AA | 18

9.3K 358 11
                                    

"Tapi.. ak..aku takut... aku.. ta..takut macam mana.. k..kalau.. Atiqah.. tinggal kan aku.. aku.. sa..sayang dia" Airil mula berasa cemas, emosinya mula tidak stabil dia mula pergi ke salah satu penjuru bilik tersebut.

Airil mula menggecilkan diri di penjuru bilik Doktor Syakir dia mula menserabutkan rambutnya seperti orang gila !

Tapi, Airil memang gila ! Gila akan Atiqah !

"K..king, aku tak rasa yang Atiqah akan tinggalkan kau King. Dia sayang kan kau King" Doktor Syakir mula memujuk Airil dengan memberi ayat - ayat manis. Dia takut Airil membuat perkara yang diluar jangkaan.

Sudahlah pada waktu ini hanya mereka berdua sahaja di dalam bilik itu. Buatnya Airil bertindak untuk memukul atau membunuh dirinya ? Takkah seperti menempah maut ?

"Tak ! Dia tak sayangkan aku ! Dia sayangkan Syawan !" Airil mula membuat perkara mengikut emosi nya. Dia menyelerakkan barang yang berada di atas meja Doktor Syakir.

Doktor Syakir mengambil langkah berjaga - jaga dengan keluar dari bilik itu. Lalu, dia mencapai telefon pintar nya untuk memanggil John salah seorang anak buah Airil.

"John, come at my hospital. King mengamuk dalam bilik aku. Brings Queen with you. Faster ! " Arahan Doktor Syakir didengari oleh John.

"Okay. Saya akan segera ke sana dengan Queen" balas John lalu mematikan panggil itu. Dia terus bergegas memanggil Atiqah untuk bersiap.

"Aku nak buat apa ni ? Oh god help me. " Doktor Syakir semakin gelisah pelbagai bunyi datang daripada dalam bilik nya.

______

Setelah 15 minit berlalu, kelibat Atiqah dan beberapa anak buah Airil mula kelihatan di hadapan Doktor Syakir.

"Kenapa dengan Airil ? Dia dekat mana ?" Atiqah bertanya kan beberapa soalan kepada Doktor Syakir.

"He's inside" Doktor Syakir hanya membalas pertanyaan Atiqah itu dengan ringkas.

Atiqah mula membuka pintu bilik itu. Kelihatan semua barang berselerakkan di atas lantai. Terlihat beberapa serpihan kaca.

"Ai..airil ?" Panggil Atiqah dia mula melihat sekitar bilik itu. Lalu, dia terpandang seorang lelaki yang mengecilkan diri di salah satu penjuru bilik itu.

"Atiqah !" Airil terus mengangkat mukanya lalu terus berlari kearahnya dengan sepantas kilat dia membawa Atiqah ke dalam pelukan eratnya.


"A.. atiqah.. k..kau nak ting..tinggalkan aku k..ke ?" Airil mula mengeluarkan suaranya. Dia takut, dia takut Atiqah meninggalkan dirinya !

"Tak.. tak Airil.. Saya kan ada depan mata awak ni. Bila masa pula saya nak tinggalkan awak ? "Atiqah mula memujuk Airil supaya tidak menangis lagi. Air mata jantan Airil sudah keluar hanya di sebabkan oleh wanita itu sahaja !

"Ehh... Airil.. Airil.. kenapa ni ?" Atiqah mula tidak dapat mengimbangkan dirinya apabila Airil rebah di dalam pelukannya.

"Tolong ! Airil pengsan !" Jerit Atiqah kuat supaya Doktor Syakir dan John mendengar akan suara menjeritnya.

______

"Aku nak hak aku balik. Aku nak Atiqah berada dalam gengaman aku semula ! Airil.. jantan tak guna tu sudah rampas kebahagian aku bersama Atiqah ! Jantan tak guna !" Kata lelaki itu yang berada di dalam sebuah bilik kosong yang sangat gelap.

Airil's AngelWhere stories live. Discover now