Rancangan

496 53 7
                                    


Lisa dan Jungkook menghabiskan hari terakhir mereka di Kota Cinta Paris dengan melawati tempat menarik disitu.

Sehingga lah, matahari ingin terbenam dan langit menjadi sungguh cantik waktu itu. Lisa berjalan di atas jambatan yang mempunyai kunci mangga yang menghiasi tembok jambatan itu. Jungkook kata nak beli sesuatu jadi dia minta Lisa tunggu disitu.

Lisa menelek kunci mangga disitu. Semua nya nama pasangan yang dok hangat bercinta. Entah kenapa dia nak jugak nama dia dan Jungkook diletakkan disitu.

Seseorang mencuit bahu Lisa. Lisa toleh. Dia sangkakan Jungkook tetapi orang lain.

"Miss do u know where this place?", Lelaki itu dan seorang lagi kawannya menunjukkan gambar tempat pada Lisa.

Lisa melihat nya tanpa tahu muslihat dua orang tu. Salah sorang dari diaorang memberi isyarat supaya bertindak.

Lelaki itu terus menekup mulut Lisa. Lisa meronta ronta lalu pengsan. Dia mengangkat Lisa masuk ke dalam sebuah kereta. Seorang lagi meletakkan kertas bertulisan warna merah di jambatan itu.







Jungkook mengambil sejambak bunga lily pada wanita di kedai bunga itu. Dia pergi ke jambatan dimana dia suruh Lisa tunggu dia. Tapi tiada kelibat Lisa disitu.

Pandangan nya laju mengesan kawasan sekitar. Takut takut kalau Lisa pergi ke tempat lain tanpa memberitahunya. Satu kertas dipandangnya lama.


'Kau nak girlfriend kau selamat? Bawak 2 juta dollars dekat gudang terbengkalai belakang rumah kau. Aku bagi kau masa 30 minit'

Bunga ditangannya terlepas. Dia berlari dengan sepantas kilat ke arah keretanya.



Dia masuk ke dalam biliknya. Peti besi dibuka. Duit dimasukkan ke dalam beg bimbit. Selesai mengambil duit, dia masuk semula ke dalam kereta dan pergi ke gudang lama itu.

Jungkook melangkah masuk. Sunyi. Tiada sesiapa sehingga lah dua orang lelaki bertopeng menuju ke arahnya.

"Masuk", dorang menolak Jungkook masuk ke dalam.

Lisa terikat pada kerusi. Dia takut nak lepaskan diri. Sehingga lah seseorang yang memakai topeng pergi ke arahnya. Nampak gaya bos samseng tu la

"Kejap lagi kita tau perkara sebenar", ujar lelaki itu. Lisa terkesima. Suara lelaki itu mirip suara Namjoon .

Jungkook masuk dengan dua orang tadi. Dua beg bimbit dicampak dihadapan ketua samseng tu.

"Lepaskan Lisa", Jungkook menahan amarahnya.

Ketua dorang memetik jari. Dorang mula serang Jungkook.

Hampir 20 minit Jungkook bergelut dengan samseng samseng tu, dia terasa tak berdaya. Sehinggalah salah seorang samseng itu menikam perut Jungkook.

"JUNGKOOK!!!!!!", jerit Lisa terkejut dengan apa yang berlaku. Darah mengalir banyak dari perut Jungkook.

Lelaki yang menikam Jungkook panik. Ini tiada dalam rancangan mereka.

Ketua dia mencabut topeng muka. Namjoon berlari ke arah Jungkook. Kepala Jungkook dipangkunya.

"What u looking at?! Call ambulans now!!", arah Namjoon.

Lisa dilepaskan oleh salah semua samseng itu. Dia berlari ke arah Jungkook. Dia menutup luka Jungkook dengan tangannya dari terus mengalir.

"Jungkook bangun lah!!", Lisa menangis teresak esak.

Lisa mencengkam kolar baju Namjoon.

"Apa kau dah buat?!! Kau tengok apa jadi kat Jungkook", kemarahan Lisa meletus.

Namjoon terdiam. Tidak mampu berkata apa apa. Lisa memeluk kepala Jungkook. Dia meraung memanggil nama Jungkook.





Lisa dan Namjoon diam di hadapan wad kecemasan. Tangan Lisa yang berlumuran dengan darah Jungkook ditatapnya lama.

Namjoon menghelah nafas berat.

"Mianhe Lisa. Saya tak sangka rancangan saya gagal", ujar Namjoon perlahan

"Rancangan? Rancangan ape?", Lisa ingin tahu.

"Jungkook ada cerita dekat saya, dia takut awak tak terima dia. Sebab awak akan fikir dia nak beli marah awak. Dia minta saya buat sesuatu untuk awak percaya dia. Tapi saya buat tak layan masa tu. Plan saya pasal culik awak tu, dia tak tau. Idea saya sendiri", terang Namjoon panjang lebar.

"Namjoon, tak kisah lah nak plan apa apa sekali pon, tolong jangan jadi bodoh. Awak tau tak Jungkook tengah bertarung nyawa lepas apa orang yang awak upah tu buat? Apa akan jadi kalau dia pergi?", Lisa melepaskan geramnya lagi.

Namjoon menunduk kesal. Dia tahu apa yang dirancangnya salah tapi dia tidak merancang pon sampai nak gunakan pisau semua tu. Cukup lah lawan bare hand.

Tapi apa boleh buat? Benda dah jadi.

Bersambung...


She's The One [°liskook°] COMPLETEDWhere stories live. Discover now