Dia..

454 47 2
                                    


  Sehun masuk ke dalam pejabat Jungkook. Jungkook tidak memandang Sehun sebaliknya ke arah komputer riba.

   "Aku bukan tunggul la nak berdiri kat sini", ujar Sehun tanpa kata hormat

   Jungkook tidak membalas. Dia menunjuk skrin komputer riba ke arah Sehun. Sehun ketawa sinis.

   "Apa ni?", soal Jungkook tegas

    Sehun menarik kerusi dihadapan Jungkook dan duduk. Dia menjongketkan bahu.

   "Kau fikir ni lawak ke? Ape masalah kau?!", Jungkook tidak dapat mengawal kemarahannya lagi.

   "Aku saje buat semua ni. Kenapa? Kau takut hilang Lisa? Takut company kau ni jatuh? Tapi dia suka tengok kau takut", balas Sehun

   "Aku tak tau apa yang aku dengan company ni buat salah dekat kau. Sampai kau sanggup nak jatuhkan company aku, malukan aku depan media", marah Jungkook

   Sehun menghempas meja. Dia pandang Jungkook dengan pandangan tajam.

   "Aku buat apa yang dia rasa puas hati. Dia bayar aku", balas Sehun

   Jungkook menyilangkan tangannya. Dia tidak berapa faham dengan apa yang dikatakan Sehun tapi yang dia tau, Sehun terlibat tentang hal ni.

    Jungkook keluar dari pejabatnya dan berjalan ke arah meja Sehun. Pekerja disitu terkejut bila Jungkook menyelerakkan meja Sehun.

    Sehun menghampiri Jungkook dengan senyuman sinis.

    "Marah? Kau dipersilakan. Tapi dia takkan berhenti dari musnahkan hidup kau. Kau kena ingat tu", ujar Sehun separuh berbisik tetapi sinis.

   Sehun meletakkan kad pekerja nya di atas meja.

   "Aku resign. Barang barang ni, kau suruh cleaner buangkan", ujar Sehun lagi
 
   Jungkook tidak fikir panjang. Dia menarik Sehun dan dicengkam leher Sehun. Sehun tersandar pada dinding.

   Pekerja pekerja disitu terkejut.

   "Kau nak bunuh aku? Bunuh la! Lagipun dia yang suruh aku buat semua ni", ujar Sehun.

   Cengkaman Jungkook semakin kuat. Sehun hampir tidak dapat bernafas. Tiba tiba seseorang menarik Jungkook dari terus mencekik Sehun.

   "Kau nak dia mati ke?!", marah Jimin

   Jungkook membetulkan kotnya. Dia menunjuk ke arah Sehun.

   "Si barua sial ni la yang busukkan nama aku! Nama Lisa!", tengking Jungkook

   "Dia ni?", Jimin pandang Sehun seperti tidak percaya.

  "Sinb!"

   Sinb berlari ke arah Jungkook apabila dengar namanya dipanggil.

   "Panggil security. Bawak si sial ni pergi balai", ujar Jungkook lalu keluar dari situ meninggalkan semua orang yang masih terkedu.

   Jimin pandang Sehun yang tersandar lemah pada dinding. Tapi dia masih lagi ketawa sinis.

   "Kenapa kau buat semua ni? Apa Jungkook dah buat dekat kau sebenarnya, sampai kau nak kotorkan nama dia?", tanya Jimin. Dia cuba untuk soal dengan cara baik.

   Sehun mengerang sakit. "Bukan aku. Dia. Dia yang nak semua ni jadi", ujar Sehun

   "Dia? Siapa? Baik kau bagitau sebelum kau kena angkut pergi balai", ugut Jimin

    "R. Aku tau nama dia R je. Aku tak pernah tau nama penuh dia", balas Sehun.

    "R?"


     Rose menahan Lisa dari menarik beg keluar dari rumah.

     "Wei kau nak pergi mana? Lis please jangan macam ni", rayu Rose sambil menahan beg Lisa.

    "Chaeng.. Lepas. Kalau kau sayang aku, kau kena faham aku", ujar Lisa

   Rose menutup pintu dari memberi Lisa keluar.

   "Aku faham kau Lis. Faham sangat. Kita dah kawan dari kecik lagi, mestilah aku faham kau. Kita dah macam adik beradik. Susah senang sama sama. Please jangan tinggalkan aku sensorang. Kau sayang aku kan?", pujuk Rose lalu menggenggam tangan Lisa erat.

    Lisa menangis. Dia membiarkan air matanya mengalir. "Disebabkan aku sayang kau la, aku nak kau tolong aku. Tolong bagi aku masa. I need time alone. Aku bagitau kau mana aku stay tapi promise aku, kau tak bagitau Jungkook", pesan Lisa

   "But Lis..."

    "Aku dah lambat. Bye bestie. Aku call kau nanti okay?", Lisa peluk Rose lama. Mereka menangis tersedu sedan.

    'Sorry Chaeng. Tapi aku kena pergi. Kalau tak dia nak bunuh kau. Bunuh semua orang yang aku sayang', getus hati Lisa

Bersambung...

   

She's The One [°liskook°] COMPLETEDWhere stories live. Discover now