P.o.v.: Zita
We rijden weg richting de grens van de Neutrale zone en Bor. Toen we vanochtend wegreden was er al snel niks meer van de groep te zien. Waarschijnlijk gingen ze gewoon een andere kant op. Het is nu al bijna middag en de grens van Bor komt in zicht. We kijken uit op een groot stuk woestijnachtig landschap. Eigenlijk ben ik niet zo van die warmte maar ik wil Bor gewoon heel erg graag met eigen ogen bekijken. Natuurlijk heb ik wel wat geleerd op school over Bor, maar in werkelijkheid is het toch anders. Als we bij de grenspalen aankomen stoppen we even. We kijken uit over een stukje woestijn. 'Is heel Bor een grote woestijn?' "Nee alleen Noord Bor, Zuid Bor is een bosgebied." ik knik even. 'Zullen we dan maar verder gaan?' ze knikken en we rijden rustig verder. We rijden door het mulle woestijnzand. Onze paarden zakken hier en daar behoorlijk ver weg. Ik laat Licht shadow stoppen, zodra dat ze stopt stap ik af. Zo loop ik verder met Licht shadow aan de hand. Het valt me op dat ik het lopend eigenlijk nog prima bij kan houden. Natuurlijk gaan hun zo wel wat sneller, maar dat maakt niet zoveel uit. Musa draait zich om in zijn zadel. "Zita waarom loop je?" Erik draait zich nu ook om en lacht. "Zita je paard is speciaal gefokt en daarna goed getraind. Bovendien hebben ze een prima conditie. Stap maar gewoon op." ik kijk Erik nog even aan en stap daarna toch maar weer op. 'Ik hield jullie anders prima bij hoor.' probeer ik zo nonchalant mogelijk te zeggen. "Ja dat zagen we." Erik lacht nog een keer en gebaart mij dan om naast hem te komen rijden. Als ik langs hem rijd gaat hij op een serieuzere toon verder. "Zita ik zal mee blijven rijden totdat we de muren van Bor kunnen zien dan zal ik omdraaien en rijden jullie twee verder. Oké?" 'Oké, is goed maar wel opletten dan.' Hij zucht even. "Ik let altijd op hoor." ik kijk hem aan met zo'n blik van, ja zal wel. "Ik meen het." 'Ik geloof je wel hoor.' Ik glimlach even kort naar hem. "Zullen we anders effe pauze houden. Het is namelijk behoorlijk heet." 'Ja je hebt gelijk. Het is hier best warm.' We stoppen en nemen even een korte drinkpauze. We gieten wat water ik een emmer die Erik mee heeft en geven de paarden te drinken. Zodra we allemaal genoeg hebben gedronken bergen we de drinkflessen weer op en rijden we weer verder. Ik voel hoe het zweet me over m'n rug lopen. Ik kijk om me heen maar er is nergens iets van schaduw te vinden. Ik zucht en kijk naar de schouders van mijn paard. Deze zijn ook behoorlijk nat van het zweet. Dan kijk ik naar de lichter gekleurde schaduw van Shadow en vergelijk die met die van de andere twee paarden. 'Hoe kan het dat jouw schaduw lichter is dan die van de andere?' "Dat komt omdat ze anders is dan andere paarden. Ze is speciaal." Dus ik vroeg het me hardop af. Nou fijn dan.
p.o.v.: Meindert
'Koning, alle soldaten staan klaar.' "Goed zo Meindert, zijn alle soldaten goed getraind?" 'Jazeker koning.' Cemal knikt even en loopt dan langs me af de troonzaal uit. Snel loop ik achter hem aan. Zodra hij buiten is begint hij de soldaten toe te spreken. "Soldaten het is vandaag een belangrijke dag. We gaan Ronald eens even een lesje leren, Omdat met Jenava niet te spotten valt." "ALLES VOOR JENAVA!!!" roepen we allemaal uit. Dan gaan we op pad. We lopen naar de grens van ons land en gaan dan de grens over. Cemal lacht even en hij raakt onbewust even het handvat van zijn zwaard aan. Hij heeft weer zin in het gevecht net als wij allemaal. We gaan op een rustig drafje verder. Geleidelijk komt de muur van de stad in zicht. Zodra we dichtbij genoeg zijn. 'Jongens muurtjes bouwen. Boogschutters klaar gaan staan.' Ik zie hoe iedereen zijn plek opzoekt. 'En schieten!' De schutters begin met het afvuren van hun pijlen. Er komt geschreeuw vanaf de andere kant van de muur. Cemal zet zijn handen om zijn mond en snel zet ik een paar stappen naar achteren. Ik heb dat nog maar net gedaan als Cemal begint met schreeuwen. "KONING RONALD LAAT JEZELF ZIEN!!!"
Sorry dat dit deel iets korter is maar ik heb het ontzettend druk op school. Ik probeer om elke week iets te uploaden maar ik kan helaas niks beloven.
JE LEEST
De reis door The Kingdom
FanfictionDit verhaal gaat over Zita. Zij gaat op zoek naar haar "verborgen" talenten. Het verhaal begint in Mura waarna ze door reist naar nog vele andere Kingdoms. De meeste dingen die in dit verhaal voorkomen zijn ook gebeurd in The Kingdom. Bij sommige Ki...