Langgar

2.3K 96 1
                                    


  "Hey buta ke? Tak nampak jalan?", aku memarahi orang yang  melanggar aku.

  Lelaki itu memandangku dengan pandangan bersalah. Tu lah bawak kereta cam takde lesen.

  "Maaf cik. Saya tak sengaja",lelaki itu menolongku bangun.

  Aku mengutip fail aku yang dah bertaburan atas jalan raya tu. Lelaki itu menolong ku.

   "Thanks. But next time please drive carefully", kataku dengan nada serius.

  Aku jalan terhinjut hinjut meninggalkan lelaki itu. Baru aku perasan kaki aku luka.

  "Cik!!",lelaki tu jerit padaku.

  Aku toleh.

   "Nak ape lagi encik?",kata ku lembut.

   Dia memandang kaki aku.

   "Kaki cik luka tu. Jom saya bawa pergi klinik",lelaki tu rasa bersalah agaknya.

   "Takpe lah. Lagipun saya dah lambat. Thanks atas pelawaan anda. Saya minta diri dulu. Bye", aku terus meninggalkannya.

   Aku tak pasti dia dah pergi ke belum tapi yang pasti, dia mungkin rasa bersalah.

Jungkook POV

    Aku pandu kereta ke pejabat. Aku still fikirkan perempuan yang aku langgar tadi. Aish bodohnya kau Jungkook.

Flashback

   Aku membawa kereta dengan laju. Aku baru teringat yang aku ade meeting pagi ni. Appa mesti marah aku sebab aku lambat.

  Telefon aku berbunyi. Aku tengok sapa yang call.

'Appa'

   Mati la nak... ape nak jawab ni? Tetiba aku rasa menggeletar. Telefon aku jatuh kat bawah seat. Aduh tak ke suwei hari aku.

   Aku tundukkan kepala sebab nak cari menatang tu.

Buk!!

   Ouh shit. Aku terlanggar ape plak ni? Aku terus brek kereta aku. Aku keluar dari kereta dan terus kene maki.

End Flashback

   Tu lah kisah aku. Kesian aku dah la hensem tapi kene maki dengan perempuan. Aish.

End POV

    
    Jungkook keluar dari keretanya. Beg bimbit dicapainya lalu menuju ke lif. Butang nombor 14 ditekannya.

   
    Dia berlari anak ke bilik meeting. Pekerja yang lalu lalang dihadapan nya menunduk hormat tapi dia terpaksa endahkan kerana telah lambat.

    Pintu bilik meeting dibukanya.
Semua mata memandangnya. Lagi lagi appanya iaitu CEO syarikat Golden Flix. (Pakai tam nama na)

   "Maaf saya lambat", Jungkook meminta maaf lalu mengambil tempat disebelah appanya.

   Appanya hanya memerhatikannya. Jungkook hanya diam. Tidak berani bertentang mata.

   

    Lisa keluar dari bangunan sebuah syarikat yg bernama Silver Engine dengan hampa. Fail yg berisi sijil dan bebagai bagai tu ditatap lama.

Flashback

Lisa POV

    Aku mempercepatkan langkah. Kaki aku yang luka aku abaikan. Harini hari interview. Lagi 10 minit interview tu tamat.

   Aku menekan butang lif ke tingkat yang aku akan diinterview.

 
   "Cik..bilik interview kat mane?", aku tanya perempuan yang lalu kat situ. Tercubgap cungap aku.

   "Ah maaf cik. Interview baru je abis", kata perempuan tu lembut.

  "Ouh..terima kasih", aku senyum kat dia.

   "Sama sama",ucap perempuan itu lalu beredar meninggalkan aku.

End Flashback

End POV

   'Mungkin rezeki aku bukan kat sini',gumam Lisa ingin menyedapkan hati.

   Lisa meninggalkan kawasan itu. Dia menuju ke Candy Kafe dimana tempat kawan baiknya bekerja.

   Pintu kafe itu dibukanya. Tempat duduk yang paling hujung diduduknya.

   "Hai Lisa unnie. Nak order ape?", tanye Doyeon sopan.

   "Macam biase. Thanks Yeon",Lisa senyum kepadanya.

   "Ok unnie. Welcome",balas Doyeon.

Lisa POV

    Lepas Doyeon pergi, aku cek kaki aku. Peh .... kering darah yang ade kat kaki aku. Hanat punya jantan. One day kalau aku jumpe kau, aku bunuh kau.

  Ah lantak ah. Abaikan mamat gile tu. Sekarang ni aku tak nampak chipmunk aku. Mane dia ni? Siak tol.

  Doyeon datang ke arahku dengan dulang berisi air yang aku order.

  "Thanks Yeon",ucapku.

   "Welcome unnie",balas Doyeon.

   "Yeon.. Chipmunk mane?",tanya ku.

   Doyeon memandangku pelik.

  "Chipmunk? Ni kafe unnie, bukan zoo. Mane ade chipmunk", Doyeon menggeleng kepalanya perlahan sambil mencebik.

   "Bukan chipmunk tu. Maksud unnie, Chaeyoung. Dia kat mane?", tanya ku lagi.

  Adoi sampai bile nak tanye ni? Ponat ah.

  "Ouh cakap lah Chaeng unnie. Dia dalam tandas. Nk Yeon bagitau dia yang unnie datang?",kata Doyeon.

  "Ah boleh lah", kata ku.

  Doyeon berlalu pergi ke dapur. Americano aku minum.

Lega~~

 

5 minit 23 saat kemudian....

   Aku nampak Chaeng datang ke arah ku. Ape lama sangat dia wat dalam tandas..banyak nau melabur.

   "So amacam? Dapat ark interview tadi?", tanya nya teruja.

   Aku diam. Aku alihkan pandangan ke luar.

   "Jangan cakap yang kau..."

   "Yes aku missed lagi",jawab ku selamba.

   "Lisa! Dah banyak kali wei kau missed interview. Adoi ai ape kau wat wei?", kata Chaeyoung. Marah dah.

   "Tadi aku bukan sengaja taknak gi interview. Aku accident",kata ku perlahan.

   "Accident? Ish teruk ke? Kesian kau an? Mane cedera? Sape langgar kau? Dia minta maaf tak?", tanya Chaeyoung bertubi tubi.

   Aku pandang dia ngan pandangan kosong.

   "Tak teruk sangat. Just kaki aku luka skit. Ade lah mamat ni langgar aku. Dia minta maaf kot. Ntah lah aku lupe",aku jawab semua soalan Lisa.

  Aku tunjuk kaki aku yang luka. Mata dia terbeliak. Nasib tak terkeluar biji mata tu. Hahaha

  "Eish teruk nya. Jom aku bawak pergi klinik", Chaeng siap siap nak cabut apron dia.

  "Kau kan kerja. Nanti aku pergi sendiri. Kau takyah risau", kata ku meyakinkan dia.

  "Eish betul jugak. Aku kesian ah ngan kau. Sape nak tolong?", Chaeng seolah olah berfikir.

  "Saya boleh tolong", satu suara dari belakang aku menyampuk.

  Aku toleh sebab  ak tengok empunya suara tu.

Bersambung....

Ok ark? Alah bagi lah pendapat tuk cerita ni. Author tau 3 cerita tak siap agi.. hahaha mian.

  

She's The One [°liskook°] COMPLETEDWhere stories live. Discover now