Rindu

642 55 4
                                    


   Rose sampai ke kafe seperti biasa. Kali ini Jin, Jisoo dan Jennie sahaja disitu. 4 orang rakannya dan pekerja lain tiada.

  "Bos, mana yang lain? Cuti?", soal Rose

  "Haah sorry awak takde cuti harini", ujar Jin sambil tersengih.

  "Mwo?!", Rose terkejut. Dia tak kisah tapi kenapa lah tak bagitau awal awal?

  "Rose mianhe. But Rose kene ikut jugak kitaorng ok? We have suprise  auch!!", Jennie menggosok pinggangnya

  "Kan dah kene", ujar Jisoo

  Rose pelik dengan kelakuan Jisoo dan Jennie. Dia memandang Jin. Jin sekadar sengih kambing.

  Ji Kyun menarik hujung T-shirt biru Rose. Dia menyerahkan beg kertas.

  "Untuk sape ni?",soal Rose

  "Untuk noona lah. Noona kene pakai tau! Pergi salin cepat", Ji Kyun menolak Rose ke dalam bilik pekerja di mana pekerja dapat berehat didalam.

  Rose mengeluarkan isi di dalam beg itu. Blaus putih.

   Tanpa berfikir panjang, dia terus menyarung pada badannya.

 
   Jisoo masuk ke dalam dapur semula untuk mengambil kotak cupcake. Rose yang baru keluar dari menyalin baju terus kaku.

  "So gorgeous!", ujar Jennie teruja.

  "Unnie beli ke?", soal Rose kepada Jennie dan Jisoo

  "Uhm..haah. Rose kene ada dengan kitaorng tau dekat majlis nanti", ujar Jisoo

  "Kenapa pulak?",reaksi Rose berubah.

  "Cause.. Nothing just follow us. Okay?", ujar Jennie slow takut dicubit Jisoo lagi.

   Setelah kotak kotak cupcake diletak ke dalam bonet, mereka berlima bergerak ke tempat yang ingin dituju.

  

  
   Lisa terasa sesuatu tidak kene. Dia rasa gemuruh. Rasa nak demam pon ade. Dia melihat baju yang kemas tersarung pada badannya.

   'Perasmian je. Bukannya tari menari ke apa', gumam Lisa apabila Jungkook memberikan nya baju itu.
 
   Jungkook berdiri disebelah Lisa yang sedang mengelamun.

   "Usha sape?"

  Lisa toleh ke arah Jungkook "Mana ada!"

   "Ye lah tu", ejek Jungkook.

  Lisa menarik kot Jungkook. Posisi Jungkook menghadapnya. Lisa membetulkan tali leher Jungkook yang longgar. Dia menepuk nepuk kot Jungkook yang sedikit berhabuk.

  Lisa buat thumbs up.

  "Dah kemas!", Lisa ketawa kecil

  Jungkook tiba tiba terasa kaku. Tak pernah pernah Lisa buat macam tu. Jantung dia rasa nak pecah.

   'Kenapa dia diam? Dia marah ke aku buat cam tu?',gumam Lisa.

  

   2 buah bas berhenti di perkarangan bangunan anak yatim itu.

  Budak budak dan penjaga penjaga mereka turun dari bas itu.

  Lisa berlari anak ke arah Puan Choi. Terus dipeluk tubuh orang tua  itu.

  "Amboi dah besar macam budak budak lagi eh?",sakat Puan Choi

  "Mommy! Bukan selalu", Lisa membawa Puan Choi ke dalam.

   Mereka berdua menghampiri Jungkook yang baru sedar dari lamunan.
  
  "Jungkook? Kamu ok?", soal Puan Choi melambai lambaikan tangan ke muka Jungkook.

She's The One [°liskook°] COMPLETEDWhere stories live. Discover now