Barış Yaprak'ın güzel sarılmalarını patlayan silah sesi bozar. ikisi de irkilip sesin geldiği tarafa bakarlar. dışardan geliyordu. Aslan'da korkmuş olacak ki; ağlamaya başladı.
Barış: n'oluyo ya?
Yaprak ile kısa bakışmadan sonra odadan çıkar. Yaprak'ta Aslan'ı alıp ardından çıkar.
Gökhan: nolur birisi bana bunun dışardaki çocukların yaramazlıkları olduğunu söylesin.
Barış kapıyı açıp kapıda duran polise yaklaşır.
Barış: bir şey mi oldu? patlama sesi duyduk.
X: evin arkasından geldi ses. birkaç polis arkadaşlarımızı oraya yolladık. siz merak etmeyin. sadece evden çıkmayın ve işimizi zorlaştırmayın.
Barış kafasını sallayıp etrafı süzer ve içeri girip kapıyı iyice kapatır. sonra camlara yaklaşıp perdeleri örter.
Yaprak: Barış n'oluyo? ne dedi sana polis?
Barış: evin arkasından gelmiş ses. dikkatli olmamız gerekiyor.
Ali: salonun camları evin arkasına çıkıyor. burda durmak tehlikelidir. en iyisi başka odaya geçmek.
Yaprak: odadan ise, bodruma inelim daha iyi.
Barış: doğru söylüyor. hadi çabuk aşağı.
Yaprak: iyi de nasıl ineceğiz? kapı dışarda.
Barış: misafir odasında yerde kapı var. oradan inebiliriz.
Yaprak: doğru.
Sinan: belki orda birkaç gün geçireceğiz. su, yemek filan alalım.
Gökhan: evet, hem de orası soğuk oluyor. battaniye filan kapalım.
Barış: hadi çabuk, çabuk.
o sırada bir silah daha patlar. kızlar çığlık atarlar.
Ali: bunların niyetleri ciddi! öldürecekler bizi!
Barış: gelsinler de öldürsünler eğer cesaretleri varsa!
kızlar dolaptan yemek filan alırken, erkekler ısınmak için battaniye, yorgan filan alırlar.
Barış: Ali, sen gelsene benimle.
Barış ile Ali evin en arkasındaki odaya geçerler. Barış kapıyı kapatıp odadaki sandığı açar. içindeki çamaşırları filan çıkartıp en alttan silah çıkartır.
Ali: yuh! silah?! hem de evde?!
Barış: güvenlik için. al şunu.
Ali'ye bir tanesini uzatır ama Ali almaz.
Barış: her ihtimale karşı Ali! al şunu!
Ali: lan ben silah kullanamıyorum bile!
Barış silahı Ali'nin eline sıkıştırır.
Barış: ailen için.
kendisi de bir tanesini alıp her şeyi olduğu gibi yerine koyup çıkarlar. yatak odasına gelirler. herkes onları bekliyordu.
Yaprak: nerde bu kapı?
Barış: yatağın altında.
Barış yatağa yaklaşırken cama ateş ederler. cam paramparça olur, cam kırığın bir tanesi Barış'ın boynuna saplanır.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
YENİDEN
Acakkendime yeni hayat kurdum. her şey yolunda. geçmişimi unuttum... karşıma o çıkana dek her şey güzeldi... şimdi ise iki yol arasında kalmışım; ya hayatta kalmak, ya da ölmek...