Pujuk

722 71 0
                                    


Lisa menunggu bas. Hampir 20 minit dia menunggu, tiada satu bas pon yang lalu. Nak tak nak dia terpaksa jalan kaki ke restoran Ji Hyo.

30 minit berjalan, akhirnya dia sampai.

Dia tercungap cungap.

"Lisa. Penat je. Nak air?", soal Lizzy yang baru sahaja keluar dari dapur.

"Takpe takyah susah susah", jawab Lisa.

" Ok.. Hoseok bagi air sejuk segelas!", jerit Lizzy.

"Ok singa!", balas Hoseok.

" Ey ada yang mati ni kang",ujar Lizzy menahan geram.

Hoseok datang semula sambil membawa segelas air sejuk.

"Pukul kau kang", Lizzy menunjukkan penumbuk nya.

" Ha tak kena", Hoseok terus berlari ke arah dapur

"Ha main main pulak budak ni", ujar Ji Hyo lalu memukul lengan Hoseok lembut.

"Aduh ape ni noona? Adik tak pukul noona dia pulak yg pukul", perli Hoseok.

"Dah dah kerja", kata Ji Hyo.

Ji Hyo pergi ke arah Lizzy dan Lisa.

" Lisa cam mane interview? Ok? Dapat tak?",soal Ji Hyo ingin tahu.

'Aduh teringat kat bunny tu',gumam Lisa teringat akan kejadian tadi.

"Dapat. Besok dah start kerja", ujar Lisa.

"Wah tahniah!!", ucap Lizzy sambil menggenggam tangan Lisa.

Lisa tersengih.

Lisa mengeluarkan satu sampul dari beg tangannya. Diberikan kepada Ji Hyo.

" Ape ni?",soal Ji Hyo.

"Ni Lisa dan Chaeng nak ganti duit unnie yang kitaorang dah pinjam dengan duit sewa rumah unnie yang dulu. Mungkin kalau unnie tak tolong kitaorang dulu, mungkin kitaorang dah takde tempat tinggal. Unnie dah banyak sangat tolong kitaorang. Please kali ni jangan tolak pemberian Lis", ujar Lisa panjang lebar.

Ji Hyo sekadar tersenyum.

"Baiklah. Unnie ambil. Terima kasih Lis", ucap Ji Hyo.

" Sama sama Unnie",balas Lisa.









Lisa masuk ke dalam rumahnya. Rose yang tidur terlentang atas sofa dikejutkannya.

Ting Tong!

Lisa menyelak langsir sedikit. Jungkook berada di depan rumahnya.

"Datang pulak kau. Tadi kemain nak tipu aku. Geram plak aku", ujar Lisa sambil menumbuk dinding.

"Ala dia.....nak....pu...juk...kau ....le tu", Rose yang masih posisi yang sama berkata dalam keadaan mamai.

"Mane kau tau?", tanya Lisa.

Rose memberikan phonenya kepada Lisa.

"Dia telefon aku dekat 20 kali. Aku malas nak angkat,aku ngantuk. Pergi lah jumpa dia",ujar Rose dengan mata nya masih tertutup.

" HELLO!!! LISA! LISA!",jerit Jungkook dari luar.

"Hish geramnya aku ngan mamat ni", Lisa merengus geram.

Nak tak nak dia keluar juga.

" Eh awak buat ape ni?!", Lisa memarahi Jungkook kerana Jungkook hampir memanjat pagar rumahnya.

"Saya nak minta maaf"

Bersambung...

She's The One [°liskook°] COMPLETEDWhere stories live. Discover now