"King, kita ada masalah sikit tentang penghantaran barang yang di hantar di Sepanyol" kata Benjamin kepada Airil. Ketua mereka harus mengetahui masalah tentang perniagaan yang dijalankan.
Walaupun, hanya sedikit.
"Kenapa ? Apa yang masalahnya ?" Tanya Airil kepada Benjamin.
"Salah satu orang kita, adalah pengintip daripada pihak polis dekat sana" terang Benjamin pendek. Airil kelihatan terkejut tapi tetap dikawal aura mukanya.
"Bawak budak tu jumpa aku. Dekat sini. " suruh Airil. Dia paling pantang apabila ada pembelot di dalam kumpulannya. Black Phanter.
"Tapi king, dia tak tahu lagi yang semua rahsia dia sudah terbongkar." Tambah Benjamin lagi.
"Wow ! thats good. Okay, brings him to me. Don't tell him why I want to see him. Just said to him. King want see you. And, within 3 days dia mesti dah sampai di Malaysia. Lebih awal lagi bagus." Airil terus melangkah pergi setelah menamatkan ucapannya.
Lelaki itu memang mencari masalah dengannya. Airil memang pantang di cabar !.
'Kau main tahi dengan aku. Jangan harap aku akan lepaskan kau !'.
_____
"Chris, our boss in Malaysia want to see you" kata salah seorang orang suruhan Airil sambil tangan mereka lincah mambawa masuk barangan yang akan dihantar ke Espanyol minggu depan.
Sekarang ini, mereka berada di Itali untuk mengambil barang dan membukus semua peralatan yang akan dihantar.
"Hah ? Why? I don't make any mistake. We don't have any problems right ? El jefe no quiere ver a los subordinados a menos que sea una emergencia." (Boss tidak mahu berjumapa orang bawahan melainkan ia adalah keadaan kecemasan) bingung Chris di buatnya. Atau
Rahsia besar nya sudah terbongkar ?
Ini masalah besar !
Tak mungkin lah rahsia itu telah dijaga dengan rapi.
Stay positive !
"I don't know dude. Why you're asking at me. Go asked at the big boss." Belum sempat Chris bertanya lebih lanjut dia ditinggalkan sendirian di sana.
"Hey... you.. Hey !" Panggil Chris namun, diabaikan oleh rakan sekerjanya itu.
Hatinya mula resah.
_______
"Atiqah, aku dah pikir tentang rawatan tu. So, my answer is yes" kata Airil tenang, sambil mecicipi kopi yang dibuat oleh Atiqah. Sekarang, adalah waktu makan malam.
Jelas riak muka Atiqah kelihatan amat gembira. Jadi, tidaklah sesusah mana pun hendak memujuk Airil.
"But, satu syarat" mati terus senyum yang berada di bibir Atiqah sebentar tadi.
'Baru nak happy-happy !' Omel gadis itu.
"Apa syarat awak ?" Tanya Atiqah. Risau pula dia melihat senyuman sinis yang terlakar di wajah lelaki itu.
"Easy, perkahwinan kita di percepatkan; hujung minggu ni. Lepastu, balik honeymoon aku terus ambil treatmeant" wajah Atiqah sudah kelihatan sedikit pucat.
YOU ARE READING
Airil's Angel
Romance[Angel's Series Book 1] - Tajuk sebelum ni - I'm Belong To The Mafia. ___ Dia pembunuh. Dia licik. Dia ada segalanya. Tapi.. Aku akan menjatuhkannya kerana ingin akan kebebasan dunia luar. __________ When a love turn to obssession __________ "Woi pe...