DEEL 21: Geluk.

20 2 0
                                    


P.o.v.: Zita

Ik wordt wakker in een bed, in een kamer op een onbekende plek. Rustig ga ik rechtop zitten, waar ben ik? Ik heb geen idee hoe ik hier ben gekomen en wat ik hier doe. Ik zwaai m'n benen over de rand van het bed, en ga staan. Zodra ik sta wordt ik duizelig en laat ik mezelf weer op het bed zakken.  Na een tijdje is de duizeligheid weg, en deze keer sta ik rustig op. Gelukkig werkt het en blijft de duizeligheid weg. Langzaam loop ik de kamer rond, het is een vrij simpele kamer. Een tafel met een stoel, een kast, en een raam… Zou ik uit het raam kunnen klimmen? Voorzichtig kijk ik naar beneden, helaas te hoog. Ik kan de deur nog proberen. Rustig loop ik naar de deur, als ik bij de deur ben pak ik voorzichtig de klink vast en probeer ik hem open te maken. Dicht, aan de andere kant van de deur hoor ik iemand praten. "-wakker?" "Geen idee maar we kunnen wel even kijken." ik hoor hoe er een sleutel in het slot steekt, snel draai ik me om en loop naar het raam en doe net of ik nietsvermoedend naar buiten staar. Ik hoor dat de deur open gaat, het liefst ren ik nu zo snel mogelijk naar buiten maar ik weet dat het waarschijnlijk toch niet zal lukken. Net zoals in Mura toen was ik nog niet eens de troonzaal uit, en ik werd al betrapt. "Daar is ze, zullen we haar dan nog maar een keer naar de koning brengen?" wacht nog een keer, ik kan me niet herinneren dat ik de koning al heb gezien. 'Wacht, hoe ben ik hier gekomen en waar is Musa?' "Raayo heeft je hierheen gebracht en hier op een bed gelegd." "Kom nou maar gewoon even mee." twijfelend doe ik een stap naar achter, waarna ik met mijn rug tegen de muur kom te staan. "Als je meewerkt zullen we je geen pijn doen." 'Hoe weet ik dat zeker?' "Je zult het vanzelf wel merken als je nu niet mee werkt." ik besluit om maar gewoon mee te lopen. 'Oké, ik kom al.'

P.o.v.: Koning Cees

"Koning Cees, Zita is wakker." 'Eindelijk ehh ik bedoel fijn. Breng haar maar hier heen.' er komen drie mensen aanlopen, twee van mijn wachters en tussen hun in loopt Zita. Ze ziet er slank uit. De wachters laten haar los en doen een stap opzij. 'Dus jij bent Zita?' "J-ja, koning Cees." ze ziet er gespannen uit, alsof er elk moment iets gaat gebeuren. 'Wat kom je hier in Midusa doen?' "Musa heeft een wond aan zijn arm en iemand zei dat jullie hier in Midusa de enige waren die hem konden helpen… W-waar is Musa eigenlijk." ze kijkt zoekend om zich heen. 'Musa is al geholpen en we hebben hem een kamer gegeven om uit te rusten.' ze lijkt zich iets te ontspannen. 'Waarom zijn jullie dan alleen hierheen gekomen? Er had vanalles kunnen gebeuren.' ze haalt haar schouders op en mompelt iets wat ik niet goed kan verstaan. 'Wat zei je?' ze antwoorden niet dus kijk ik een van mijn wachters aan. "Ze zei dat als je geen andere keuze hebt het niks uitmaakt hoeveel gevaar je loopt, en dat het best meeviel met het gevaar dat ze liep." 'Hoezo als je geen andere keuze hebt? Je kan toch gewoon vragen of er iemand meegaat?' "Dat had inderdaad gekund, maar niet als ze toch niks om je geven." Waarom zou Nickoz dan een brief gestuurd hebben om te vragen of we haar en Musa terug willen brengen? 'Wachter, wil je misschien de brief halen die op mijn tafel ligt?' "Ja, koning." ik zie Zita vragend kijken. Als ik dadelijk haar vertrouwen kan winnen kom ik er misschien wel achter waarom koning Nickoz haar terug wil en wat er is gebeurt. "Hier is de brief, Koning." 'Bedankt. Zita kom eens naar voren, ik wil je iets laten zien.' aarzelend komt ze dichterbij, zodra bij me staat geef ik haar de brief. 'Deze brief heeft Koning Nickoz ons gestuurd.' ze vouwt de brief open en begint te lezen. Ik hoor dat ze zwaarder gaat ademen en ik zie hoe haar handen gaan trillen. Dan sluit ze haar ogen, na een paar seconden opent ze die weer. "J-je gaat toch n-niet…" er is een mengeling van angst en woede in haar stem te horen. 'Waarom wil je dan niet terug naar Mura?' "Omdat het daar gewoon een grote martelplaats is. En dat iedereen me liever ziet gaan dan komen." Zita is inmiddels op de grond gaan zitten. 'Maar misschien missen je ouders je?' "Mijn ouders zijn dood." 'Oo sorry dat wist ik niet.' "Maakt niet uit je kon het ook niet weten." 'Maar Musa is dus met jou mee gegaan?' "Ja, een half jaar voordat ik of ja we vertrokken uit Mura ben ik met hem bevriend geworden. De meeste mensen die me kennen waren of zijn bang voor me, maar Musa was dat niet. Mag ik Musa misschien even zien? Ik wil graag weten hoe het met hem gaat." 'Natuurlijk. Wachter, wil jij Musa even voor me halen?' "Natuurlijk koning." Ik ben eigenlijk best wel benieuwd hoe ze gaat reageren. Zowel op Musa als op het nieuws dat ik ze niet terug zal sturen naar Mura. 'Zita kom dan help ik je wel even overeind.' Ik stak behulpzaam mijn hand naar haar uit, ze pakte die met haar rechterhand vast. Om haar pols zit een zwarte armband met een soort grijs teken, het doet me ergens aan denken maar ik weet niet meer waarvan het is. Zita is inmiddels al opgestaan en ik laat haar hand los. "Koning, hier is Musa." 'bedankt.' "Musa!" "Zita! Hoe gaat het? Sorry dat ik niks voor je kon doen, echt sorry." "Maakt niet uit ik ben blij om je weer te zien." ik luister aandachtig naar het gesprek, je kun zien dat die twee goede vrienden zijn. Misschien nog wel meer. Zodra ze uitgepraat zijn neem ik het woord. 'Musa, ik heb net met Zita gepraat. En ik zou uitkijken bij Cali zij zullen graag de beloning willen die koning Nickoz op jullie heeft gezet.' "Dus u gaat ons niet terug naar Mura brengen?" 'Nee, jullie mogen gaan.' Ik kan ze misschien wel nog twee genezende potions meegeven. 'Wacht nog even ik heb nog iets voor jullie.' Ik pak twee flesjes uit de kist die naast m'n troon staat. Voor het geval van nood. 'Hier, voorals een van jullie gewond raakt kunnen jullie dit op en in de wond doen. Dan zal de wond sneller genezen.' "Dankuwel, koning Cees." "Dankuwel." 'Graag gedaan. Wachter wil je zorgen dat Zita en Musa veilig de grens kunnen bereiken.' "Ja, koning Cees. Zita en Musa jullie kunnen met mij mee komen."

Ik wil graag samen met m'n zusje MariekedeJong6 en m'n nichtje LonekeHorses2008 een verhaal gaan schrijven maar hoe kun je samen een verhaal schijven als je allebij op je eigen account zit. Als iemand weet hoe dit kan laat het alsjeblieft achter.

DOEI!!!

De reis door The Kingdom Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu