AA | 17

9.3K 355 14
                                    

"She is fine dan dia dah sedar. Cuma, terlalu banyak darah keluar dari badan dia akibat luka pada pinggang dan pipi dia. Terutamanya pada pinggang dia. She need a good rest. One more thing, king kau seksa dia ?" Ujar doktor Syakir.

Seperti biasa lah apa-apa sahaja kecemasan Airil akan memanggil doktor Syakir merangkap kawannya semasa dia belajar di Australia.

"What? Seksa? No. It's just a punisment for her because disobey me" Airil sudah rasa ingin meletus sahaja apabila dia mendapat tuduhan menyeksa Atiqah.

Tapi, perbuatan dia seperti menyeksa Atiqah juga kan ? Syakir hanya mampu menggelengkan kepalanya melihat sikaap Airil yang satu itu.

"Okay. Ikut kau la King. Tapi kau cakap kau sayang dia tapi kau sakitkan dia bagi kau ianya satu hukuman yang ringan tapi bagi dia ? Kehidupan dia sebelum ni tak sama dengan kau King ingat sikit. Jangan menyesal di kemudian hari pula. Aku gerak dulu. Aku ada kerja dekat hospital" Syakir pergi selepas memberikan Airil sedikit nasihat.

Dia tidak mahu Airil menyesalkan di kemudian hari akibat perbuatan dirinya sendiri.

Airil melangkah masuk ke dalam bilik mereka untuk melihat keadaan Atiqah. Atiqah hanya mempalingkan mukanya apabila melihat Airil melangkah masuk ke dalam bilik mereka lalu bergerak ke arah birai katil.

"Are you okay honey ? Aku risau dengan keadaan kau tadi. Aku takut.. aku takut aku kehilangan kau. Aku sayang kau" luah Airil sambil kepalanya memandang ke arah lantai bilik itu dengan penuh penyesalan.

"You're sick. Awak sakit Airil." Kata Atiqah perlahan. Airil terus menatap Atiqah dengan pandangan tajamnya.

"Kau ! Kau jangan berani nak cakap macam tu dekat kau lagi ! Sekali lagi kau cakap macam tu lagi. Siap kau ! Aku kerjakan !" Dari mana Atiqah dapat tahu akan perkara itu ?

Ini mesti Syakir ! Lelaki itu memang mahu dikerjakan oleh Airil !

Airil terus berdiri dang mengorak langkah untuk keluar dari bilik itu. Namun, baru sahaja Airil memulas tombol pintu dia ditanya satu soalan oleh Atiqah.

"Awak nak pergi mana ?" Airil berhenti di hadapan pintu lalu menjawab soalan Atiqah.

"None of your business" tanpa melihat ke arah Atiqah dia terus melangkah keluar dari bilik mereka.

"Syakir, aku nak jumpa kau dekat tempat biasa." Belum sempat Syakir membalas percakap Airil, dia terus mematikan panggilan itu.

Syakir harus diberi amaran juga ! Dia tidam mahu Atiqah mengetahui tentang rahsia terbesarnya.

Atiqah mula mencuba untuk membuka matanya kenapa dia merasakan pada bahagian pinggangnya begitu sakit.

Dia cuba sekali lagi untuk membuka matanya dan akhirnya sedikit demi sedikit ia nya berjaya.

'Eh.. bukan ke semalam aku dekat bilik seksaan ? ' setelah bermain dengan fikirannya untuk beberapa minit kelihatan seorang lelaki yang memakai kot doktor berjalan ke arahnya.

"You're awake. Alhamdulillah.. thanks god " lelaki itu seperti pernah di lihat olehnya sebelum ini. Sekejap, dia itu doktor...

Doktor sape ea ?

Hah ! Doktor Syakir ! Doktor yang dulu pernah merawatnya suatu ketika dahulu. Akibat perbuatan Airil juga lah.

