Parkirali smo se na jednom placu na kojem je bio veliki sator sa crveno-plavim prugama, kamioni, prikolice i pik-apovi. Piljila sam u kamion sa crvenim i plavim zvezdama i natpisom: CIRKUS BRACE RED, zatim u slona koji je podigao surlom balu sena i bacio je sebi na ledja.
-Tu smo. – rekao je Kameron.
Ko bi rekao, zar ne?
-I to pedeset minuta ranije. – dodala je Nikol.
-Mislim da je ono – rekla sam pokazavsi prstom na jednu prikolicu koja je bila pored satora. – blagajna. Mozete da kupite karte.
-Zasto mislis da je to blagajna? – pitala je Nikol, skiljeci prema prikolici.
-Pise na njoj 'blagajna'. – odvratila sam. –I ljudi sa decom stoje za njom. – Uzdahnula sam. Posle ja imam dioptriju. –Ja cu deci da kupim secernu vunu i suvenire. Hocete sa mnom? – pitala sam ih. Klimnuli su glavama.
Izasli smo iz auta.
Iz jednog kamiona u kojem je sedeo kamiondzija i pusio cigaretu se cuo radio, a iz prikolice pored, rekla bih, televizijski kviz.
-I ja cu sa vama. – rekla je Nikol.
-Za jedan dolar mozete videti – To je bio muskarac od tridesetak godina sa kosom boje peska u crvenoj jakni. –sibirskog tigra, kamilu iz Afrike, lamu koja vas nece pljunuti i – Podsetio me je na Hudinija. Zbog njega sam imala osecaj da sam u iluziji. –gorilu koja izgleda kao King Kong.
-Hocete to da vidite? – pitala sam decu. Ne znam ni zasto sam ih pitala. Piljili su u muskarca kao da je sam Bog koji ce im pokazati raj.
-Za poljubac – rekao nam je muskarac. – bi deca mogla da jasu kamilu.
Znala sam da smo trebale da se presvucemo. Bila sam u odeci iz kolekcije: 'Da nas nema na vama bili bi ste u pritvoru zato sto ste naturista'. Teksas zelena suknja koju sam morala da spustam da ne bih bila naturista i bela majica sa rukavima koju je Nikol zvala ander-bub majica. Videle su mi se sise u njoj. Ali ja bih rekla: Kako moze da vam se vidi nesto sto nemate? Mislim da mislite: Sta je sa Edvardsonom? Sta si mu radila? Odgovoricu, dala sam mu njegov lizzy poljubac. Nikol je bila u kratkoj haljini sa sisama na posluzavniku. Ipak u cirkusima ima koliko hocete pijanica. Ali imam ja moj emergency contact.
Kad sam poljubila Hudinija u obraz deca su pet minuta jahala kamilu. Bili su opcinjeni. Kako i ne bi bili? Pet dana imaju dvorske lude.
Prisli smo standu sa secernom vunom i karamel-jabukama. Ali bilo je i kokica i vafla. Uzeli su po jednu karamel-jabuku i secernu vunu i po jedan suvenir. Zatim smo Nikol i ja uzele za sebe i za onu cetvoricu. I potrosile sto dolara koje smo dobili od Helene, njihove majke.
-Posle putujemo za Cikago. – rekao je klovan sa narandzastom perikom. –Zatim Indijana, Tenesi ... manji gradovi. – Kad sam ga slikala sa decom poceo je da caska sa nama.
-Koliko ostajete u jednom gradu? – pitala je Nikol stavivsi secernu vunu u usta.
-Par dana.
Kako je nani bilo dvadeset i pet godina sa cirkusom?
-Cuje se buka. – rekla je Kiri. To je bilo zujanje. Pocela je da me vuce za ruku izmedju prikolica. U jednoj su radnici jeli i piljili u televizor na kojem je bila utakmica. Poceli su da vicu 'Tooo!'. Protrcali smo ispod prozora kako nas ne bi videli. Nikol je sa decakom bila iza nas.
-To su samo generatori. – rekla sam kad smo stali ispred prikolice iz koje se culo zujanje.
-Sta je to?
Da joj ne bih rekla struja a ona meni a sta je to rekla sam joj: Zbog njih oni muskarci mogu da gledaju televizor.
I da urlaju.
ESTÁS LEYENDO
Slatka igra
RomanceOna je hladna, tvrdoglava i brzopleta, vrlo često i arogantna. Sarkazam i ironija su joj drugo ime, dok svoje emocije strogo čuva ispod neprobojnog oklopa jer joj je dosta povređivanja. On je nepodnošljiv, iritantan, za nju užasan, ali ipak privla...