DEEL 2: Huisarrest?

65 3 0
                                    

(5 jaar later, Zita is door niemand geadopteerd daarom is zij opgegroeid in het kasteel, en is beste vriendinnen geworden met Lauri de dochter van koning Nickoz)

P.o.v.: Zita

Tikkie, jij bent hem. Hihi, je kunt me toch niet pakke- terwijl ik dat zei keek ik achterom en botste daardoor perongeluk tegen koning Nickoz aan. 'KUN JE NIET UIT KIJKEN WAAR JE LOOPT!' Schreeuwde Nickoz tegen mij. S-sorry, Koning Nickoz. Mompelde ik. Dit is al de 5de keer deze week, hoevaak moet ik nou nog zeggen dat er niet gerend mag worden in de troonzaal! Zegt Nickoz. 'Koning, wat is er aan de hand? Ik hoorde U roepen.' zegt Faleoss. 'Nu je er toch bent Faleoss, zou jij Zita dan eens kunnen uitleggen dat je niet zomaar mag rennen door de troonzaal.' reageert Nickoz. Maar ik rende niet zomaar we deden tikkertje. Hou je mond Zita. Snauwde Nickoz tegen mij. Ik keek met een rood hoofd naar beneden. 'Koning, kunt u even met mij meegaan naar de vergaderzaal?' zei Faleoss terwijl hij zich omdraait en wegloopt richting de vergaderzaal. Nickoz keek me nog een keer boos aan en liep toen achter Faleoss aan. Zodra hij weg was deed ik mijn hoofd weer omhoog en keek recht in de ogen van Lauri. Sorry. Zei ze.
Nee, het was niet jou schuld ik had gewoon beter uit moeten kijk. 'ZITA!' Schreeuwde Nickoz. 'Hier komen.' Ik kijk naar Lauri en draai me dan om om naar de koning toe te lopen. 'Faleoss vertel maar aan haar maar wat ik net tegen je zei.' nadat hij dat gezegd had draaide Nickoz zich om en liep naar zijn troon. 'Zita, je hebt een week huisarrest en daarbij mag je niet van je kamer af zonder onze toestemming. Ook mag je geen contact meer hebben met Lauri.' M-maar... 'Het zijn niet mijn woorden Zita. Sorry, maar luister naar je koning.' Ik draaide me snel om zodat hij de tranen niet kon zien. Maar ook was ik boos heel boos. Hoezo míjn koning. Vroeg of laat zal hij niks meer over mij te zeggen hebben. Ik gooide mijn kamerdeur dicht en ging voor het raam staan. Waar moest ik dan heen?

Zo weer een nieuw deel. Ik weet niet of de delen lang genoeg zijn of tekort. Dus laat anders maar achter als ze tekort zijn.

De reis door The Kingdom Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu