Selepas Jungkook dan Puan Jeon berlalu pergi, Lizzy memukul lengan Hoseok kasar."Sakit lah! Ala sorry le", ujar Hoseok.
"Hish amik ni", Lizzy menyerahkan plastik berisi barang barang kepada Hoseok.
Hoseok mengaduh.
"Wei kau nak pegi mane?!", jerit Hoseok.
Lizzy hanya menjelir kearahnya dan terus mencari Lisa.
" Sawi dah. Lobak dah. Semua dah kecuali......omo!",Lisa hampir terjatuh akibat terlanggar seseorang.
Orang itu pantas menyambutnya. Lisa terus mengundur ke belakang kerana malu.
"Lisa? Awak lisa kan?", ujar Jungkook.
Lisa hanya mengangguk dan menunduk malu.
" Kalau takde pape saya pergi dulu ye?",Lisa terus beredar dari situ.
"Ouh..", jungkook tidak sempat mengabiskan kata kata nya kerana Lisa telah hilang dari pandangannya.
" Kenape kook?",ujar Puan Jeon.
"Ta...takde pape", balasnya.
Lisa terus ke kereta. Terus dia memanggil Hoseok yang sedang menyikat rambut.
Terus dibuka bodet kereta dan disumbatnya barang didalam nya.
"Lizzy mane?", soal Hoseok.
" Hah? Entah. Saya ingat dia dengan awak tadi",balas Lisa
"Ah sudah. Dia pulak hilang. Tadi dia kata dia cari awak", ujar Hoseok.
"Ok takpe. Saya cari dia kejap. Awak tunggu sini. Kang sengal dia datang,saya pon boleh gila", ujar Hoseok dan berlalu pergi mencari Lizzy
Lisa hanya ketawa. Dia terus menyandarkan diri di kereta itu. Ala ala model.
Lisa POV
Lama nya pasangan sejoli ni.
Aku tengok kereta sebelah ni. Macam kenal.
Jap jap
Kete mamat Jungkook tu!!!
Adoi tadi dah la terlanggar dia. Ape masalah aku selalu sangat terserempak dengan dia? Adoi saka ape lah yang melekat kat badan aku ni.
Adoi korang cepat lah sampai. Aku taknak bertembung ngan dia lagi. Malu lah.
Kalau aku ade pintu doraemon dah lama aku pergi. Kalau aku ade sayap dah lama aku terbang au
I believe i can fly~~
Berangan jap
Tanpa aku sedar, Lizzy n Hoseok dah menuju ke arah aku. Terus aku act normal.
" Lisa!!! Adoi saya ingat awk hilang tadi",Lizzy genggam tangan aku.
"Hahaha Mane ade", ujar ku.
End POV
"Lisa!! Saya ingat awak hilang tadi!! Ehek..hahaha", ejek Hoseok.
Lizzy bengang. Kecil besar je Hoseok ni bila dipandang.
Baru saja dia ingin memukul Hoseok, Lisa menghalangnya.
"Dah la jangan gaduh. Saya rasa kita dah lama sangat kat sini. Nanti JiHyo unnie tanya pulak", kata Lisa.
"Betul jugak. Hoseok bak kunci. Aku drive", ujar Lizzy.
Tanpa berfikir setengah jalan, Hoseok menyerahkan pada Lizzy.
Kereta dipandu Lizzy meninggalkan kawasan pasar
Barang yang dibeli diletakkannya di atas kabinet.
"Omma kook keluar jap", ujar Jungkook.
"Hey bertuah!! Amboi bukan selalu pon jumpa omma. No way young man. Stay ngan omma. Tolong omma masak", ujar Puan Jeon tegas.
"Ok omma", balas Jungkook tidak berani membantah lagi.
Lisa sangat sibuk apabila makin ramai pelanggan yang datang. Dia terpaksa membuat dua kerja dalam satu masa. Hantar minuman dan mengambil order.
Hari itu, ramai pekerja tidak hadir kerana ade hal. Alasan lebih!!Jam menunjukkan 11 malam. Lisa dan saki maki pekerja disitu mengemas kedai sebelum ditutup.
Selesai semua kerja, JiHyo memanggil Lisa.
" Ade ape unnie?",tanya Lisa sambil mengesat pipinya.
"Jom lah balik", ajak Ji Hyo.
" Tapi kerja Lis tak abis lagi",ujar Lisa
"Takpe. Lagipon Lizzy yang tutup kedai ni nanti. Dah jom", ajak JiHyo lagi.
Lisa terus menyangkut apron nya di dapur.
"Bye lisa. Jumpa esok!", ucap dorang.
" Bye korang! Take care tau",balas lisa.
"Lizzy nanti jangan lupa...", JiHyo tidak dapat mengabiskan kata katanya.
" Kunci kedai. Pastikan semuanya dalam keadaan selamat. Jangan cuai. I know captain!!",Lizzy tabik kepada JiHyo.
"Good girl. Unnie balik dulu. Ingat pesan unnie. Terus balik rumah", pesan JiHyo.
" Ye ma'am",balas Lizzy
Ji Hyo memarkingkan keretanya apabila sudah sampai di flat kediamannya dan lisa.
"Lisa!! Annyeong Ji Hyo unnie", sapa Rose.
" Annyeong. Tak tido lagi ke?",ujar JiHyo dengan senyuman.
"Aa.. Tak sebab tunggu Lisa",balas Rose.
'Gila ape si sengal ni? Tetengah malam tunggu aku?',gumam Lisa.
"So sweet. Unnie naik dulu ye?", ujar Ji Hyo.
" Ok unnie. Thanks unnie for everything",ujar Lisa.
JiHyo sekadar tersenyum.
Setelah JiHyo berlalu pergi, dua anak dara itu kaku seketika.
"W..wei ape kita buat kat sini erk?", ujar Lisa.
"Mane aku tau. Aku ingat kau nak pandang langit sampai esok pagi. Hehehe. Actually aku takut duk sensorang. Tu aku tunggu kau balik", sengihan Rose membuatkan lisa bengang.
Wooo~~~Woooo~~~
" Lisa. Kau dengar tak? Tu bunyi anjing menyalakkan?",ujar Rose ketakutan.
"Lisa? Lisa!! Sampai hati kau tinggal kan aku!!!", Rose terus mengejar Lisa yang berada di dalam lif.
" Tau pulak kau takut eh?",ejek Lisa.
"Mane ade. Just exercise memlm", ujar Rose sambil menyandarkan diri di dinding lif.
"Saba je aku ade member cam kau", ujar Lisa
Bersambung...
YOU ARE READING
She's The One [°liskook°] COMPLETED
Fanfiction"Saya tak bodoh la macam perempuan lain!"- Lisa "Saya serius"-Jungkook "Aku nak dia.."-🔪 Highest Ranks #3 liskook #2 jirose #2 jinsoo #11 blackpink