Lisa terdengar celoteh seseorang. Perlahan lahan dia membuka kelopak matanya. Seorang perempuan mundar mandir sambil membebel kepada diri sendiri. Sehinggalah dia menoleh memandang Lisa.
"Lisa!!", Rose menghampiri Lisa.
Lisa ingin bangun tetapi Rose menghalangnya. Lisa kembali ke posisi baring.
"Jeez kau ni. Kenapa tak angkat call aku? Aku mesej kau banyak kali pon kau tak balas", riak wajah Rose sangat risau.
"Sorry. Aku busy", Lisa tersenyum kelat
"Busy? Jaga Jungkook? Seriously Lisa? Aku risaukan kau tau tak", Rose menggenggam tangan Lisa.
"Aku tau tapi--", Jimin masuk ke dalam bilik lalu memotong kata kata Lisa
"Jungkook dah cerita semuanya", ujar Jimin
Rose mengangguk setuju
"Ouh yeke? Macam mana korang boleh ade dekat sini?", ujar Lisa dengan suaranya yang serak.
"Tak penting lah. Sekarang ni kau demam. Badan kau panas, suara kau serak, kulit kau nampak pucat. Haish aku dah pesan kan jaga diri kau. Kau degil", bebel Rose lalu menampar lengan Lisa perlahan
Lisa ketawa kecil." Sorry", Lisa menutup matanya. Rasa kepalanya berdenyut sangat sangat.
Jimin menghampiri mereka. Tangan Rose ditarik dan memberi isyarat supaya biarkan Lisa berehat. Rose mengangguk faham
"Lis kitaorang keluar dulu. Ape ape panggil tau", pesan Rose
Lisa mengangguk perlahan sebelum Jimin dan Rose keluar.
Mereka terserempak dengan Jungkook yang berada di luar bilik. Tangan Jungkook memegang dulang yang berisi semangkuk bubur dan air suam.
"Thanks sebab care pasal Lisa", ucap Rose
"I always care to someone I love", balas Jungkook lalu tersenyum
Jimin dan Rose menuruni tangga menuju ke ruang tamu dimana Namjoon berada.
Pada masa yang sama, Jungkook masuk ke dalam biliknya. Dulang diletakkan di meja kecil tepi katil. Dia duduk di tepi katil sambil tangannya mengusap kepala Lisa.
Lisa terjaga. Jungkook menarik tangannya lalu menggaru kepala yang tidak gatal.
"Jungkook ah", panggil Lisa lemah
"Wae?", muka risau Jungkook membuat Lisa tersenyum.
Entah kenapa, Jungkook merasakan Lisa lupa akan kejadian di hospital. Mata Lisa melirik ke arah bubur di atas meja sebelahnya. Dia pandang Jungkook semula.
"Bubur tu.. Siapa punya?", tanya Lisa. Suara Lisa agak perlahan membuatkan Jungkook terpaksa dekat lagi dengan Lisa.
"Awak. Nak?", Jungkook mengambil bubur itu lalu dikacau perlahan kerana panas.
Lisa mengangguk perlahan.
Jungkook meniup perlahan bubur itu sebelum menyua pada mulut Lisa. Lisa menelannya perlahan. Tapi...
Lisa berlari ke arah bilik air. Jungkook terkejut lalu mengekori Lisa. Lisa memuntahkan bubur tadi. Dia terbatuk batuk.
Jungkook memegang rambut Lisa sambil menepuk belakang badan Lisa. Lisa mengumur mulutnya.
"Awak ok tak?", tanya Jungkook risau
Lisa hanya mengangguk. Dia memegang kepalanya. Rasa seperti tempat itu berpusing. Dia hampir jatuh tapi Jungkook sempat menyambutnya.
"Arh!", Jungkook menahan sakit apabila terasa jahitan dibadannya amat perit.
Dia mengangkat Lisa keluar dari bilik dan menuruni tangga.
"Kenapa ni?", soal mereka bertiga serentak
"Lisa pengsan! Namjoon start enjin sekarang!!", arah Jungkook panik.
Namjoon hanya mengikut. Rose dan Jimin mengekori mereka sampai ke kereta.
Jungkook mundar mandir di hadapan wad. Jimin, Namjoon dan Rose berpandangan.
Rose menghampiri Jungkook. Bahu Jungkook ditepuk perlahan.
"Sabar la", Rose cuba menenangkan Jungkook
Jungkook hanya tersenyum kelat.
Yoongi keluar dari wad itu. Jungkook menyerbunya. Cepat cepat Yoongi menolak Jungkook.
"Kau pahal?", Yoongi menepuk bahunya seperti tiada apa apa berlaku
"Lisa macam mana?"
"Dia ok la.Cuma kurang air dalam badan. Badan dia pon makin susut. And aku sarankan dia stay dekat sini 2 hari? Kitaorang boleh pantau kesihatan dia. Lagipon dia demam, bukan kene tikam macam kau", ujar Yoongi sambil diselitkan kata sinis.
Mereka menghembus nafas lega kecuali Jungkook.
"Kau kata Lisa ok? Are u stupid?", Jungkook rasa menyampah
"Kenapa kau emo sangat ni? Dah la kalau tak ada apa apa, aku pergi dulu. Bantal kat rumah dah memanggil manggil", ujar Yoongi lalu meninggalkan mereka disitu
Bersambung....
Hai guys! Sorry lama sangat tak update. And thanks for 3k readers!!! Author appreciate sangat sangat. And I'm so sorry again sebab chapter ni pendek.. So bye adiós
YOU ARE READING
She's The One [°liskook°] COMPLETED
Fanfiction"Saya tak bodoh la macam perempuan lain!"- Lisa "Saya serius"-Jungkook "Aku nak dia.."-🔪 Highest Ranks #3 liskook #2 jirose #2 jinsoo #11 blackpink