Jungkook memberhentikan keretanya di hadapan sebuah bangunan. Dia keluar diekori Lisa.'Dia ni memang suka skip lunch ke?',getus hati Lisa.
Jungkook menekan butang lif.
Lisa tersandar pada dinding lif. Jungkook perasan dengan kelakuan Lisa."Kenapa ni?"
Lisa geleng."Penat je",jawab nya lemah.
Jungkook mengeluarkan botol mineral di dalam begnya. Dia menghulurkan pada Lisa.
Lisa minum sedikit.
"Thanks", ucap Lisa.
"Serious ok ni? Kalau tak ok kita tak payah pergi meeting",ujar Jungkook.
"Dah ok!", Lisa menunjukkan thumbs up sambil tersenyum.
Jungkook sekadar mengangguk lalu keluar dari lif. Lisa yang mengekorinya dari belakang terasa longlai tapi dia tetap kuatkan semangat.
Jungkook masuk ke dalam bilik meeting.
"Dia tak sampai lagi?",soal Jungkook kepada Jimin yang setia menunggu di dalam bilik meeting.
Jimin menggeleng. Jungkook mengambil tempat disebelah Jimin manakala Lisa duduk disebelah Jungkook.
"Kita awal sangat. Ni waktu lunch pon tak habis lagi", Jimin melihat jam tangan nya.
'Alamak! Bodohnya aku. Kesian Lisa ',getus Jungkook apabila menyedari waktu makan tengahari hampir tamat.
" Lisa.. Remember me?",ujar Jimin.
Lisa mengangguk."Encik Jimin yang datang office masa tu and kat rumah anak yatim tu kan?"
"Lupa ke buat buat lupe?", Jimin ketawa kecil.
Lisa geleng. Jimin membulatkan pipinya (cam mane nak ckp erk. Ala klau korang nak gemukkan pipi tu. Fenfhm la sendiri)
Lisa menutup mulutnya. Jungkook hairan.
"Mochi?", Lisa terkejut.
Jimin mengangguk laju." Ingat pon"
"Korang kenal? Sejak bila?", soal Jungkook ingin tahu.
"Nanti lah aku cerita", ujar Jimin.
Pintu dibuka dari luar. Seorang lelaki berambut perang berkot biru masuk ke dalam. Jimin dan Jungkook menunduk hormat. Diikuti Lisa.
Mereka duduk semula selepas lelaki itu duduk. Lisa sangka mereka akan bermesyuarat dengan orang pertengahan tahun.
Tapi orang itu tak lah tua sangat darinya. Mungkin 2 tahun beza?
Jungkook menyiku Lisa sedikit menyebabkan Lisa terjaga dari lamunannya.
"Maaf sebab kitaorang terpaksa batalkan mesyuarat hari tu. Aku ade hal masa tu", ujar Jungkook.
Jap. Dia cakap biasa je? Mana kata hormat? Lisa mula pelik
" Takpe lagipon aku kat Dubai. So nak mula perbincangan? Sebelum tu.. Taknak kenalkan girlfriend ke kat aku?", lelaki itu memandangnya dengan senyuman mengejek.Jungkook memandang Lisa sekilas. Begitu juga Lisa.
"Ni PA aku. Lisa. Lisa ni Taehyung. Rakan kongsi saya", ujar Jungkook.
Lisa tunduk hormat begitu juga Taehyung.
" Dah start discussion please!!", Jimin menghentak meja gaya ke budak budakkan.
Selepas 2 jam bermesyuarat, mereka mula mengemas barang.
"So kau boleh hantar proposal kat aku nanti", Taehyung mengingatkan Jungkook.
Jungkook mengangguk faham.
Jimin berbual bual dengan Lisa di belakang manakala Jungkook dan Taehyung telah menuju ke depan.
"Mana kau ngan Rose pergi selama ni? Aku dengan omma cari korang merata tau", ujar Jimin sayu.
" Mian sebab susahkan kau ngan mommy. Aku ngan Chaeng rasa bersalah sangat ", balas Lisa
Jimin melepaskan keluhan berat.
"Kau kenapa ni? Ok tak?",Lisa risau.
"Nothing. Aku nak cerita kan something kat kau nanti",bisik Jimin.
"Bila?"
"Kau datang kan nanti masa pembukaan rumah anak yatim tu?"
Lisa angguk.
"Aku cerita kan kau waktu tu. Dah pergi balik. Jungkook dah tunggu kau", ujar Jimin.
"Kau tak balik?",soal Lisa.
" Aku tak habis kerja lagi. Dah bye", Jimin menolak Lisa .
Lisa hanya menumbukkan penumbuknya yang tak seberapa tu dari jauh.
Jungkook menyandarkan diri pada keretanya. Lengan baju dilipat. Panas
Lisa berlari anak ke arah Jungkook
"Mianhe. Saya terberbual lama", Lisa kesal.
" No its okay. Masuk",muka Jungkook bertukar menjadi serius
Lisa akur.
"Sejak bila kenal dengan Jimin?",tanya Jungkook
"Ouh. Kitaorang kawan dari kecil lagi. Saya tak rapat sangat lah dengan dia tapi boleh lah dikira kawan baik",balas Lisa.
'Jimin duduk dekat rumah anak yatim? Mak ayah dia hidup lagi. Tapi ...macam mane?', bisik hati Jungkook apabila berasa hairan.
Bersambung....
YOU ARE READING
She's The One [°liskook°] COMPLETED
Fanfiction"Saya tak bodoh la macam perempuan lain!"- Lisa "Saya serius"-Jungkook "Aku nak dia.."-🔪 Highest Ranks #3 liskook #2 jirose #2 jinsoo #11 blackpink