Selepas melihat kawasan pembinaan yang hampir siap, mereka pergi ke kedai perabot untuk menempah katil katil dan perabot yang diperlukan.
"Bagi saya katil tingkat yang macam ni 300. Meja makan 40. Dan perabot ni 5. Almari baju 300 dan ... Ha tu! Buaian kayu tu bagi 4", pinta Jungkook setelah menawaf seluruh kedai perabot itu.Pekerja bertugas itu terkejut. Biji matanya hampir terkeluar. Begitu juga Lisa. Dia berfikir Jungkook sekadar bergurau.
" Cik? Dengar tak?", soal Jungkook apabila pekerja perempuan itu terkedu.
"Ah?"
Jungkook mengulang balik apa yang dimintanya. Perempuan itu cepat cepat menyalin.
"Saya nak semua tu baru lagi. Takde calar ke ape ke", ujar Jungkook.
"Encik nak kami hantar ke mana dan bila?", soal perempuan itu.
" Lusa"
"Lu..sa?"
Jungkook mengangguk. "Saya akan bank in semua harini"
Sekali lagi perempuan itu shock.
Lisa terjoin perempuan itu.
"Ni.. Nombor akaun kami dan nombor syarikat kami. Encik boleh bank in di sini", perempuan menyerahkan note kecil tertera nombor akaun.
" OK.. Thanks", Jungkook bangun Dari duduknya lalu keluar dari kedai perabot itu diekori Lisa.
Jungkook memberhentikan keretanya dihadapan bank.
"Tunggu dalam kereta kejap", arah Jungkook
" ouh okay ", balas Lisa.
Lisa's POV
Aku tunggu dia lama dalam kereta. Aku tengok dia dari jauh. Lama nya bank in duit.
Tengah bosan tu, aku check lah phone. Takde pape yang menarik. Aku off phone.
Aargh!!
Aku terkejut sebab tak sedar dia dah ada kat driver seat.End POV
" Bila encik masuk?", Lisa mengurut dadanya.
"Baru je. Terkejut eh? He he", Jungkook sengih.
Mereka tersekat dalam jem. Jungkook mengeluh lemah. Dia menyanyi lagu euphoria yang muka berkumandang di radio.
Lisa hanya berdiam. Takkan nak berduet kot.
Lisa tersenyum lega apabila lagu tu habis.
"Sedap jugak suara aku ni. Kan?", dia beralih pandangan ke arah Lisa.
Lisa sekadar mengangguk perlahan. Tidak tahu komen ape.
" Lepas ni kita.. Nak pergi mane?",soal Lisa apabila perutnya muka berkeroncong kerana tidak sarapan pagi. Sekarang jam sudah menunjukkan pukul 2 petang.
"Lunch dulu then orphanage house", ujar Jungkook.Lisa tersenyum gembira. Dapat makan lah katakn.
Lepas Lunch, Jungkook menyambung perjalanan ke rumah anak yatim yang tidak jauh dari situ.
"Hyung!!!!!!", seorang budak lelaki berusia dalam lingkungan 9 tahun berlari ke arah Jungkook apabila Jungkook berlari masuk ke dalam rumah anak yatim itu.
Jungkook memeluknya erat." Ryu sihat? Rindu hyung tak?", ujar Jungkook yang melutut supaya sama tinggi dengan Ryu.
"Rindu lah! Kejap..Omma!! Jungkook Hyung datang!!", Ryu berlari masuk ke dalam.
Kanak kanak yang bermain di taman kecil terus berlari ke arah Jungkook apabila Ryu menjerit nama nya.
" Hyung!!!"
"Oppa!"
Mereka peluk beramai ramai. Lisa memerhati dari jauh. Dia ingin masuk ke dalam tapi dibatalkan niatnya.Jungkook berbual bual dengan kanak kanak disitu.
"Unnie ni sape?", seorang budak perempuan menarik narik tangan Lisa.
Lisa menghadiahkan senyuman.
" nama unnie Lisa", ujar Lisa mesra.
"Ouh sa..saya Alice. Unnie kawan jungkook oppa ke?", soal Alice.
" ha..haah ",balas Lisa tergagap gagap.
Alice terus menarik Lisa ke dalam menghampiri Jungkook.
Ryu berlari ke arah belakang. Puan Choi sedang menyidai pakaian kanak kanak itu." omma!! ", jerit Ryu
" Ryu Jangan lari!! Nanti jatuh", amaran Puan Choi.
"Jungkook hyung datang! Ppali", dia menarik tangan Puan Choi dengan tangan kanannya.
"Unnie cantik lah"
"Mesti Jungkook hyung suka"
"Kn hyung?", seorang kanak kanak lelaki berusia 7 tahun merangkul leher Jungkook dengan tangan kecil nya.
Muka Jungkook kemerahan.
Lisa sekadar ketawa dengan reaksi Jungkook.
"ATTACK!!!!!!", seseorang menjerit lantang.Mereka semua toleh ke belakang. Budak budak lelaki dan seorang lelaki yang amat dikenali Lisa berlari menyerang jungkook .
" Kau! Kenape aku call kau tak angkat?! Lepas tu aku cri kau kat office takde?! Jawab!", lelaki itu meletakkan pedang mainan di leher Jungkook.
"Aku busy le semalam", Jungkook menolaknya sekali sahaja.
Lelaki itu terjelepuk jatuh.
" Eh kesian lah dia!", Lisa memarahi Jungkook.
"Jimin hyung merajuk ah",
"Mane ade!", balas lelaki bernama jimin.
" jungkook? Bila sampai?", Puan Choi dan Ryu menghampiri Jungkook.
"Dalam 20 minit macam tu. Puan sihat?", soal Jungkook
" Sihat. Jom kita sembang kan da.....", kata kata Puan Choi terhenti apabila melihat Lisa.
"Puan ni kawan saya, Lisa", Jungkook memperkenalkan Lisa.
"Mommy? Ingat Lisa lagi?", mata Lisa dipenuhi air mata.
Jimin dan Jungkook terdiam.
" Lisa!! ", Puan Choi memeluk Lisa erat. Air mata kegembiraan mengalir ke pipi mereka.
Bersambung....
YOU ARE READING
She's The One [°liskook°] COMPLETED
Fanfic"Saya tak bodoh la macam perempuan lain!"- Lisa "Saya serius"-Jungkook "Aku nak dia.."-🔪 Highest Ranks #3 liskook #2 jirose #2 jinsoo #11 blackpink