Jennie pov
.
.
.
.~🌸Aku sedaya upaya cuba fokus pada buku yang sedang aku baca.Jisoo yang dari tadi mengajak aku bersembang aku tolak lembut.Bukan tak mahu.Perut aku dah sakit nak mati ni.
Mungkin ni sebab aku tak makan.Gatal sangat taknak makan kan dah kena.
Perlahan aku tutup buku sebelum benamkan muka pada permukaan meja.Tapak tangan aku juga menjadi sedikit sejuk.
Lagipun kalau aku beli makanan susahlah aku nak bayar hutang samseng tahik kucing tu.
Banyak lagi wang yang perlu aku cari untuk bayar hutang samseng tu.Arghh budush punya samseng nak ugut dari minah comel macam aku.
Comel.lah sangat
"Jennie..jom ah sembang."
Aku angkat muka perlahan memandang kawan kawan aku.Sedaya upaya aku cuba ukir senyum pada rakan rakan aku taknak bagi mereka risau kononnya.
"Kau ok tak jennie nampak pucat je."
Aku angguk lagi.
"Ya aku ok..jangan risau ah sakit perut sikit je." Jawab aku pula dahlah tengah pp ni.Nasib baik barang perempuan aku ada banyak lagi.
"Dah ah jangan risau korang sembang pasal apa?."
"Ni pasal..
"Hai korang!"
Aku angkat muka sambil memandang kearah 6 orang pelajar lelaki yang berdiri dihadapan meja kami.Aku senyum dan menunduk gaya hormat.
"Hai boleh kami duduk?" Tanya seorang lelaki yang agak tinggi dan kurus itu.
Alahai hensemnya depa semua.Baru aku tahu ada orang hensem kat sekolah ni nampkanya selama ni aku banyak fokus pada diri sendiri.
"Boleh tak kami duduk?" Soalnya lagi dan terus aku angguk.kawan kawan aku pulak dah buat muka malu malu.What the emmm malu malu buruk siak
"Hai budak baru!"
Aku senyum saja. "Saya bukan budak barulah.." jawab aku mengingatkan.
"Ya kami tahu.." ujar seorang laki lagi.Muka sekor sekor ni nampak macam playboy je.Mungkin sebab hensem kot.
"Saya jungkook panggil je jk nak panggil jungkook pun boleh tapi jangan panggil kokook pulak."ramah dan mesra laki tu perkenalkan diri.Aku tergelak kecil.
"Saya hoseok panggil jelah suka hati seok ke hose ke kalau nak panggil sayang pun takpa."
Aku gelak adoi ada ada jelah.
"Eh eh kau naik daun ek!! Meh aku kenalkan diri aku yang hensem ni."
Aku hanya melayan sahaja laki laki tu nak perkenalkan diri pada aku.Tengah aku bersembang dengan mereka aku perasan ada beberapa mata memandang kearah aku.
Bila aku angkat muka aku nampak beberapa orang perempuan menjeling meluat kearah aku.Aku ukir senyum gaya hormat namun terus mereka menjeling.
Eleh jeling jeling kau ingat kau cantik sangat.
Malas ah nak gaduh gaduh.
"Macam mana jennie duduk dalam kelas ni ok?"
"Hah? Ok je korang semua baik." Ujar aku tersenyum dari senyum terus aku tundukkan muka bila lelaki yang bernama hoseok itu menongkat dagu sambil tersengih sengih pandang aku.Malu siak.Seokjin yang berada disebelah bertindak mengetuk kepala lelaki itu.
Bapak kuat guna pensil box besi pulak tu
"Alahai sapa punya tu doraemon lak." Tanya lisa memandang pensil box ditangan seokjin.Jungkook yang berada didepan lisa terus mengambil pencil box itu.
"Aku punya." Jawab jungkook selamba aku terus gelak.Alahai tuan punya badan comel pencil box pun comel.
"Comelnya awak jom kapel"
Terpinga aku sambil memandang lelaki yang duduk disebelah seokjin.Tak silap aku nama dia jimin
"Kau dah kenapa jimin gatal ek amboiii" gelak rose.
"Alah bukan selalu kan kan?" Soal jimin lagi pada aku
"Lagipun sesuai apa jennie jimin depan jj nanti anak bagi nama jam je jem ke sesuai ah"jawab jimin merapu."Eh eh nama aku pun j tau!!" Marah seokjin jungkook yang berada disebelah pun turut mengangguk.
"Aku pon aku pon!" Jerit jungkook kuat.
"Aku tahulah takyah ah jerit sepak kang" marah namjoon pulak.Laki yang bernama yoongi itu hanya ketawa ketawa.
"Eh tae!"
Mendengar sahaja nama itu disebut terus aku pandang kedepan.
Hoseok seronok memanggil nama tae mengajak nya ke sini.Aku terus tundukkan muka dan benamkan muka ke pemukaan meja.
Oh gosh!!
Jantung aku macam nak berhenti.Dah rasa ada bunyi kompang pada jantung ni
"Napa?"
Dan dengan suaranya sahaja semua memori tentang peristiwa hari itu kembali berputar..TBC~~
YOU ARE READING
S1 .KISS K.T.H (Malay)✔ft Jennie
RomantikTaehyung ft jennie 🚻 Satu ciuman yang menemukan kita Start:25 may End:on going S1 and S2 S2 Start: End: Genre:romantic Language:Malay