AA10 | Tiada pilihan
"Aku tak tanya kau nak kahwin dengan aku atau tidak. Aku arah kau untuk kahwin dengan aku"
***
Arghhh... sakit kepalanya memikirkan lelaki itu. Suka memaksa!
"Tapi awak tak boleh paksa saya!"
"Ouh.. jadi kau lebih rela mengandung anak haram. And then bila dia pergi sekolah orang ejek dia. Lepastu lagi kan mesti nanti dia tanya kenapa nama bapak dia bukan aku mesti nanti dia ingat dia anak kutip tu kan yang kau nak"
Dia tidak mahu! Dan sekarang dia tidak tahu lelaki itu di mana. Jam sudah pun menginjak ke angka 2 petang. Ketika mereka sarapan Atiqah hanya diam manakala Airil juga sama.
Dia harus memikirkan tentang anaknya juga. Dia tidak mahu anak nya memikir kan hal yang sama seperti yang dikatakan oleh Airil.
Klik
Airil melihat di atas katil. Huh. Kosong? Dia terus melangkah ke balkoni. Atiqah kelihatan sedang memikirkan hal yang dia bangkitkan pada pagi tadi.
Airil terus memeluk pinggang ramping gadis itu lalu megusap perutnya seperti biasa.
"Saya.... saya..... saya dah fikir masak-masak. Dan saya juga dah fikir tentang masa depan our baby dan keputusan saya. Saya terima" perlukan pada pinggan Atiqah terus dieratkan lagi.
Walaupun dia tudak mengandung, namun dia harus memikirkan jika terdapat satu janin yang hidup di dalam perutnya. Dia tidak mahu sekirannya janin itu tidak sah di sisi agama.
Mendengar jawapan itu mood Airil terus gembira. Dia terus memusingkan badan Atiqah menghadapnya. Airil terus memeluk erat gadis itu.
Atiqah membalas perlukan itu dengan erat juga.
'Kau jangan ingat aku ikhlas terima kauaku cuma tak mahu mengandungkan anak haram!' Desis Atiqah di dalam hati.
Namun dia tidak perasan apabila dia bernikah dengan Airil segalanya akan berubah.
***
"So how?"
"............"
"I don't care! You must catch the bastard. If you don't. I will kill you"
Airil terus memandang gadisnya yang sedang nyenyak tidur. Dia perlahan-lahan bergerak ke sisi katil dan melabuhkan punggunya di situ.
"Next 2 month babe. We will married." Katanya sambil mengusap kepala gadisnya. Semua ini terlalu cepat? Ya dia tahu.
Dia cuma tidak mahu gadis itu menukarkan fikiranya.
***
Atiqah pov
Aku terus mengeliat di atas katil yang empuk. Siapa saja yang tidak mahu melakukan itu.
'Betulkah apa yang aku buat ni?' Desis Atiqah di dalam hati
Airil yang berada di sebelahnya ditatap sekejap. Dan mata itu terus membuka kelopak matanya.
"Hai baby.... pergi lah siap petang nanti kita kena pergi ukur baju kahwin" ujarnya dengan suara serak serak basah yang melunturkan hati Atiqah menjadi cair.
'Ish apa aku fikir ni' desis Atiqah lalu dia bergerak ke bilik air.
Yup dia sudah berjanji dengan Airil dia tidak akan lari. Pada mulanya Airil hendak pergi bersendirian namun di halang olehnya.
Takut nanti baju yang bukan- bukan pula dipilih oleh Airil nanti.
__________________
Short chap huh?..😂
YOU ARE READING
Airil's Angel
Romance[Angel's Series Book 1] - Tajuk sebelum ni - I'm Belong To The Mafia. ___ Dia pembunuh. Dia licik. Dia ada segalanya. Tapi.. Aku akan menjatuhkannya kerana ingin akan kebebasan dunia luar. __________ When a love turn to obssession __________ "Woi pe...