《21》

184 15 0
                                    


Jennie pov-🌸

Aku senyum sebelum tundukkan badan bila beberapa orang memasuki kedai buku ini.

Skarf dileher aku betulkan ikatannya sesekali aku membetulkan baju kemeja putih yang seakan melekat pada tubuh.

Aku berdecit perlahan kemudian aku mencapai blazer hitam sebelum disarungkan pada tubuh.

"Maafkan saya."

"Ya." Jawab aku sebelum tersenyum pada seorang lelaki kira kira awal 50 an itu.

"Ada apa apa boleh saya bantu?" Tanya aku lagi.Lelaki itu memandang aku sebelum turut tersenyum.

"Saya nak minta pendapat..rasanya kalau budak remaja 16 tahun lelaki..buku apa yang sesuai?" Soalnya dan buatkan aku berfikir kejap.

Buku untuk 16 tahun ek.emmm..

"Sebentar ya." Ujar aku sebelum aku melangkah kearah beberapa rak buku.Tangan aku ligat mengambil beberapa buku.

Dapat sahaja buku yang aku inginkan terus aku berlari anak kearah lelaki itu yang sedang membelek beberapa buah majalah.

"Ini dia encik. Buku ni sesuai sangat untuk remaja lelaki 16 tahu." Ujar aku sambil menghulurkan sebuah novel.

Lelaki itu mencapai buku yang aku hulurkan sebelum membelek nya beberapa kali.Aku setia menunggu.

"Best ke cerita dia?"

Laju aku angguk.Sebabkan akudah baca buku ni.Harry poter.

Bolehlah best dia.Aku bukan faham sangat bahasa inggeris tapi tengokkan gaya pakcik ni nampak macam orang kaya.Mesti anak dia pandai.

"Baiklah saya ambil buku ini." Ujarnya sebelum aku anggukan kepala.Manis senyuman aku hulurkan kepada pakcik itu sebelum aku ketipkan harga.

"Semuanya 5. Won" ujar aku dan selepas dia hulurkan duit aku beri reset dan bungkusan buku yang sudah aku balutkan

"Terima kasih sila datang lagi." Ucap aku sebelum melambai lambai kearahnya yang sudah menghilang disebalik pintu kaca itu.

Aku tersenyum lagi.
.
.
.
.

Aku terus hentikan langkah aku.Penuh yang merenik didahi aku lap perlahan.Aku meneguk liur beberapa kali.

Ya tuhan...apa dorang buat kat sini?.

Laju aku mengambil langkah bersembunyi disebalik tong sampah besar.Dalam hati aku berdoa agar lelaki lelaki itu cepat cepat berambus.

Aku ketap bibir sekuatnya sebelum mulut aku.Aku ketup.

"Tolonglah..pergilah cepat." ujar aku laju.

dorang kata sebulan..ini baru 1minggu setengah.Alah jennie kau ingat samseng pegang janji depa ke? 

hashhh nampaknya hidup aku macam dah tak lama.

Aku mengeluh perlahan bila teringat akan perkara itu.

Perasaan aku...nampaknya akan kekal rahsia sampai bila bila.Orang macam aku memang tak layak untuk sesiapa.

Biarlah jennie kau fikir taehyung kesahkan kau ke? kalau kau mati pon mesti dia ada perganti.Takda siapa akan sedih kalau kau dah takda..

tapikan kawan kawan aku? 

ahh kawan kawan aku akan sedih bila aku takda nanti,Nampaknya aku kena guna peluang yang ada ni sebaik mungkin.Aku...akan gunakan sepenuhnya.

Aku pandang hadapan semula.Bersembunyi disebalik tong sampah hijau besar ini betul betul menghalang penglihatan aku.Bila dah pastikan dorang pergi terus aku perlahan lahan keluar dari belakang tong sampah dan melangkah ke arah lorong untuk ke rumah aku.

TBC..-

S1 .KISS K.T.H (Malay)✔ft JennieWhere stories live. Discover now