Kiss?

590 53 0
                                    


    Sebulan telah berlalu, hubungan Jungkook dan Lisa masih tidak diketahui orang lain selain Rose,Jimin,Namjoon dan omma Jungkook. Lisa yang minta ingin dirahsiakan kerana tidak mahu kekecohan kerana Jungkook kalah salah satu CEO paling berjaya dalam Korea.

    Lisa membawa 2 fail dokumen di tangannya. Dia mengetuk pintu sebelum dibenarkan masuk. Dia masuk bila diberi kebenaran.

   Tapi Jungkook tiada di kerusinya.

   'Siapa suruh aku masuk tadi?', kata Lisa pada dirinya sendiri.

   Dia melihat sekeliling sambil jalan perlahan lahan ke arah meja Jungkook. Dokumen itu diletaknya.

   "HAA!", Jungkook mengejutkan Lisa dari belakang sambil tangannya memegang bahu Lisa.

   "Arh!", Lisa terkejut lalu dengan tidak sengaja, dia memukul kuat dada Jungkook.

    "Arghhh", Jungkook memegang dadanya. Dia pengsan.

    Lisa menyilangkan tangannya. Muka nya jelas menunjukkan menyampah.

    "Nice try Jungkook. Saya dah faham perangai awak. Baring lah dekat situ sampai besok", ujar Lisa sinis sebelum keluar dari pejabat Jungkook.

    Jungkook bangun lalu menepuk nepuk bajunya.

    'Fikir nak kenakan dia, dia dah tau pulak', getus Jungkook.

    Dia senyum sendiri lalu menyambung kerjanya semula.


   Lisa mengurut lehernya. Badan disandar pada kerusi. Rasa penat menguasai diri. Jam tangan dikerlir.
7:30 petang.

  Kepalanya memanjang melihat sekeliling. Ramai staf pejabat dah balik. Dia cepat cepat mengemas barang untuk balik. Sempat dia toleh ke arah pejabat Jungkook yang masih terang

   "Dia tak balik lagi ke?", tanya Lisa pada dirinya sendiri.

   Lisa masuk ke dalam sebelum Jungkook benarkan masuk.

Lisa's POV

    Aku masuk dalam pejabat dia. Aku nampak dia baring kat atas sofa. Selimut warna biru menutupi badannya.

   "Jungkook ah", aku kejutkan dia.

   Tiada sahutan. Aku kejutkan lagi dan lagi. Tapi tetap tak bangun.

    Jungkook memusingkan badannya. Aku pegang dahi dia. Tak panas. Tapi bibir dia pucat. Dia okay tak ni? Aku dah risau.

    "Jungkook. Awak okay tak?", aku tak henti henti cuba kejutkan dia.

    Jungkook memusingkan badan dia. Dia jatuh dari sofa. Aku hilang imbangan. Aku terjatuh kat atas dia. Mati aku.

   Aku nak bangun tapi tak boleh. Aku rasa ada tangan tahan pinggang aku. Aku pandang Jungkook. Dia senyum sinis kat aku.

   "Yah! Tak lawak la", marah ku.

   Jungkook tak balas apa apa. Dia pandang aku lama. Takutnya

   "Jungkook.. Bibir .. Awak pucat", kenapa aku tergagap gagap ni.

   "It just a make up". Okay fine aku terkena lagi. Kena tipu.

   Aku gulingkan mata tanda menyampah.

   "Boleh tak berhenti buat semua prank ni? And macam mana bibir awak boleh nampak betul betul pucat?"

   Aku mengaku yang dia ni memang talented. Aku fikir betul betul lah dia sakit ke apa.

   "This is Jungkook okay? The most talented CEO in the world", dia senyum sinis pada aku.

   "Yeah yeah apa apa je", balas ku.

   Aku nak bangun tapi dia masih peluk pinggang aku.

  "Boleh padamkan make up ni tak?", pinta Jungkook.

   Aku ingin mengambil kotak tisu di atas meja tapi tidak sampai. Tangan kiri Jungkook memegang muka aku. Kenapa aku rasa malu semacam ni

   "Bukan guna tisu. Guna ni", Jungkook sentuh bibir aku. Aku terdiam.

    Tanpa aku cakap apa apa, dia cium aku. Aku..

Aku...

Forget it..


Bersambung....
    

She's The One [°liskook°] COMPLETEDWhere stories live. Discover now