Jungkook menuju ke meja makan. Lisa hanya berdiri kaku. Rasa malu pulak."Kenapa berdiri kat situ lagi. Sini lah", panggil Jungkook.
"Sa.. Saya malu lah", ujar Lisa.
"Cik Lisa. Duduk lah", panggil ahjumma sambil menghidangkan dua mangkuk jajangmyeon.
Ahjumma masuk semula ke dapur.
"Taknak ke? Taknak takpe.. Tak payah hantar balik. Tidur sini", ugut Jungkook.
Lisa melabuhkan buntutnya pada kerusi disebelah Jungkook.
Jungkook memberikan chopstick kepada Lisa. Lisa terus mengambil nya tanpa membantah. Penat cakap ngan orang cam ni.
"Rose jom balik", panggil Jennie.
"Tapi lagi sikit ni", Rose meneliti setiap sudut kek strawberri tu.
"Esok je kita sambung. Kajja unnie hantar",ujar Jisoo
Rose terus mengemas dapur yang dah bersepah tu. Baru dia perasan. Jennie, Jisoo dan dia sahaja yang ada disitu.
"Mana dorang unnie?", soal Rose.
"Semua baru balik. Chaeng je tak sedar", balas Jisoo.
"Ouh ye ke?", Rose tersengih malu.
Jisoo terus mengunci pintu belakang. Jennie menghidupkan enjin keretanya.
"Unnie. Rose. Jen balik dulu. Bye", ujar Jennie.
"Take care", balas mereka.
Kereta milik Jennie hilang daripada pandangan.
Kereta Jisoo berhenti dihadapan rumah Lisa dan Rose. Pada masa yang sama, Jungkook dan Lisa pon sampai"Tu kawan Chaeng ke?", soal Jisoo.
"Nae.. Bos dia hantar balik tu", balas Rose.
"Tu Chaeyoung eh?",soal Jungkook
"N..nae", balas Lisa.
"Thanks hantar saya. And cakap thanks kat ahjumma tau",ujar Lisa.
"Ouh welcome", balas Jungkook.
Rose dan Lisa keluar dari perut kereta pada masa yang sama.
Kereta Jungkook dan Jisoo hilang dari pandangan .
"Baru balik?!",balas mereka serentak.
Mereka tunduk tetiba." Penat lah nak gaduh", ujar mereka antara satu sama lain.
Rose membuka pagar. Mereka cepat cepat masuk ke dalam.
Jisoo menunggu seseorang menjawab panggilannya.
"Annyeong", suara Jungkook di hujung talian membuatkan Jisoo tersenyum sampai ke telinga.
"Yah kookie ah!! Dah ade girlfriend huh?",suara Jisoo menyebabkan Jungkook merasakan gegendang telinga nya sakit.
"Yah noona. Tu PA la. Ape noona ni?",ujar Jungkook.
"Jungkook ah....", Jisoo membuat suara mengejek.
"Noona tolong lah. Dah tu noona hantar Chaeyoung balik tu? Dia les noona ke?", sedas Jungkook.
"Eyy les? Chaeng tu pekerja Jin oppa lah. Hey kau ni cakap tak serupa bikin", balas Jisoo.
"Marah? Noona serkap jarang kook boleh pulak. Kan dah kena balik", ujar Jungkook.
"Eh kau. Kau pon satu, order bebanyak kat kitaorang. Penat tau!", balas Jisoo.
"Ala sekali sekala", balas Jungkook mengejek.
"Dah lah bye", Jisoo terus mematikan panggilan. Malas nak lawan mulut ngan budak cam tu.
Bersambung...
YOU ARE READING
She's The One [°liskook°] COMPLETED
Hayran Kurgu"Saya tak bodoh la macam perempuan lain!"- Lisa "Saya serius"-Jungkook "Aku nak dia.."-🔪 Highest Ranks #3 liskook #2 jirose #2 jinsoo #11 blackpink