Cari

514 47 0
                                    


      "Wait, korang menipu?! Oh my god! I thought..", Rose memegang tangan Jennie sebab terkejut dengan apa yang dia katakan.

     "Kitaorang terpaksa", ujar Rose sambil mencebik.

    Jimin disebelahnya hanya menggeleng perlahan sambil memicit kepala. Taehyung lihat rakannya yang masih memikirkan sesuatu. Tengok keadaan mereka seperti terdesak, Taehyung tak nak tanya lebih lebih.

     "Satu je aku nak tanya, kenapa korang buat semua ni? Sampai terpaksa jadi married couple?", soal Taehyung dalam keadaan tenang saja.

    Jimin tiada pilihan lain. Dia menceritakan segala galanya. Risk wajah Jennie berubah ubah. Kejap terkejut, kejap macam nak pengsan, kejap rasa takut.

    Jennie menyembam muka ke atas meja. Bunyi yang kuat mengejutkan mereka bertiga. Taehyung ingin memeriksa Jennie tetapi Jennie menghalang. Jimin dan Rose berpandangan

    "Unnie? Unnie ok tak?", tanya Rose sambil memegang tangan Jennie

     "Mrs Kim awak ok ke? Tae asal isteri kau ni", Jimin separuh berbisik

   Taehyung mengangkat bahu tanda tidak tahu. "Dia tak pernah macam ni"

   Jennie bangun sambil mengetuk meja.

   "Jom kita cari Lidi dengan Jamban tu!", ujar Jennie semangat

   "Actually Lisa and Jungkook. Not Lidi and Jamban", ujar Jimin menahan ketawa

    "Ouh sorry. Salah dengar", Jennie ketawa lalu menepuk bahu Taehyung kerana malu.

   "Tapi, unnie dengan oppa tengah honeymoon. Jangan lah susahkan diri cari kawan kitaorang", ujar Rose kesian.

    Jennie menggeleng laju.

    "Aniya! Kitaorang ok. Kan honey?", Jennie pandang Taehyung.

   Taehyung mengangguk setuju.

   "That's right. Lagipun Lisa dengan Jungkook lagi penting. Kajja!", Taehyung bangun dengan semangat nya.

   Jimin dan Rose berpandangan. Jimin berlari ke arah Taehyung lalu memeluknya begitu juga Rose yang berlari ke arah Jennie.

   "Gomawo Unnie!"

   "Gomawo Taehyung ah!"

   "Dah dah. Jom!"

      Mereka keluar dari kafe dan berpecah pada dua kumpulan. Jimin dan Rose, Taehyung dan Jennie.

    



      Jungkook masuk ke dalam rumah dipimpin Lisa. Namjoon hanya mengikut dari belakang.

     "Jungkook, luka kau tak kering lagi. Kau pergi ah rehat", pesan Namjoon sebelum keluar semula untuk beli makanan.

    "Okay", Jungkook naik ke atas dibantu Lisa.
    

   
Jungkook POV

     Lisa tolong aku sampai masuk bilik. Dia tolong aku duduk. Sebenarnya dah tak sakit pon, tapi jahitan ni yang lama sangat nak kering. Duh menyusahkan.

    "Saya ambilkan awak air kejap"

   Cepat cepat aku tarik tangan Lisa. Dia toleh pandang aku. Muka dia nampak sangat bengang lagi dengan aku.

     "Marah lagi ke?", tanyaku.

     "Mungkin lah", Lisa pandang tempat lain. Taknak tengok muka aku le tu.

    Lisa lepaskan tangan aku perlahan lahan lepas tu turun bawah dan tinggalkan aku keseorangan kat dalam bilik.

End POV

She's The One [°liskook°] COMPLETEDWhere stories live. Discover now