Jedno pitanje za patrijarha, vladike i više sveštenike:

Ako su Božje riječi bile, da mučenici zaslužuju najviši položaj u Raju, pa zašto se vi malo ne pomučite?

Koliko ja vidim, daleko ste od bilo kakvog "raja". Čovječe, bliži ste posljednjem krugu pakla! Tvrdite da čovjek treba da na Zemlji živi teško kako bi živio u vječnom blagostanju nakon smrti... A vi živite materijalno najobilnijim životima! Bijesna kola, lični đakuziji, debeli odvratni stomaci koji liče na stomak trudnica, para na pretek, zahtijevate od običnih ljudi da poste i ostavljaju novac koje poslije pohlepno brojite. Onima u kojim vlada sumnja u Boga, prijetite da će goriti u vječnom paklu. Svaki dan blebećete iste molitve i iste priče koje vaša religija nudi, iako ni sami ne vjerujete u njih, a kamoli da ih se pridržavate. Pridržavanje nije za vas, vi ste bijeli medvjedi, Božji izaslanici, a narod je grešan, i on mora da se pokorava dogmi, dok se vama pune džepovi. Miješate se u politiku, kao da duhovna vlast nije dovoljna. Ako dođe do rata, huškate ljude da se bore za vas, a vi ostajete iza, na sigurnom, žderete meso i govorite punih usta kako su bespotrebna klanja i pljačke zapravo "Božja volja" i "Božji rat". Patrijarhu, ostani u Beogradu, jer je na Kosovu i Metohiji preopasno za takvu vrijednost kao što si ti, ali, naravno, opet insistiraj na direktnoj borbi protiv Albanaca. Neka pogine još nedužnih!

E, baš vam je "težak život"! Ma kakvim vi lažima obasipate ljude? Kakav ste, za ime vašeg Boga, primjer?

Jedini vjernici koji zaista zaslužuju poštovanje kako svih smrtnika, tako i Boga, ukoliko on uopšte postoji, jesu monasi, jer prate u potpunosti principe u koje vjeruju. Jedino se u njima, barem u sklopu hrišćanstva, vidi iskrenost pravih vjernika.

Od ateiste, za isposnike, veliki naklon.

Zbirka misli 3Where stories live. Discover now