bölüm 51~hüzne veda et

862 74 3
                                    

🌹

Evin kapısına ulaşma vasıtası olan üç basamağın birincisinde belki de saatlerce oturuyordu Dilruba.Nerdeyse karanlık düşmek üzreydi bu ise kendisini daha da umutsuzluğa itiyordu.

Yıllardı görmediği adamı görmeli ve ondan kendisine yardım etmesini istemeliydi.
Bu şehirde bir tek kendisine yardım edecek kişiydi; başka birisine güvenemezti.
Zaten babası da öyle söylemişti.

Babasının ağır aksak türkçesiyle söyledikleri hala kulağında çınlıyordu.

"Ah baba!"
"Hakklıydın belki de.Benim bu şehire tekrar gelmem hataydı."

Tanıdık ses yine ismiyle seslenmemişti.

"Sanırım vazgeçmeyecek böyle hitap etmekten..."

"Bayan Walker."

Gülümsemeye çalıştı lakin pek başarılı olamadı.

"Amca..."

Evet genç kız bir tek böyle seslenirdi her zaman.Şimdi de bu alışkanlığından vazgeçmemişti.

"Sen! Dilruba...Ya baban?"

Yutkundu genç kız.

"Babamı biliyorsun...Buraya gelmemekte kesin kararlı..."

"Ah...Şu baban inatçının teki!"dedi Samet Bey.Keyfi genç kızı görmesiyle biraz da olsa yerine gelmişti.

"Amca...Bana bir konuda yardım edermisin?"
Adamcığazın konuşmasına devam etmesine izin vermemişti bile.Halbuki daha eski günleri yad edecekti.

"Dur hele bir!" En yakın arkadaşının kızıydı karşısındaki ve bu hali kendisini endişelendiriyordu.

"Amca...İçerde konuşsak olur mu?"

Genç kıza itiraz etmemiş lakin merakı da bir o kadar artmıştı.

Anahtarla kapıyı açıp genç kızın geçmesi için kenara çekilmişti.

Genç kız bu tanıdık kokuyu ciğerlerine çekip beli belirsiz bir tebessüm etmişti.Eski zamanlara gitmişti biranlığına; o zamanlar ki kendisi için zihninden silinmeyecek anılarla doluydu.

Genç kız yanından geçerken ondaki değişikliği yeni fark etmişti.Şaşkınlıkla dona kalmıştı bir süre.

"Sen...Sen?"

"Evet ben İslam'ı kabul ettim..."

"Ya...Ya baban?"

"Babam da..."
Genç kız konuyu değiştirmek için yeniden konuşmaya başlamıştı.

"Bu konuyu sonra konuşuruz.Şimdi daha önemli bir şey var..."

Gülyare'den sonra Dilruba'dan aldığı bu güzel haberle kalbi ferahlamıştı bir süreliğine.

"Bu kadar önemli olan ne?"

Genç kızın eli çantasına giderken parmak uclarında hissettiği ilaç dolu plastik kabı sıkıca kavradı.

Avucunda tuttuğu kabı karşısındaki adama uzattı vakit kaybetmeden.

"Bu ilacların içeriğini öğrenebilir misin?"

"İlaç mı?"

Samet Bey plastik kabı eline alıp içerisindeki ilacın bir kısmını avucuna döküp dikkatle bakmaya başladı.

"Amca lütfen bunların içeriğini öğren...Benim için önemli...Lütfen..."

"Bunlar neden sende? İsmini bilmediğin ne işe yaradığını bilmediğin bir ilacın tıbbi konularda bilgisi olmayan birisinde ne arar."

Nane Molla [TAMAMLANDI]Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin