmm.. Omma nak kamu balik rumah harini. Teman omma", ujar ommanya.

  " hah? Ha ye la.. Lagi 30 minit Kook sampai", kata Jungkook.

   Panggilan dimatikan ommanya.

  "Aik. Marah aku ke?", pikir Jungkook

Lisa mengenakan tshirt biasa dan seluar track. Rambutnya diikat pony. Kaki nya semakin pulih.

  " Chaeng aku pergi dulu",ujar Lisa sambil mengambil beg galasnya.

  "Hmm.. Pegi lah. T..take.. Care ....au", kata Rose yg masih tidur. Ye lah cuti an? Tidur la ape lagi

   Lisa menyarung kasutnya. Dia mengunci pintu lalu terserempak dengan Ji Hyo yang lalu disitu.

  " Morning Lisa! Awal bangun nak pergi mane?", sapa Ji Hyo mesra.

  "Morning Unnie. Lis ingat nak cari kerja kat pasar. Kalau dapat lah", ujar Lisa.

  "Cari kerja? Unnie rasa unnie boleh tolong. Jom lah unnie hantar lis skali. Unnie pon nak pergi sana", ujar Ji Hyo.

  " Tak apa unnie. Susah kan unnie je",Lisa menolak perlawakan Ji Hyo.

  Ji Hyo menarik tangan nya.

  "Dengar cakap unnie. Dah jom", kata Ji Hyo

  Lisa hanya tersenyum. Ji Hyo banyak membantunya dan Rose sejak mereka pindah di flat itu. Ji Hyo lah yang menyewakan rumah kepada Lisa dan Rose. Ji Hyo memafahami situasi mereka jadi dia tidak akan meminta duit sewa tepat pada masanya. Jika ade duit bayar dahulu ape yang ada.

 

  Jungkook memarkingkan keretanya di dalam perkarangan rumah ommanya.

   Dia keluar dari perut kereta. Omma nya yang sedang menyiram pokok tidak menyedari kehadirannya.

   " Omma!!",Jungkook memegang bahu ommanya.

   "Opocot omma kau!!"

   Getah paip itu dihalakan ke arah Jungkook. Terkejut ui.

  Jungkook mengambil getah paip di tangan ommanya.

  "Ape omma ni?"

  "Eh bertuah punya budak! Dia yang terkejut kan kita. Kita dimarahnya", ommanya memukul badan Jungkook.

  Jungkook mengaduh.

  "Dah pegi masuk salin baju",arah ommanya.

  Jungkook terus menuju ke biliknya. Baju yang memang tersedia di rumah ommanya tidak langsung disentuh orang.

 

*selesai salin baju

   Jungkook menuruni tangga menuju ke dapur. Omma nya seperti memeriksa peti sejuk.

She's The One [°liskook°] COMPLETEDWhere stories live. Discover now