Jennie pov
"Oh god!" Jerit aku kuat kerana terkejut.
.
.
.
.
.
."Kau ni buat aku terkejut jelah." Adu aku apabila melihat jisoo dah tersengih sengih.
"Siapa yang hensem sangat tu?~~" tanya jisoo meleret leret sebelum memeluk bahu aku.Aku memuncungkan mulut dan memegang tangannya dan kami berjalan bersama sambil berpegangan tangan.Acah sweet😂
"Adalah..." jawab aku tersengih sengih.Malu nak ceritakan akan siapa gerangan lelaki itu yang wajah dinginnya masih bermain dalam fikiran aku.
"Alahh pleasee nak tahu please ...." rengek jisoo mengada ngada siap digoncangkan lagi tangan aku yang elok berada didalam genggamannya.
"Emm aku cakap..kau jangan gelak au.." jawab aku semula sebelum cuba mengukir senyum yang aku rasa sangat kekok kerana malu.
"Tapi sebelum tu..kau kenal kim taehyung tak?" Tanya aku sambil menahan riak nak tersenyum.
"Ohh budak hensem tu ke? Kenal lah bapak terkenal tu diakan sekelas ngan aku." .
"Dia ada gf tak?"
"I smell something do you interesting about him?"( maaf eng hancur😂)
"Hell no!No way" jawab aku sambil sebgaja aku tekan tekan kan bahasa english itu.Niat nak memerli
"Hei!Stop it!." Jawab jisoo pula.Aku dah tergelak gelak.Adoii kawan aku ni tak pernah Serius ahh
"Tapi an aku dengar mamat tu tak suka sangat pompuan.Katanya menyusahkan lah apalah itulah cerewetlah.Tahik lah.geram pulak aku" Jawab jisoo laju siap tergelak gelak
"K..baik ahh tapi ada peluangnya untuk dia jatuh suka weiii lumrah dohhh mesti dia suka kat pompuannya...."
"Ikut kau lahhhh aku dah smell something aku tahu kau suka dia kan kan an an an?"
Aku menolak bahu jisoo dengan riak malu malu
"Like seriously my jennie dah ada crush oh my god!"
"Wei ah jangan jerit "marah aku dalam sisa tawa.
"Dah ah aku nak bla bubye"
"Weii kau tak berhenti aku bagitahu tae kau suka dia!!"
Tak takut tak kesah jawab aku hanya dengab gerakkan bibir.Kemudian aku ketawa bila melihat wajah jisoo berubah bengang.
"Kau kan memang nak kena"
Jisoo mengejar aku.aku menjerit jerit menjauhi dia sebelum berlari ke arah koridor.Kerana aku memakai seluar hari ini.Senanglah untuk aku berlari.
"Argh"
Terus aku jatuh terduduk apabila badan aku terlanggar satu badan dihadapan aku.Kaki aku yang lebam tadi semakin sakit apabila aku terjatuh.
Itulah kau jennie dh tahu kaki sakit mengada nak lari.
"Kau ok tak jennie?" Soal jisoo laju apabila dia sudah sampai kepada aku.Laju aku angguk.Kemudian mata aku memandang lelaki dihadapan aku.
Terus.
Mata aku terbuntang
Oh my god
Lelaki hensem tadi..
Jisoo pun dah buat muka gatal.Aku ketap bibir padanya.
Aku dapat rasa ada pokok bakau tumbuh dalam perut aku.Jantung pulak macam tengah main boxing.
"Hei jennie kau ok tak?" Soal jisoo lagi apabila aku berdiri tapi terkedu tanpa berkata apa apa.
Laju aku angguk dan menarik nafas untuk menghilangkan rasa gugup yang tah apa apa ni.
"Kau ni jalan dengan apa hah?" Soalnya geram dan mengherdik aku.Aku terkejut sambil memandangnya.Mata aku terkebil kebil memandang matanya yang berubah sedikit gelap.Mungkin marah sangat kot.
"Sa..saya minta maaf saya tak perasan." Jawab aku semula dan menundukkan badan.Sakit pada kaki aku menyukarkan aku untuk berdiri dengan betul.
"Kau ingat ni tadika ke berlari lari macam budak budak!!" Tengkingnya lagi dan membuatkan aku makin terkejut.Mata aku berbalam kerana dipenuhi air mata.
"Yang kau nak marah ni kenapa taehyung! kan dia tak sengaja" marah jisoo .Aku memegang tangan jisoo cuba menenangkannya.
"Dahlah jom...." jawab aku dan menolak tubuh jisoo menjauhi taehyung lelaki hensem yang berjaya mencuri hati aku.tapi sedihlah kena marah dengan lelaki hensem ni tadi.
Huhuhu
So sad.
..............
Taehyung pov
Taehyung merengus geram sambil memandang jisoo dam seorang budak perempuan yang menjauhinya.Matanya mencerlung tajam pada gadis yang miliki mata seakan mata kucing itu.
Dahlah tengah sakit hati dengan cadangan ibunya.Irene pula menggedik dan mengada ngada memberikannya makanan setiap waktu rehat.
Menyusahkan. Perempuan semua menyusahkan.
Laju taehyung melangkah kearah tempat parking kereta dengan niat untuk keluar dan membeli makanan.Siapalah yang nak menghalangnya dari keluar.Kebanyakkan sumbangan kepada pihak sekolah ini dari keluarganya.So sebabkan berhutang budi...
Taehyung tersenyum sinis apabila teringat wajah polos gadis itu yang tampak ketakutan bila diherdiknya.
"Kau tunggulah perempuan...aku akan susahkan kau.Siapa suruh langgar aku."
Taehyung tersenyum sinis.Jennie pov
Aku terbersin perlahan sebelum menggosok lembut hidung aku.Tiba tiba meremang bulu roma aku.
TBC..~~
YOU ARE READING
S1 .KISS K.T.H (Malay)✔ft Jennie
Lãng mạnTaehyung ft jennie 🚻 Satu ciuman yang menemukan kita Start:25 may End:on going S1 and S2 S2 Start: End: Genre:romantic Language:Malay