"Queen, I need to talk with you something" jap.. jap.. wait.. jap.. siapa Queen nama siapa tu ?

"What do you meant by Queen ? Who is Queen ? I'm Atiqah not 'Queen' " Atiqah mula terpinga pinga sendiri memikirkan gelaran yang dipanggil oleh lelaki itu.

"No.. from now you're Queen. King, I means Airil yang suruh orang bawahan seperti saya memanggil Cik 'Queen' dan Encik Airil dipanggil dengan nama panggilan 'King'. Ini arahan daripada King sendiri" This is such a nonsense. Bila masa dia menjadi 'Queen' ?.

"But.. why ?" Tanya Atiqah. Pelbagai solan di kepalanya sekarng ini.

"Untuk itu Queen harus tanya King sendiri. Umm.. Btw, saya ada perkara penting yang ingin katakan kepada Queen. Tapi, Queen kena janji jangan bagitahu kepada King" jelas Doktor Syakir.

"Wha.. what ?"

"King, he's sick. Dia mengalami penyakit bipolar. Saya sudah cuba untuk memujuk dia untuk melakukan rawatan tapi dia tetap berdegil. Saya harap awak I mean Queen awak jaga emosi King jangan bagi dia tertekan sebab seseorang yang mengalami penyakit bipolar mampu membuat sesuatu perkara di luar jangkaan kita. Saya harap Queen dapat bertahan dan bersabar dengan emosi dia yang kadang - kadang berubah" jelas Doktor Syakir lagi.

Dia sangat berharap yang Airil tidak melakukan perkara yang diluar jangkaannya kepada Atiqah.

"Apa ?. Macam mana dia boleh terkena penyakit bipolar ?" Tanya Atiqah kerana meninginkan beberapa kepastian daripada Doktor Syakir mengenai Airil.

"Tentang perkara itu Queen harus bertanyakan sendiri kepada King. Saya tidak mahu menanggung akibat jika saya memberitahu perkara yang selanjutnya kepada Queen. Saya keluar dulu" pamit Doktor Syakir dia bergegas keluar daripada bilik itu. Dia takut jika Airil mendengarkan perbualan mereka tentang penyakit bipolar yang di alami oleh Airil.

"Terima kasih Doktor Syakir" ucap Atiqah sebelum Doktor Syakir menghilang dibalik pintu biliknya.

________

"Syakir ! Kau kenapa bagitahu Atiqah tentang penyakit aku ?! Kan aku dah cakap dengan kau atau lebih tepat aku dah bagi kau amaran ! Jangan bagitahu Atiqah pasal benda ni ! Aku suruh kau simpan rahsia ni kan !? " tanpa salam Airil terus meredah pintu bilik Doktor Syakir yang sedang merawat pesakitnya. Airil terus menundingkan jarinya di hadapan Doktor Syakir.

Memang mereka sudah berjanji untuk berjumpa di Cafè yang berada di hospital tempat Doktor Syakir bekerja. Namun, Doktor Syakir mempunyai hal tetpaksa Airil meredah sahaja bilik yang menempatkan Doktor Syakir itu.

"Sabar King, sabar. Encik Fairuz sila tunggu di luar dulu. Nanti kita sambung rawatan Encik Fairuz. Saya ada hal penting sekejap" kata Doktor Syakir.

"King, Dia patut tahu pasla hal ni King. Kau sudah mahu untuk bernikah dengan dia kan? Jadi dia berhak untuk mengetahui tentang penyakit kau King" pujuk Doktor Syakir supaya emosi Airil terkawal.

"Tapi.. ak..aku takut... aku.. ta..takut macam mana.. k..kalau.. Atiqah.. tinggal kan aku.. aku.. sa..sayang dia"

________

[#913words]

Korang nak buku ni berapa banyak chap ?

40 ?

50?

60?

70?

Pilih - pilih.

Tapi jangan bebanyak sangat.. 😂

Okay dadaa..

Airil's AngelWhere stories live. Discover now